Witam, przystępuje do montażu UKP-Pro w BMW E36 M50B25NV, komputer 0 261 200 403 Bosch Motronic M3.1 z zamontowanym dodatkowo DET 2 + kompresor Eaton M62. Planuje podłączyć możliwe jak najwięcej funkcji żeby mieć dostęp do wielu wskazań gdzie w tym temacie chciałem pokazać etap montażu na przykładzie mojego auta. Po wstępnym kontakcie z supportem pozwoliłem sobie stworzyć wstępny schemat:
A10 - Sygnał zużycia paliwa można pobrac ze sterowania dowolnym wtryskiwaczem (dowolny z pinów 33, 32, 31, 5, 3, 4)
A4-A6 -Temperatura zewnętrzna - DS18B20
A8 - ADC 1 - TPS – czujnik położenia przepustnicy
A9 - ADC 2- Cisnienie/doładowanie MAP sensor
B2 - ADC3 – Sonda Lambda #13 pin / AFR
B3 - ADC 4 – Tempteratura silnika z czujnika ECT #78 pin
B4 - ADC 5 - temperatura powietrza zasysanego (IAT) #77 pin
B1 – Prędkość obrotowa silnika RPM – czujnik wałka
A11 – Przełącznik wentylatora ( + 12v – 0v )
A16-A18 – Temperatura komora - DS18B20
A22 – VSS Sygnał prędkości – dyfer?
A23 - +12V po stacyjce
A24 - +12v zasilanie
Nad tymi zastanawiam się gdzie je umieścić w wiązce UKP:
Temeperatura oleju,
cisnienie oleju
EGT
Podczas budowy planuje korzystać z następujących czujników:
Czujnik temperatury oleju: https://www.reveltronics.com/pl/sklep/5 ... eju-detail
Czujnik ciśnienia oleju: https://www.reveltronics.com/pl/sklep/6 ... -5v-detail
EGT: https://www.reveltronics.com/pl/sklep/6 ... szt-detail
AFR:
DS: https://www.reveltronics.com/pl/sklep/6 ... -3m-detail
MAP: mpx4250ap
Podstawowym pytaniem będzie czy schemat zamieszczony powyżej czyli czujniki i funkcje są połączone prawidłowo? Następnie z jakiego czujnika AFR skorzystać? Czy sygnał prędkości VVS może być wykorzystany z czujnika prędkości znajdującego się w dyferencjale? Sygnał prędkości obrotowej silnika RPM należy pobrać z czujnika wałka? Rozumiem, że UKP raczej nie będzie się gryźć z DET 2 w przypadku jak będą korzystać z tych samych czujników? ( MAP, TPS ).
Jeżeli chciałbym wykorzystać temperature silnika i IAT z fabrycznych czujników będę potrzebował po za pinoutem schemat z kolorami kabli ewentualnie samą wtyczkę od wiązki żeby rozebrać i sprawdzać kolory przewodów.
Tutaj pierwsze zdjęcia z montażu DET lecz brakło czasu na wszystko.