No więc po blisko chyba roku od pierwszych pytań dot. pewnych aspektów technicznych mogę pochwalić się UKP zamontowanym i działającym na aucie.
Wszystko zaczęło się od tego że zaszła potrzeba kontrolowania ciśnienia i temperatury oleju.
A że porządne analogi kosztują tyle co UKP to stwierdziłem że robię coś bardziej współczesnego co da mi więcej możliwości/bajerów.
Po nabyciu UKP, dobór czujników, zaplanowanie umiejscowienia elementów, przygotowanie do zamontowania elementów, potem schemat elektryczny, rozpiska przyłączy, i dopiero montaż.
Aż tyle przygotowań, ale wszystko po to żeby zrobić raz i nie mieć problemów w ogarnięciu później o co kaman.
Obudowa do UKP niezbyt fantazyjna gdyż nie chciało mi się z tym nazbyt bawić a i chciałem ją w miarę możliwości wpasować tam w deskę.
Do jej stworzenia użyłem DesignSpark Mechanical, prosty, niemal intuicyjny, darmowy oraz zapisuje pliki .stl potrzebne do druku 3D.
Po stworzeniu obudowy przyszedł czas na schemat i rozpiskę przyłączy
Schemat powstał w programie TinyCad który również jest darmowy i dość prosty i przyjazny w obsłudze
A potem żeby mi było łatwiej i szybciej połapać się co gdzie podłączam to jeszcze zrobiłem rozpiskę w excelu
Tak wiem, lekko mówiąc overkill do tak prostej instalacji jaką wykonałem, szczególnie z rozpiską kolorystyki i wrzuceniem nazw kolorów kabli jeszcze słownie, ale nie wiedziałem czy wydrukuje to sobie (mam tylko czarno-białą drukarkę) czy w jaki sposób będę korzystał z rozpiski więc była gotowa na wszelki sposób wykorzystania
Następnie odbył się montaż, czujniki ciśnienia i temperatury oleju postanowiłem zamontować na "kanapce" pod filtrem oleju, trafiły tam podczas jednej z wymian oleju.
Mimo iż mam wymiennik ciepła i nie jest to idealne miejsce na odczyt temperatury, ale niestety nie widziałem żadnej innej sensownej sposobności aby zamontować takowy czujnik. A jeszcze nadmienie że ja nie lubię psuć oryginału, jeżeli tylko jest możliwość staram się dokładać tak żeby powrót do oryginału był zawsze możliwy.
Mając w sumie wszystko gotowe zabrałem się za robienie instalacji w komorze silnika, wyprowadziłem przewody od czujników ciśnienia i temperatury, oraz dolutowałem sygnał z wtryskiwacza 1-wszego cylindra.
Do identyfikacji kabli w wiązkach użyłem systemu oznaczeń kabli WIC0-0-9-PA-CC (chociaż wydaje mi się że mój zestaw oznaczników był już na przewody nawet 0,5mm^2, ale mogę się mylić)
Mając już instalację z komory wprowadzoną do auta, mogłem przejść do montażu wewnątrz kabiny, czyli lutowanie wiązek, wyciąganie sygnałów RPM i VSS + zasilanie i wyprowadzenie przycisków
[img]https://i.postimg.cc/V6xRtp48/P-20200906-123606-1.jpg[img]
Jestem nieziemsko zadowolony z tego produktu, zaczynam odnosić wrażenie że możliwe iż stanie się to dla mnie must have szczególnie w przypadku starszych aut.
Pozostało jeszcze tylko skalibrować żeby wskazania wszystkie były prawidłowe i będzie pięknie.