Montaż UKP-Pro w BMW E36 2.5 + DET 2

Zamontowałeś UKP? Podziel się relacją z innymi!
Opisy, zdjęcia oraz inne wskazówki dotyczące montażu UKP.
vanos
Posts: 2
Joined: Mon Mar 06, 2017 10:09 am

Montaż UKP-Pro w BMW E36 2.5 + DET 2

Postby vanos » Mon Mar 06, 2017 10:40 am

Witam, przystępuje do montażu UKP-Pro w BMW E36 M50B25NV, komputer 0 261 200 403 Bosch Motronic M3.1 z zamontowanym dodatkowo DET 2 + kompresor Eaton M62. Planuje podłączyć możliwe jak najwięcej funkcji żeby mieć dostęp do wielu wskazań gdzie w tym temacie chciałem pokazać etap montażu na przykładzie mojego auta. Po wstępnym kontakcie z supportem pozwoliłem sobie stworzyć wstępny schemat:

A10 - Sygnał zużycia paliwa można pobrac ze sterowania dowolnym wtryskiwaczem (dowolny z pinów 33, 32, 31, 5, 3, 4)
A4-A6 -Temperatura zewnętrzna - DS18B20
A8 - ADC 1 - TPS – czujnik położenia przepustnicy
A9 - ADC 2- Cisnienie/doładowanie MAP sensor
B2 - ADC3 – Sonda Lambda #13 pin / AFR
B3 - ADC 4 – Tempteratura silnika z czujnika ECT #78 pin
B4 - ADC 5 - temperatura powietrza zasysanego (IAT) #77 pin
B1 – Prędkość obrotowa silnika RPM – czujnik wałka
A11 – Przełącznik wentylatora ( + 12v – 0v )
A16-A18 – Temperatura komora - DS18B20
A22 – VSS Sygnał prędkości – dyfer?
A23 - +12V po stacyjce
A24 - +12v zasilanie

Nad tymi zastanawiam się gdzie je umieścić w wiązce UKP:

Temeperatura oleju,
cisnienie oleju
EGT


Podczas budowy planuje korzystać z następujących czujników:

Czujnik temperatury oleju: https://www.reveltronics.com/pl/sklep/5 ... eju-detail

Czujnik ciśnienia oleju: https://www.reveltronics.com/pl/sklep/6 ... -5v-detail

EGT: https://www.reveltronics.com/pl/sklep/6 ... szt-detail

AFR:

DS: https://www.reveltronics.com/pl/sklep/6 ... -3m-detail

MAP: mpx4250ap


Podstawowym pytaniem będzie czy schemat zamieszczony powyżej czyli czujniki i funkcje są połączone prawidłowo? Następnie z jakiego czujnika AFR skorzystać? Czy sygnał prędkości VVS może być wykorzystany z czujnika prędkości znajdującego się w dyferencjale? Sygnał prędkości obrotowej silnika RPM należy pobrać z czujnika wałka? Rozumiem, że UKP raczej nie będzie się gryźć z DET 2 w przypadku jak będą korzystać z tych samych czujników? ( MAP, TPS ).

Jeżeli chciałbym wykorzystać temperature silnika i IAT z fabrycznych czujników będę potrzebował po za pinoutem schemat z kolorami kabli ewentualnie samą wtyczkę od wiązki żeby rozebrać i sprawdzać kolory przewodów.


Tutaj pierwsze zdjęcia z montażu DET lecz brakło czasu na wszystko.

20170304_163719.jpg
20170304_163719.jpg (856.27 KiB) Viewed 7641 times


20170304_095211.jpg
20170304_095211.jpg (1.92 MiB) Viewed 7641 times


20170304_163711.jpg
20170304_163711.jpg (1.75 MiB) Viewed 7641 times


20170304_143552.jpg
20170304_143552.jpg (953.1 KiB) Viewed 7641 times

ArT
Posts: 1497
Joined: Wed Mar 25, 2015 8:54 am
Location: Warsaw, Poland
Has thanked: 51 times
Been thanked: 160 times

Re: Montaż UKP-Pro w BMW E36 2.5 + DET 2

Postby ArT » Mon Mar 06, 2017 8:06 pm

vanos wrote:A10 - Sygnał zużycia paliwa można pobrac ze sterowania dowolnym wtryskiwaczem (dowolny z pinów 33, 32, 31, 5, 3, 4)
A4-A6 -Temperatura zewnętrzna - DS18B20
A8 - ADC 1 - TPS – czujnik położenia przepustnicy
A9 - ADC 2- Cisnienie/doładowanie MAP sensor
B2 - ADC3 – Sonda Lambda #13 pin / AFR
B3 - ADC 4 – Tempteratura silnika z czujnika ECT #78 pin
B4 - ADC 5 - temperatura powietrza zasysanego (IAT) #77 pin
B1 – Prędkość obrotowa silnika RPM – czujnik wałka
A11 – Przełącznik wentylatora ( + 12v – 0v )
A16-A18 – Temperatura komora - DS18B20
A22 – VSS Sygnał prędkości – dyfer?
A23 - +12V po stacyjce
A24 - +12v zasilanie


Czemu sonda lambda z pin 13? W M3.1 na tym pinie jest MAF, a lambdę masz na pinie 70. Poza tym ze zwykłej (nie szerokopasmowej) sondy nie wyliczysz AFR - tylko wykres ubogo/bogato.

e36_2-5_motronic_m3-1.pdf
M3.1 ecu pinout
(242.81 KiB) Downloaded 320 times


RPM nie musisz podłączać osobno bo wyliczy Ci z sygnału z wtryskiwacza (ten sam co do zużycia paliwa) - tylko nie będzie wskazań rpm przy hamowaniu silnikiem.

VSS może być z dyfra. W E36 po '91 sygnał prędkości może dochodzić też do kostki od radia, pin 1 "GAL" czarno/biały przewód. Po '93r może być też w zegarach - zielono/czerwony przewód.

Reszta wygląda w porządku.

Nad tymi zastanawiam się gdzie je umieścić w wiązce UKP:

Temeperatura oleju,
cisnienie oleju
EGT



Temperatura oleju z wskazanego czujnika na AdcVcc1.
Na resztę brakuje Ci wejść, ale mam kilka pomysłów.
EGT musi iść na wejście AdcX, więc wywaliłbym pomiar z TPS.
Ciśnienie oleju - zamiast czujnika z oferty reveltronics wstawiłbym trochę mniej dokładny czujnik rezystancyjny (wpisz na allegro np. czujnik ciśnienia autogauge i wybierz ten od SM warning 240-33 ohm)- też będzie działać (z 0,2-0,3bar dokładności), a można go podłączyć pod wejście AdcVcc2. Ten co wskazałeś od reveltronics jest dokładniejszy (~0,1bar) i odporny na drgania, ale potrzebujesz na niego kolejne wejście AdcX (bo czujnik jest napięciowy a nie rezystancyjny), więc wtedy zrezygnowałbym z hmm.. albo IAT (podłączyłbym kolejnego DS'a w dolot) albo z temperatury silnika (jak masz na desce) albo z sondy - bo i tak nie masz szerokopasmowej. Jakbyś chciał szerokopasmową to szukaj BOSCH LSU 4.9 z kontrolerem, np. innovate LC-2.

W sumie to możesz wpuścić 2 DS'y w dolot - przed i za intercoolerem. Zobaczysz jaką zadyszkę sam intercooler łapie.

Rozumiem, że UKP raczej nie będzie się gryźć z DET 2 w przypadku jak będą korzystać z tych samych czujników? ( MAP, TPS ).


Wszystkie wejścia AdcX są buforowane i nie obciążają linii więc spokojnie można dublować na nich sygnały. Nie można tylko dublować na AdcVccX (bo podaje napięcie referencyjne na tej samej linii)

Trochę ich stoi na podwórku 8-) Sporo podłączania, ale fajny projekt, podoba mi się, zdawaj relacje.

przemko
Posts: 88
Joined: Fri Mar 27, 2015 8:17 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Montaż UKP-Pro w BMW E36 2.5 + DET 2

Postby przemko » Wed Mar 08, 2017 7:56 am

ArT wrote:RPM nie musisz podłączać osobno bo wyliczy Ci z sygnału z wtryskiwacza (ten sam co do zużycia paliwa) - tylko nie będzie wskazań rpm przy hamowaniu silnikiem.


Oraz pomiary RPM w tym przypadku będą zaokrąglone do 100 obrotów na minute.
Last edited by przemko on Thu Mar 09, 2017 12:12 am, edited 1 time in total.

ArT
Posts: 1497
Joined: Wed Mar 25, 2015 8:54 am
Location: Warsaw, Poland
Has thanked: 51 times
Been thanked: 160 times

Re: Montaż UKP-Pro w BMW E36 2.5 + DET 2

Postby ArT » Wed Mar 08, 2017 8:44 pm

Słuszna uwaga 8-) W przypadku dedykowanego sygnału rpm (o wyższej rozdzielczości) jest to (chyba) 50rpm

vanos
Posts: 2
Joined: Mon Mar 06, 2017 10:09 am

Re: Montaż UKP-Pro w BMW E36 2.5 + DET 2

Postby vanos » Mon Mar 13, 2017 11:54 pm

Ostatnio brakło mi czasu żeby uzupełnić temat więc najwyższa pora. Pare dni temu skończyliśmy podłączać UKP wraz z funkcjami które mogę podpiąć na chwilę obecną z fabrycznych czujników. Auta na razie jeszcze nie mogę uruchomić, czekam na resztę części potrzebnych do skończenia budowy dolotu wtedy będzie można odpalić pod okiem dobrego stroiciela lecz mogę powiedzieć, że wstępnie się udało i komputer działa. Jeżeli chodzi o kwestie umiejscowienia to nie byłem zbyt wybredny, zależało mi żeby było na czytelnie i na wysokości wzroku więc wybór padł na biały ekran i na miejsce po radiu, myślę, że wyszło całkiem schludnie.

Wstępnie funkcje podpiąłem tak:

ADC1 - MAP Sensor mpx4250ap wyjście sygnałowe gdyż zasilany jest osobno z DET 2
ADC 2- Tempteratura silnika z czujnika ECT
ADC 3 - Czujnik IAT - Temperatura zasysanego powietrza.
A10 - Sygnał wtryskiwacza.
VVS Sygnał prędkości
Sygnał włączonego wentylatora
Prędkość obrotowa silnika RPM – sygnał czujnik wałka na wyjściu z DET

20170311_145424.jpg
20170311_145424.jpg (635.86 KiB) Viewed 7580 times


20170309_153333.jpg
20170309_153333.jpg (2.45 MiB) Viewed 7580 times


20170310_184407.jpg
20170310_184407.jpg (2.81 MiB) Viewed 7580 times


20170309_151218.jpg
20170309_151218.jpg (2.35 MiB) Viewed 7580 times


20170310_194448.jpg
20170310_194448.jpg (3.18 MiB) Viewed 7580 times


Return to “Przykłady Montażu”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests