UTComp UKP-V3+ w Audi 80 Competition

Zamontowałeś UKP? Podziel się relacją z innymi!
Opisy, zdjęcia oraz inne wskazówki dotyczące montażu UKP.
ArT
Posts: 1497
Joined: Wed Mar 25, 2015 8:54 am
Location: Warsaw, Poland
Has thanked: 51 times
Been thanked: 160 times

Re: UTComp UKP-V3+ w Audi 80 Competition

Postby ArT » Fri Sep 22, 2017 12:18 pm

W algorytmie jest uwzględniony czas wtrysków, ciśnienie paliwa (dla benzyniaków z regulatorem ciśnienia paliwa na listwie współczynnik ciśnienia jest stały i nie gra roli) i stała wtrysku. Stała wtrysku to stała wpisana przez użytkownika z uwzględnieniem ilości cylindrów.

Nocnafuria22
Posts: 13
Joined: Sun Sep 17, 2017 4:17 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: UTComp UKP-V3+ w Audi 80 Competition

Postby Nocnafuria22 » Fri Sep 22, 2017 5:56 pm

Czyli wszystko powinno być ok, ale jednak coś nie gra. Na listwie występuje stałe ciśnienie oraz stała wtrysków się nie zmienia. :( Trochę się zawiodłem, bo znów trzeba będzie kombinować i rozbierać pół auta. :(

Leetveen
Posts: 57
Joined: Tue Apr 21, 2015 11:34 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: UTComp UKP-V3+ w Audi 80 Competition

Postby Leetveen » Fri Sep 22, 2017 7:42 pm

Spokojnie, ale przeciez jedeli DEC wysylka czas otwarcia wtryskow uzgledniajacy odciecia, wzbogacenia itd. to po co dodatkowo go przeliczac? Filozofia 1-cylindra, stalej wtrysku x4 i lapanie sygnalu ktory idzie bezposrednio na listwe jest najbardziej odpowiednia recepta na obliczenie spalonego paliwa w fullgrupie.

Nocnafuria22
Posts: 13
Joined: Sun Sep 17, 2017 4:17 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: UTComp UKP-V3+ w Audi 80 Competition

Postby Nocnafuria22 » Sat Sep 23, 2017 1:21 am

I jak, metoda 1cylinder i stała x4 przy hamowaniu silnikiem też pokazuje dziwne wartości czy jest zero?

ArT
Posts: 1497
Joined: Wed Mar 25, 2015 8:54 am
Location: Warsaw, Poland
Has thanked: 51 times
Been thanked: 160 times

Re: UTComp UKP-V3+ w Audi 80 Competition

Postby ArT » Sat Sep 23, 2017 4:09 pm

To nie ma znaczenia. Musi być zero w każdym przypadku.
W tego typu silnikach błąd powinien być mniejszy niż 1%, jeżeli jest większy to albo regulator ciśnienia jest niesprawny, albo są niskoopornościowe wtryski w trochę inny sposób sterowane (rysunki poniżej) i UKP nie jest w stanie wyliczyć dokładnie czasu wtrysku albo wtryskiwacze mają już znaczne zużycie i duży rozjazd parametrów - jeden dawkuje 10% więcej, inny 20% mniej itd. (na podstawie tego samego sygnału sterującego).

standardowe sterowanie pwm:
wtryskiwadcz-a.jpg
wtryskiwadcz-a.jpg (84.98 KiB) Viewed 8211 times


sterowanie pwm z podtrzymaniem otwarcia niskim prądem (dodatkowe szpilki na wykresie - wtryskiwacz jest cały czas otwarty)
wtryskiwacz-b.jpg
wtryskiwacz-b.jpg (97.95 KiB) Viewed 8211 times


W diagnozie bardzo by pomógł oscyloskop - bez pomiaru to możemy tylko gdybać...

Leetveen
Posts: 57
Joined: Tue Apr 21, 2015 11:34 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: UTComp UKP-V3+ w Audi 80 Competition

Postby Leetveen » Sat Sep 23, 2017 9:45 pm

Ukp pokazuje zerowe zuzycie podczas hamowania silnikiem gdy wszystkie warunki ustawione w decu dla funkcji fuel cut sa spelnione, sprawdzalem dzisiaj i test to potwierdzil. Zarowno chwilowe spalanie jak i zamrozone zliczanie czasu wtrysku w panelu diagnostycznym podczas jazdy. Przez najblizszy tydzien bede kalibrowal stala wtrysku i weryfikowal przy kolejnych iteracjach, narazie ustawilem stala na 0.1080.

ArT
Posts: 1497
Joined: Wed Mar 25, 2015 8:54 am
Location: Warsaw, Poland
Has thanked: 51 times
Been thanked: 160 times

Re: UTComp UKP-V3+ w Audi 80 Competition

Postby ArT » Tue Sep 26, 2017 10:59 am

Jak nadal będą rozbieżności to oprócz wkroczenia z oscyloskopem do akcji ciekawym doświadczeniem mógł by być z eksperyment z wtryskami - wyciągnąć listwę wtryskową tak żeby każdy wtryskiwacz lał do osobnej butelki, wysterować pompę i wtryski i zobaczyć czy wszystkie naleją taką samą ilość paliwa, a jeżeli będą różnicę to jak duże.

Leetveen
Posts: 57
Joined: Tue Apr 21, 2015 11:34 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: UTComp UKP-V3+ w Audi 80 Competition

Postby Leetveen » Tue Sep 26, 2017 12:53 pm

Taki test zrobilem po umyciu wtryskiwaczy w ultradzwiekach, ale na malych sloikach po keczupie wroclawskim, strzykawka nie mierzylem ale na oko bylo rowno jak na godnej imprezie.

Nocnafuria22
Posts: 13
Joined: Sun Sep 17, 2017 4:17 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: UTComp UKP-V3+ w Audi 80 Competition

Postby Nocnafuria22 » Tue Sep 26, 2017 6:04 pm

Ketchup Włocławek, polecam :lol: Dziś zauważyłem​ u siebie, że ukp pokazuje zerowe spalanie tylko jak jadę ponad 140 i puszczę gaz. Przy mniejszych wartościach zawsze jakieś spalanie jest. Nieszczelność w dolocie? Dzięki ukp udało mi się osiągnąć spalanie 7.2L/100 w trasie ze średnią prędkością 120km/h. Jak na prawie 30 letnie auto myślę, że wynik zadowalający :D

Leetveen
Posts: 57
Joined: Tue Apr 21, 2015 11:34 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: UTComp UKP-V3+ w Audi 80 Competition

Postby Leetveen » Tue Sep 26, 2017 6:40 pm

No wlasnie, cos przekrecilem z tym keczupem ale bylem blisko :)
U mnie jest podobnie z odcinaniem paliwa hamujac silnikiem, ale poprostu tak jak ja masz za wysoko ustawiony limit podcisnienia, przestaw go nizej w okolice 25kPa i bedzie dluzej jechal na odcietym paliwie, tylko nie wiem jak to sie bedzie mialo do zachowania silnika i ile wytrzyma bez paliwa.


Return to “Przykłady Montażu”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests