UKP w Hondzie Civic 6gen (5D)

Zamontowałeś UKP? Podziel się relacją z innymi!
Opisy, zdjęcia oraz inne wskazówki dotyczące montażu UKP.
MikeFoto
Posts: 1
Joined: Sun Mar 29, 2015 4:12 pm

UKP w Hondzie Civic 6gen (5D)

Postby MikeFoto » Sun Mar 29, 2015 4:56 pm

Witam,

Opis ma już blisko 3,5roku i powstał przy okazji montażu komputerka w moim samochodzie - Hondzie Civic 5D z 98r. Komputerek cały czas używany.
Poniższy opis będzie pasować do
- Hondy Civic 5D 6generacji produkowanej w latach 95-01 (przed i poliftowej) tzw "angielce oraz
- Rovera 414, 416, 418 oraz 45 - który jest "spokrewniony" z Civikiem 5D

Potrzebne materiały i akcesoria:
- Najnowsza instrukcja montażu komputerka od producenta,
- Lutownica i cyna z topnikiem,
- ściągacz do izolacji / nożyk,
- kombinerki,
- wiertarka oraz wiertło 6mm i 10 mm
- opaski samozaciskowe (krótkie - ok 10cm)
- koszulka termokurczliwa,
- zapalniczka,
- taśma izolacyjna,
- klucz nasadowy lub płaski 8mm,
- klucz nasadowy 10mm,
- śrubokręt krzyżakowy (krótki)
- spinacz do bielizny
- ok 14m przewodu 1 żyłowego (wielożyłowego proporcjonalnie mniej)
- 3szt przycisków monostabilnych - zwiernych (czyli takie które po naciśnięciu zamykają obwód) - o jak najmniejszej średnicy montażowej (ja użyłem 6mm)

Opcjonalnie:
- kawałek plastiku
- obudowa zegarka z Land Rovera (lub kompletny zegarek) dokładnie taki:
Image


Czas pracy ok 3,5h. Trudność średnia.

Instrukcja montażu:

1. Pierwszym krokiem to wymontowanie zegarka. Jako chciałem nieco sobie ułatwić pracę, postanowiłem, że nie będę wymontowywać konsoli. Po wyciągnięciu radia oraz przycisku awaryjnych i podgrzewania tylnej szyby mamy całkiem dobry dostęp do zegarka "od tyłu".

2. Krótkim śrubokrętem krzyżakowym odkręcamy zegarek, który jest przykręcony od tyłu po przeciwnych stronach Jeśli już się trafi w śrubę - problemu niema żadnego.

3. Piewsza próba przymiarki wyświetlacza
Image

4. Ramkę zrobiłem z kawałka chropowatego plastiku jaki akurat miałem pod ręką.
Image

5. Obrysowałem na nim wymiar zegarka:
Image

6. Przymierzamy czy wszystko pasuje:
Image

7. Obrysowałem kształt wyświetlacza:
Image

8. Przy pomocy wiertła 10mm wywieciłem kilka otworów, a następnie nożykiem wykończyłem tak aby powstał docelowy kształt. Tak przygotowaną ramkę nałożyłem na ekran.
Image

9. Jeszcze jedna przymiarka:
Image

10. Jako, że wyświetlacz od tyłu ma styki na wierzchu, zastosowanie blaszki nie wchodziło w grę. W związku z czym wymysiłem taki patent ze spinaczem. Srubka zlokalizowana dokładnie w tym miejscu spinacza powoduje, że spinacz jak ramię dociska wyświetlacz. Rozwiązanie może nie najładniejsze ale bardzo skuteczne. Nie chciałem wyświetlacza przyklejać.
Image

11. Przechodzimy do zabawy kablami. Wtyczka która dochodzi do zegarka składa się z 4 przewodów:
1pin - przewód czarny - to Masa czyli -12V
2pin - przewód czerwono-czarny - daje +12V w momencie włączenia świateł (tu podłączę do wejścia sygnalizatora niewłączonych świateł w UKP
3pin - przewód żółty - podaje napięcie +12V w momencie przekręcenia kluczyka w pozycję zapłonu
4pin - przewód biało-czarny - to stałe napięcie +12V niezależnie od pozycji kluczyka

Image
Image

Innymi słowy, z tej jednej wtyczki mamy wszystkie sygnały do podłączenia zasialania dla komputerka.

12. Zgodnie z instrukcją komputerka
Image

Podłączamy kable z wtyczki zegarka w następujący sposób.
- Czarny - Masa - do pinu 12
- Czerwono-czarny - pojawia się napięcie gdy są włączone światła - do pinu 21
- Żółty - pojawia się napięcie po przekręceniu klucza w pozycję zapłon - do pinu 23
- Biało-czarny - stałe zasilanie +12V - do pinu 24

Ja przedłużyłem kable od zegarka o ok 20cm tak aby wygodniej było je później przeciągnąć.
UWAGA: Wszelkie połączenia lutujemy a na to koszulkę termokurczliwą.

13. Wymontowujemy zegary.
Wypychamy i wyjmujemy przycisk świateł przeciwmgielnych oraz rozpinamy złączkę:
Image

Podobnie z zaślepką miejsca przewidzianego na dimmer lub odpinamy dimmer jeśli go posiadamy)
Image

W każdym otworze znajdziemy śrubkę krzyżową:
Image
Image

Oraz górne mocowanie plastiku licznika zawiera 2 śrubki do odkręcenia:
Image

Odkręcamy wszystkie 4 i wyciągamy plastik:
Image

Naszym oczom ukaże się następujący widok:
Image

Licznik jest przykręcony za pomocą 3 śruby krzyżowych:

Prawa:
Image

Lewa:
Image

Górna:
Image

Po ich odkręceniu mamy dostęp do tylnej części zegarów
Image

Wtyczka, która znajduje się skrajnie z prawej strony zawiera interesujący nas przewodzik - POMARAŃCZOWY to przewód od czujnika drogi - tzw VSS. Ten na zdjęciu drugi z lewej.
Image

14. Wpinamy się w niego, a nastepnie ok 1m przewodu przeciągamy i podłączamy do komputerka - pin 22.

15. Dostajemy się do komputera sterowania silnikiem tzw - ECU. Znajduje się on przy nadkolu od strony pasażera. Tam w 26cio pinowej (UWAGA ważne by nie pomylić wtyczki) wtyczce znajdziemy 2 kable które sterują wtryskami. Wystarczy wpiąć się w jeden z nich - w moim przypadku wybrałem ten w kolorze BRĄZOWYM. To sygnał z wtryskiwacza, który podłączamy do pinu 10 naszego nowego komputerka.
Image

16. Składamy wszystko, podłączamy taśmę od wyświetlacza oraz 24ro pinową wtyczkę do komputerka spalania.
Czas na wielką chwilę. Odpalamy maszynę :). Jeśli wszysko poszło gładko powiniśmy ujrzeć ekran z godziną. Mniej więcej powinno wyglądać to tak.
Image

17. Zgodnie z instrukcją producenta podłączamy głośnik (polaryzja nie ma znaczenia) oraz do dostarczonych wraz z komputerkiem cyfrowych czujników temperatury dorabiamy przewody. UWAGA aby dobrze je zaizolować aby nie było zwarcia!
Podłączamy je do komputerka zgodnie z instrukcją.

Czujnik temperatury wewnętrznej umieściłem pod schowkiem, a zewnętrznej przymocowałem do pasa przedniego pod reflektorem.

Ekran w stanie uśpienia (kluczyk ze stacyjki wyciągnięty), wygląda następująco:
Image

18. Podobnie postępujemy z podłączeniem klawiatury 3 przyciskowej. Ja zastosowałem przyciski, które zostały zamontowane w ramce lewarka zmiany biegów (te zdj. są z telefonu niestety).

Image
Image
Image

Operowanie komputerkiem gdy klawiatura jest w tym miejscu jest bardzo wygodne - wystarczy położyć wnętrze dłoni na ręcznym hamulcu, a palce same w przyciski trafią :)

[video=youtube;wnZtRznLS58]http://www.youtube.com/watch?v=wnZtRznLS58[/video]


19. Jeśli wszystko się udało. Powinno to wyglądać mniej więcej tak.
Image
Image
Image

20. Konfiguracja czyli podłączamy komputerek do laptopa
Stała drogi - można iść dwojako, tzn:
Stała drogi dla naszych civiców jak udało mi się wyliczyć i sprawdzić w praktyce to 0.397 m/imp. - przy takim ustawieniu UKP pokazuje prędkość, która idealnie odzwierciedla to ile jest na liczniku. Natomiast nie pokazuje prawidłowo przejechanego dystansu. (licznik dzienny)
Aby UKP pokazywał prawidłowy dystans - czyli to co jest na liczniku przebiegu zgadzało się z UKP ustawiamy - 0.393 m/imp.. Jednak kosztem pokazywanej prędkości - UKP będzie pokazywał wartości aktualnej prędkości zaniżone w stosunku do wskazań prędkościomierza.
Stała wtrysku dla seryjnego silnika D14A8 czyli 1,4 90KM 16V - to 0.00309 l/s potwierdzone po kilkudziesięciu wyjeżdżonych zbiornikach.

21. Miłej zabawy :) życzy Mike

UPDATE


OPCJE DODATKOWE:

EKRAN OLED w ramce z zegrarka z Land Rovera

Naprawdę, jeśli ktoś ma na oku zakup komputerka, to nawet niech nie myśli o zakupie z LCD, naprawdę warto dołożyć do OLED.
Szybkość odświeżania jest powalająca w porównaniu do LCD, kontrast, wyrazistość, jestem ciekaw jak OLED będzie pracował w niskich temperaturach bo LCD był na mrozie praktycznie nieużywalny.

Poniżej zdjęcia, ale wkrótce pojawi się także filmik, choć nie wiem czy będzie w stanie pokazać to, co widać okiem.

Porównanie wyświetlaczy (z lewej LCD, z prawej OLED)
Image

Tu odwrotnie (z lewej OLED, z prawej LCD)
Image

Przymiarka
Image

Jak widać powyżej , ekranik jest nieco węższy i niższy. To że jest niższy akurat jest jego absolutną zaletą. Metalowa ramka, która okala wyświetlacz ma identyczną wysokość co otwór w plastiku po zegarku.

Image

Dlaczego do góry nogami, ano dlatego, żeby łatwiej mi było dopasować plastik zegarka wcześniej przygotowywany dla ekranu LCD niż na nowo kombinować z modzeniem otworów, wyciananiem itp. Z punktu widzenia montażu, czy tak, czy tak mocowanie w aucie jest identyczne.

Aby zastawić otwory które znalazły się po bokach ekraniku użyłem niewielkich kawałków folii samoprzylepnej. Tak to wyszło na gotowo.
Image

I już po zamontowaniu:

Image
Image
Image
Image
Image

I Porównanie OLED (z lewej) LCD z Prawej....wyciągnijcie wnioski sami :)

ImageImage

piotrekkum
Posts: 1
Joined: Mon Sep 28, 2015 6:57 pm

Re: UKP w Hondzie Civic 6gen (5D)

Postby piotrekkum » Mon Sep 28, 2015 7:00 pm

Witam!
Też chcę złąożyć UKP w mojej hondzie. Problem e tym że mój sterownik ECU ma inaczej wpięte piny i kostki -może przez to że mam silnik 1.6 . Jak znaleźć odpowiedni kabelek w gnieździe ECU- mieżyć miernikiem sygnał (0-12v) CZY JAKOŚ INACZEJ?
Dzięki z góry za pomoc


Return to “Przykłady Montażu”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests

cron