Stworzenie obudowy na zamówienie i montaż UKP w Hondzie Accord CL7 2.0 2003

Zamontowałeś UKP? Podziel się relacją z innymi!
Opisy, zdjęcia oraz inne wskazówki dotyczące montażu UKP.
Mateusz607
Posts: 2
Joined: Fri Mar 27, 2015 2:49 pm

Stworzenie obudowy na zamówienie i montaż UKP w Hondzie Accord CL7 2.0 2003

Postby Mateusz607 » Fri Mar 27, 2015 7:54 pm

Pacjent to Honda Accord z 2003 roku 2.0 PB+LPG. Zdawało by się, że jeszcze w miarę świeży model, ale komputer pokładowy miał dopiero po lifcie (2006r.).
Pierwsze pytanie było- gdzie zamontować wyświetlacz...? Miejsca nie znalazłem, więc pozostało je stworzyć samemu i tak powstał projekt "daszka" ;)
model.jpg
Daszek, projekt w Solid Edge ST6
model.jpg (81.38 KiB) Viewed 9210 times


Potem trzeba by to mieć fizycznie, a nie wirtualnie i z pomocą przyszedł wydruk 3D
1 (Kopiowanie).JPG
Model z wydruku 3D
1 (Kopiowanie).JPG (205.09 KiB) Viewed 9210 times


Taki materiał wymagał obróbki wykańczającej, więc po wygładzeniu i pomalowaniu tak komponował się w samochodzie. Gotowy daszek z zamontowanym w nim wyświetlaczem na klej z pistoletu przyklejamy później tym samym klejem do kokpitu
20141014_121424.jpg
20141014_121424.jpg (267.89 KiB) Viewed 9210 times


W poniższym zdjęciu zaznaczone są miejsca gdzie od spodu są blaszane zatrzaski trzymające kratkę nawiewu. Wyciągamy ją i wycinamy pół zaczepu z jednej strony jak to widać na kolejnym zdjęciu, ponieważ między dwoma nie mieści się taśma do wyświetlacza, która jest ułożona jak to widać na następnym zdjęciu.
10 (Kopiowanie).jpg
10 (Kopiowanie).jpg (200.57 KiB) Viewed 9210 times

13 (Kopiowanie).jpg
13 (Kopiowanie).jpg (209.41 KiB) Viewed 9210 times

15 (Kopiowanie).jpg
15 (Kopiowanie).jpg (253.3 KiB) Viewed 9210 times


Pomimo poszerzenia przez usunięcie części zaczepu taśma dalej jest zbyt szeroka, więc podpinamy ją do wyświetlacza i logicznie myśląc stwierdzamy od której strony 4 żyły kabla są nie używane i wycinamy je (ja usunąłem około 20cm od wyświetlacza)
14 (Kopiowanie).jpg
14 (Kopiowanie).jpg (151.3 KiB) Viewed 9210 times


Kabel wystarcza do centralki która jest przed nogami kierowcy. Bezpośrednio po najmniejszej linii oporu został podłączony tam głośniczek. Czujnik temperatury mógł by być w tamtych okolicach, ale przeciągnięty o około 20-30cm w kierunku kierownicy, bo jest tam nawiew powietrza na nogi i może to oszukiwać temperaturę.
Masę do zasilania podkładamy pod jakąś śrubkę która jest wkręcona w metalowy element, plus i LPG ciągniemy przez ścianę grodziową (najlepiej przełożyć sztywny drut i nim przeciągnąć spowrotem kable). LPG podłączamy do plusa elektrozaworu, zasilanie poprzez bezpiecznik dołączony do zestawu do akumulatora.
DSC00043.JPG
DSC00043.JPG (253.67 KiB) Viewed 9210 times

DSC00045.JPG
DSC00045.JPG (322.97 KiB) Viewed 9210 times


Sygnał stacyjki oczywiście do stacyjki. Na regulacji wyciągamy kierownicę i opuszczamy do dołu. Od spodu jest 3 śrubki torx, po odkręceniu można ściągnąć osłony i jest dostęp do stacyjki.
Klawiaturkę podłączamy wg schematu z instrukcji i ja zamontowałem ją jak na zdjęciu.
Guziki1.JPG
Guziki1.JPG (273.7 KiB) Viewed 9210 times

Guziki2.JPG
Guziki2.JPG (227.08 KiB) Viewed 9210 times


Pod popielniczką jest 2 śrubki które wykręcamy, następnie cały element koło dźwigni ręcznego wyciągamy do góry (trzyma się na 4 zatrzaskach). Od spodu zaznaczamy miejsca i wiercimy otwory o średnicy 3mm, płytkę od wewnątrz zalewamy klejem z pistoletu mocując do obudowy tunelu środkowego.

Pozostałe sygnały podłączałem tuż przy komputerze (ECU) auta.
DSC00034.JPG
DSC00034.JPG (301.72 KiB) Viewed 9210 times

DSC00038.JPG
DSC00038.JPG (386.61 KiB) Viewed 9210 times

Patrząc na wmontowane ECU po kolei od lewej mamy złącze A, B, E.

VSS (prędkość)- złącze "E" pin 26, kabel niebieski

Wtryskiwacz (sygnał zużycia paliwa)- złącze "B" dowolny wtryskiwacz, 1- pin 5 kabel brązowy, 2- pin 4 czerwony, 3- pin 3 niebieski, 4- pin 2 żółty

Wentylator- złącze "E" pin 12 zielony ( za zakombinowałem i zamiast sygnalizacji wentylatora mam sygnalizację pracy na VTECu :twisted: złącze "B" pin 11 niebiesko-czarny.

Tak wygląda i działa skończony UKP
10.jpg
10.jpg (215.71 KiB) Viewed 9210 times

http://www.youtube.com/watch?v=kN0IVDTHKkA

Dane do kalibracji:
Stała drogi:237 (dla wersji wyposażenia sport, bo pozostałe mają inne skrzynie i minimalnie inne przełożenie) po podłączeniu do PC można wpisać dokładniej- 2368
Stała wtrysku PB: 422 (na pewno nie dokładnie, bo jeżdżę na LPG)
Stała wtrysku LPG: 499
Attachments
14 (Kopiowanie).jpg
14 (Kopiowanie).jpg (151.3 KiB) Viewed 9210 times

Accord85
Posts: 1
Joined: Sun Apr 19, 2015 1:24 pm

Re: Stworzenie obudowy na zamówienie i montaż UKP w Hondzie Accord CL7 2.0 2003

Postby Accord85 » Sun Apr 19, 2015 1:27 pm

Mam taki komputerek, ale już dawno montowałem w swoim VI polifcie 1.8 i nie robiłem dokumentacji :/
Masz może jakiś schemat albo wiesz który to pin w ECU do VTECa? :twisted:

Mateusz607
Posts: 2
Joined: Fri Mar 27, 2015 2:49 pm

Re: Stworzenie obudowy na zamówienie i montaż UKP w Hondzie Accord CL7 2.0 2003

Postby Mateusz607 » Tue Apr 21, 2015 6:27 pm

Nie jestem 100% pewien czy będzie to samo, ale w podobnych rocznikach tak samo albo bardzo podobnie piny się układały znalazłem schemat do 2.0.
6pin w złączu D (pierwsze z prawej patrząc z przodu złącza/tyłu wtyczek) kolor pomarańczowo niebieski albo jasny niebieski. Dla pewności sprawdź czy taki sam kolor będziesz miał przy zaworze VTEC pod maską, jest gdzieś przy samym bloku silnika, około wysokości głowicy


Return to “Przykłady Montażu”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests