UTComp UKP-V3+ w Audi 80 Competition

Zamontowałeś UKP? Podziel się relacją z innymi!
Opisy, zdjęcia oraz inne wskazówki dotyczące montażu UKP.
Leetveen
Posts: 60
Joined: Tue Apr 21, 2015 11:34 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

UTComp UKP-V3+ w Audi 80 Competition

Postby Leetveen » Mon Sep 04, 2017 7:47 pm

Moze nie bedzie to rasowy tutorial jak u kolegow ktorzy przedtawili swoje opisy w tym dziale, ale sprobuje na swoj sposob w miare szczegolowo opisac caly projekt dosc kompleksowej przebudowy licznika pod katem montazu UKP-V3.

Auto: Audi 80 B4 Quattro Competition, fabrycznie wtrysk mechaniczny, ktory zostal skonwertowany na elektroniczny przy uzyciu sterownika polskiej firmy Ottomotive DEC. Gdyby kogos interesowala konwersja bardziej szczegolowo to podpinam link do forum Ottomotive:
http://www.ottomotive.pl/joomla3/index. ... tronic-efi

UKP: Na trop UKP trafiłem jakiś czas temu gdy w sprzedaży był V2, z zapowiedzi V3 postanowilem trochę zaczekać i kupic już V3 który bardziej mi pasowal ze względu na Oleda i mniejszy ekran. Poczatkowo nie było pomysłu by zamontować go w miejscu fabrycznego zagarka, ale po sprawdzeniu i budowy od srodka okazało się ze jest to możliwe chociaż wymagalo sporo kombinowania.
Rownolegle z lokowaniem wyświetlacza szedł projekt tarcz które sa podświetlone panelami EL tzw. Indiglo. Jako ze miałem już jakies doświadczenie w opracowywaniu takich rzeczy i dokładnie wiedziałem jak maja wygladac tarcze, w ciągu kilkunastu godzin powstal ostateczny projekt bazujący na dizajnie tarcz z Audi S2/RS2, ale w negatywie.

Image

Znalazlem wykonawcę który w ludzkich pieniądzach wykonal tarcze z nadrukiem offsetowym. Nastepnym etapem było znalezienie, zakup i docięcie paneli EL. W Chinach zakupiłem arkusz A4 z kilkunastoma wyprowadzeniami, po otrzyamniu rozplanowałem rozmieszczenie poszczególnych paneli i docialem nożyczkami. Dicinajac panel EL należy pamietac by „zgrzać” cięte krawędzie np. lutownica by nie rozwarstwily się pod wpływem roznic temperatur co tez zrobiłem.

Image

Po czesciowym zlozeniu wszystkiego w calosc, licznik zaczal wygladac tak:

Image

Zdjec z poszczególnych etapow składania i budowy nie posiadam gdyż temat był mocno rozlozony w czasie, ale zdradzę tez kilka ciekawostek:
* Wyświetlacz OLED jest zmieniony z Cyan’a na bialy, ryzykując utrate gwarancji odwazylem się sprobowac i się udało. Rozebralem tyle ile się dalo by dowiedzieć się o specyfikacji Oleda, znalazłem odpowiednik który w teorii powinien pasować 1:1, kupiłem i zlozylem do kupy z sukcesem.
* Tasma laczasa OLED z UKP jest pocieta w paski (po 4 zyly) co umozliwilo przepchniecie jej przez otwor w liczniku
* Wpiecie w instalacje samochodu wykonane na kostce ISO od radia by w razie potrzeby nie ciac przewodow.
* Sterowanie UKP realizowane za pomoca manetki fabrycznego opcjonalnego BoardComputera tzw. ACBC lub samego BC.
* UKP ciagnie sygnal wtryskow z DEC’a
* Logo startowe „Quattro Crew” takie samo jak na tylnej klapie i breloku do kluczy ;)
* Obliczanie biegow wykonałem na podstawie przelozen skrzyni AXN oraz opon w rozmiarze 205/55/16

Image

Po kilku probach usuwania bledow i niedorobek, zamontowany licznik w aucie wygląda tak:

Z podświetleniem:
Image

I bez:
Image

Kilka uwag po zamontowaniu i zrobieniu kilkuset km:
1. Pomimo prawidłowego przeliczenia stalej wtrysku ze specyfikacji Boscha dla zamontowanych wtryskiwaczy 214ccm@3.0bar na 0.00350 l/s, spalanie było obliczane z bledem +44%, dopiero po kalibracyjnym teście polegającym na spaleniu 20.5L paliwa i przejechaniu 203.4km okazało się ze stala wtrysku empirycznie wyszla 0.00245 l/s. W ciągu kilku następnych dni sprawdze poprawność ustawien na kolejnej trasie i podam tutaj wyniki.
2. Stala predkosci ustawiona wg oznaczen na liczniku VDO czyli „2400imp/km” o dziwo wg wskazan GPS na prostej i równej drodze zbiega się na w 99%
3. Walcze jeszcze z kalibracja czujnika temperatury oleju i temperatury powietrza w dolocie. Wszystko wskazuje na to iż rozgałęziony sygnal ma inna charakterystykę niż specyfikacja i będzie to wymagalo albo zamontowanie drugiego czujnika, albo wyliczenie charakterystyki dla dzielonego sygnalu.
4. Celem poprawnego obliczania biegu 1 i 2 musialem zwiekszyc tolerancje z sugerowanych 5% do 20% i jest ok.
Last edited by Leetveen on Mon Sep 10, 2018 7:48 pm, edited 1 time in total.

Leetveen
Posts: 60
Joined: Tue Apr 21, 2015 11:34 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: UTComp UKP-V3+ w Audi 80 Competition

Postby Leetveen » Thu Sep 07, 2017 11:22 am

Wczoraj zrobilem korekte stalej wtryskiwaczy. 26,4L spalone od zatrzymania auta z braku paliwa do takiego samego momentu po wypaleniu wszystkiego. Przejechany dystans 284.0km, srednia spalania wg UKP 8.2 (rzeczywista 9.3), wyliczona nowa stala to 0.00278 (poprzednia 0.00245 dawala srednia 8.2). Testuje dalej.

ArT
Posts: 1540
Joined: Wed Mar 25, 2015 8:54 am
Location: Warsaw, Poland
Has thanked: 57 times
Been thanked: 166 times

Re: UTComp UKP-V3+ w Audi 80 Competition

Postby ArT » Thu Sep 07, 2017 12:13 pm

Bardzo ładnie i starannie to wygląda. W zegarach z włączonym podświetleniem OLED znowu wygląda trochę jak cyjan :-)
Co do kalibrowania zużycia paliwa jeżeli pierwsza próba była na >20 litrach to nie powinno być takiego rozrzutu. Dwa pytania:
- czy masz regulator ciśnienia paliwa na listwie z ustawionym ciśnieniem paliwa na stałe?
- czy masz podgląd na korekty wtrysków jakie podaje ECU?

Leetveen
Posts: 60
Joined: Tue Apr 21, 2015 11:34 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: UTComp UKP-V3+ w Audi 80 Competition

Postby Leetveen » Thu Sep 07, 2017 12:24 pm

Zdjecie zawsze bedzie troche przeklamywac ze wzgledu na korekte EV ktora ustawiam manualnie na -1.5 bo automat sie gubi. Na zywo jest bardziej bialy ;) Dzieki 8-)
Tak, regulator ktory jest w listwie ma 3bary i nie ma regulacji.
Mam podglad do czasu wtrysku na zywo, w logu DEC'a tez by sie znalazla kolumna ktora to zapisuje, ale skoro wpialem sie w przewod ktory podaje sygnal na wtryski to raczej jest to juz obrobiony sygnal ze wszystkimi korektami. Poza tym wtryski ida w tzw. full-grupie lub batch-fire czyli podaja paliwo rowno, tyle samo i w tym samym czasie. W ustawieniach UKP nie znalazlem zadnej informacji do czego odnosi sie wartosc stalej wtrysku, czy do pelnej sekwencji, pol-sekwencji czy full-grupy. Tak czy inaczej wydajnosc wtryskow ma sie tak:
* wg spec. BOSCH - 214ccm@3.0bar -> 0.00356 l/s
* empirycznie wyznaczona stala - 0.00278 l/s -> 167ccm@3.0bar
i robi sie to troche dziwne bo wtryski w okolicy 220ccm@3.0bar w teorii mialy obsluzyc silnik generujacy okolice 150KM (hamowni jeszcze nie robilem po konwersji) ale w odczuciach auto jedzie znacznie lepiej niz na mechanice ktora pokazala 140.8KM na hamowni.

ArT
Posts: 1540
Joined: Wed Mar 25, 2015 8:54 am
Location: Warsaw, Poland
Has thanked: 57 times
Been thanked: 166 times

Re: UTComp UKP-V3+ w Audi 80 Competition

Postby ArT » Thu Sep 07, 2017 12:40 pm

W UKP stała wtrysku będzie się pokrywać z stałą wtryskiwacza dla pełnej sekwencji, a dla fullgrupy będzie proporcjonalnie mniejsza od stałej wtryskiwacza (dlatego wyliczenia teoretyczne stałej wtryskiwacza mogą się nie pokrywać z wyliczeniami stałej wtrysku w UKP).

Leetveen
Posts: 60
Joined: Tue Apr 21, 2015 11:34 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: UTComp UKP-V3+ w Audi 80 Competition

Postby Leetveen » Fri Sep 15, 2017 8:02 pm

Test spalania na dluzszym dystansie zakonczony, 67.5L wystarczylo na 856km jazdy z czego wyszlo srednie spalanie na poziomie 7,9L co jest absolutnym rekordem w tym aucie! Skorygowalem w trzeciej iteracji stala wtryskow i obecnie wynosi ona 0.00260, nie przeliczam jej na ccm bo to juz nie ma sensu. Przy okazji wymyslilem bardzo prosty sposob ustawienia stalej wtrysku, na ekranie TRIPa z wyliczaniem ile litrow zostalo spalone, wystarczy znana ilosc wyjezdzic do zera i tak ustawic stala wtrysku by rzeczywista ilosc spalonego paliwa pokryla sie z wartoscia obliczona przez UKP.

Przetestowalem tez funkcje ala Racelogic'a i pokazalo takie wyniki
Image

ArT
Posts: 1540
Joined: Wed Mar 25, 2015 8:54 am
Location: Warsaw, Poland
Has thanked: 57 times
Been thanked: 166 times

Re: UTComp UKP-V3+ w Audi 80 Competition

Postby ArT » Sat Sep 16, 2017 9:43 am

no teraz OLED jest biały :-) Czy wyraziłbyś zgodę na wykorzystanie Twojego zdjęcia w naszych materiałach? (np. w przykładach montażu). W jakim programie wykonałeś projekt tarcz i ile kosztowało ich wykonanie?

Leetveen
Posts: 60
Joined: Tue Apr 21, 2015 11:34 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: UTComp UKP-V3+ w Audi 80 Competition

Postby Leetveen » Sat Sep 16, 2017 7:07 pm

Mysle ze powinniscie wprowadzic do oferty opcje bialego OLEDa ;)
Nie ma problemu z wykorzystaniem zdjec, prosze bardzo.
Tarcze projektowalem w Corelu, w tym formacie przekazalem tez je do poligrafa ktory za ok. 200zl zgodzil sie wykonac indywidualny zestaw tarcz.

Nocnafuria22
Posts: 13
Joined: Sun Sep 17, 2017 4:17 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: UTComp UKP-V3+ w Audi 80 Competition

Postby Nocnafuria22 » Sun Sep 17, 2017 4:27 pm

Bardzo ładne wykonanie. Sam borykam się z kalibracją spalania. Auto to w124 230ce także na efi od k jet killers. U mnie problem polega na tym, że ukp przy hamowaniu silnikiem pokazuje spalanie chwilowe na poziomie 1.8-4L/100 mimo, że spalanie według świni (dec) wynosi 0.

Leetveen
Posts: 60
Joined: Tue Apr 21, 2015 11:34 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: UTComp UKP-V3+ w Audi 80 Competition

Postby Leetveen » Mon Sep 18, 2017 10:35 am

Dzieki, no wlasnie tez zauwazam ten problem, wczoraj okazalo sie ze w baku jest jeszcze 2L paliwa (wg UKP) a silnik zaczynal szarpac z powodu jego braku. Kwestia jest o tyle dziwna iz UKP bierze sygnal z wyjscia na wytryski ktore podaje DEC i jest to sygnal juz obrobiony ze wszystkimi korektami (lacznie z fuel cutem). Kolejne spalone 21L w trybie mieszanym 50% trasa - 50% miasto wykazala rozbieznosc prawie 10% w strone obliczania zbyt malego spalania. Obawiam sie ze w tej materii nic z poziomu uzytkownika nie da sie juz wiecej zrobic, bo skoro zliczany laczny jest czas otwarcia wtryskow o zadanej stalej to matematyka jest prosta. Wprowadzanie jakiegos wielomianu korygujacego spalanie tez nic nie da bo bazujemy na tych samych zmiennych, dopiero wprowadzenie kolejnej zmiennej do obliczen typu ""obciazenie silnika" (sygnal z mapsensora) mogloby lepiej wyestymowac spalanie zblizone do rzeczywistego.
Zrobie jeszcze testy polegajace na konfrontacji obliczonego spalania przez DEC'a i porownam z UKP. Wyniki przedstawie niebawem.


Return to “Przykłady Montażu”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests

cron