Pacjent to Honda Accord z 2003 roku 2.0 PB+LPG. Zdawało by się, że jeszcze w miarę świeży model, ale komputer pokładowy miał dopiero po lifcie (2006r.).
Pierwsze pytanie było- gdzie zamontować wyświetlacz...? Miejsca nie znalazłem, więc pozostało je stworzyć samemu i tak powstał projekt "daszka"
Potem trzeba by to mieć fizycznie, a nie wirtualnie i z pomocą przyszedł wydruk 3D
Taki materiał wymagał obróbki wykańczającej, więc po wygładzeniu i pomalowaniu tak komponował się w samochodzie. Gotowy daszek z zamontowanym w nim wyświetlaczem na klej z pistoletu przyklejamy później tym samym klejem do kokpitu
W poniższym zdjęciu zaznaczone są miejsca gdzie od spodu są blaszane zatrzaski trzymające kratkę nawiewu. Wyciągamy ją i wycinamy pół zaczepu z jednej strony jak to widać na kolejnym zdjęciu, ponieważ między dwoma nie mieści się taśma do wyświetlacza, która jest ułożona jak to widać na następnym zdjęciu.
Pomimo poszerzenia przez usunięcie części zaczepu taśma dalej jest zbyt szeroka, więc podpinamy ją do wyświetlacza i logicznie myśląc stwierdzamy od której strony 4 żyły kabla są nie używane i wycinamy je (ja usunąłem około 20cm od wyświetlacza)
Kabel wystarcza do centralki która jest przed nogami kierowcy. Bezpośrednio po najmniejszej linii oporu został podłączony tam głośniczek. Czujnik temperatury mógł by być w tamtych okolicach, ale przeciągnięty o około 20-30cm w kierunku kierownicy, bo jest tam nawiew powietrza na nogi i może to oszukiwać temperaturę.
Masę do zasilania podkładamy pod jakąś śrubkę która jest wkręcona w metalowy element, plus i LPG ciągniemy przez ścianę grodziową (najlepiej przełożyć sztywny drut i nim przeciągnąć spowrotem kable). LPG podłączamy do plusa elektrozaworu, zasilanie poprzez bezpiecznik dołączony do zestawu do akumulatora.
Sygnał stacyjki oczywiście do stacyjki. Na regulacji wyciągamy kierownicę i opuszczamy do dołu. Od spodu jest 3 śrubki torx, po odkręceniu można ściągnąć osłony i jest dostęp do stacyjki.
Klawiaturkę podłączamy wg schematu z instrukcji i ja zamontowałem ją jak na zdjęciu.
Pod popielniczką jest 2 śrubki które wykręcamy, następnie cały element koło dźwigni ręcznego wyciągamy do góry (trzyma się na 4 zatrzaskach). Od spodu zaznaczamy miejsca i wiercimy otwory o średnicy 3mm, płytkę od wewnątrz zalewamy klejem z pistoletu mocując do obudowy tunelu środkowego.
Pozostałe sygnały podłączałem tuż przy komputerze (ECU) auta.
Patrząc na wmontowane ECU po kolei od lewej mamy złącze A, B, E.
VSS (prędkość)- złącze "E" pin 26, kabel niebieski
Wtryskiwacz (sygnał zużycia paliwa)- złącze "B" dowolny wtryskiwacz, 1- pin 5 kabel brązowy, 2- pin 4 czerwony, 3- pin 3 niebieski, 4- pin 2 żółty
Wentylator- złącze "E" pin 12 zielony ( za zakombinowałem i zamiast sygnalizacji wentylatora mam sygnalizację pracy na VTECu złącze "B" pin 11 niebiesko-czarny.
Tak wygląda i działa skończony UKP
http://www.youtube.com/watch?v=kN0IVDTHKkA
Dane do kalibracji:
Stała drogi:237 (dla wersji wyposażenia sport, bo pozostałe mają inne skrzynie i minimalnie inne przełożenie) po podłączeniu do PC można wpisać dokładniej- 2368
Stała wtrysku PB: 422 (na pewno nie dokładnie, bo jeżdżę na LPG)
Stała wtrysku LPG: 499