UTComp UKP-V3+ w Audi 80 Competition

Zamontowałeś UKP? Podziel się relacją z innymi!
Opisy, zdjęcia oraz inne wskazówki dotyczące montażu UKP.
Leetveen
Posts: 57
Joined: Tue Apr 21, 2015 11:34 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: UTComp UKP-V3+ w Audi 80 Competition

Postby Leetveen » Thu Oct 05, 2017 4:38 pm

Troche zle napisalem z fuel cutem, ale o to samo chodzilo, moje obecne ustawienia to 1500rpm, 30kPa i 10% TPS, odcina czesto i dlugo trzyma.
Dalej testuje spalanie z ustawieniem na 1-cylinder. Dzisiaj wypalilem odmierzone 5L i skorygowalem stala na 0.1140, spale nastepne 5L i sprawdze poprawnosc wyliczen.

Ostatnio tez grzebalem przy manetce by przeczyszcic wszystkie styki i chyba tasma IDE sie czesciowo wypiela, tak czy inaczej podczas gwaltownej proby wyprzedzania UKP sie troche zgubilo :P, ale po zgaszeniu auta i ponownym rozruchu (restart UKP) wszystko wrocilo do normy. Podjechalo troche errorem z tesli, albo jakas inna zwiecha łindołsa :lol:

Image

ArT
Posts: 1497
Joined: Wed Mar 25, 2015 8:54 am
Location: Warsaw, Poland
Has thanked: 51 times
Been thanked: 160 times

Re: UTComp UKP-V3+ w Audi 80 Competition

Postby ArT » Fri Oct 06, 2017 11:15 am

uuu będziesz rozbierał jeszcze raz zegary i wyświetlacz - objaw nie kontaktującego wyświetlacza
ewentualnie taśma się wysunęła (oby :) )

Leetveen
Posts: 57
Joined: Tue Apr 21, 2015 11:34 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: UTComp UKP-V3+ w Audi 80 Competition

Postby Leetveen » Mon Oct 09, 2017 11:44 am

Filozofia 1-cylindra tez sie narazie po potwierdzila, spalone kolejne 5L wykazalo niecale 10% bledu, przestawilem na 0.1200 i jezdze dalej, przymierzalem sie do testu porownawczego z logiem ottomotive, ale tez sa seki bo log ottomotive wyrzuca wartosci liczbowe ktore trzeba przeliczyc na rzeczywiste wartosci, np. czas wtrysku dla wartosci 382 (po przeliczeniach okolice ~1.5ms) odpowiada ok 1.2l/h ale moze to byc tez 1.15L/h i przy takim zakresie dokladnosci przeliczen troche slabo to wychodzi.

Leetveen
Posts: 57
Joined: Tue Apr 21, 2015 11:34 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: UTComp UKP-V3+ w Audi 80 Competition

Postby Leetveen » Fri Oct 13, 2017 10:24 am

Dowod dzialania fuel cut'a

Image

kris4cars
Posts: 44
Joined: Mon Sep 21, 2015 2:43 pm
Been thanked: 2 times

Re: UTComp UKP-V3+ w Audi 80 Competition

Postby kris4cars » Tue Nov 21, 2017 9:49 pm

W kwesti ścisłości:
ani dec
ani easyecu
ani det
ani emu
żadne z nich nie obsługuje wtrysków niskoomowych, nie steruje wtrysków przy pomocy prądu i nie zanosi się na zmianę.
W kwesti ciśnienia paliwa:
współczesne samochody mają zazwyczaj regulator w zbiorniku paliwa i trzymają stałą wartość.
Moje stare cabrio z silnikiem c16se ma regulator podciśnieniowy i ciśnieniu około 0,5b w kolektorze (w sumie podciśnieniu) trzyma 2.5b na listwie ale przy WOT trzyma 3b. Przypuszczam że audi ma tak samo.

Leetveen
Posts: 57
Joined: Tue Apr 21, 2015 11:34 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: UTComp UKP-V3+ w Audi 80 Competition

Postby Leetveen » Mon Nov 27, 2017 4:49 pm

Wtryski ktore sa uzyte w moim aucie sa na pewno wysokoomowe wiec nie wiem jak to sie ma do tego co napisales, ale juz zdecydowalem ze ide w kontrole cisnienia paliwa, zamowilem czujnik z liniowa charakterystyka i zamontuje go w listwie celem sprawdzenia jak zachowuje sie cisnienie paliwa w roznych momentach pracy silnika.
Moze uda sie namowic Support do przerobienia softu na tyle by szly korekty z czujnika cisnienia do obliczania spalania.

ArT
Posts: 1497
Joined: Wed Mar 25, 2015 8:54 am
Location: Warsaw, Poland
Has thanked: 51 times
Been thanked: 160 times

Re: UTComp UKP-V3+ w Audi 80 Competition

Postby ArT » Mon Nov 27, 2017 5:15 pm

Jak podłączysz czujnik ciśnienia paliwa (i wybierzesz go w ustawieniach) to będzie on uwzględniany w pomiarze zużycia paliwa. Ale powinno to być ciśnienie względem ciśnienia w kolektorze ssącym.

Leetveen
Posts: 57
Joined: Tue Apr 21, 2015 11:34 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: UTComp UKP-V3+ w Audi 80 Competition

Postby Leetveen » Mon Nov 27, 2017 9:24 pm

Nie bardzo rozumiem, jezeli umieszcze czujnik 0-5V ze znana charakterystyka liniowa ktory bedzie pokazywal rzeczywiste cisnienie paliwa na listwie to nie wystarczy taki sygnal? moj silnik nie jest doladowany wiec w kolektorze nie bedzie nigdy cisnienia, jedynie podcisnienie.

ArT
Posts: 1497
Joined: Wed Mar 25, 2015 8:54 am
Location: Warsaw, Poland
Has thanked: 51 times
Been thanked: 160 times

Re: UTComp UKP-V3+ w Audi 80 Competition

Postby ArT » Tue Nov 28, 2017 8:27 am

Nie, ponieważ ciśnienie które Ci pokaże będzie to ciśnienie paliwa na listwie względem ciśnienia atmosferycznego. Dla tego samego odczytu ciśnienia z czujnika możesz mieć różne wartości ciśnienia paliwa względem komory spalania (będzie to zależeć od aktualnego podciśnienia w kolektorze ssącym), a co za tym idzie zostanie podana różna ilość paliwa. Musiałbyś podłączyć jakiś czujnik co działa na ten samej zasadzie co fabryczny regulator ciśnienia lub MAP sensor - punkt odniesienia to wężyk podciśnieniowy do kolektora ssącego. Z drugiej strony - jeżeli jest sprawny regulator ciśnienia paliwa (tj. utrzymuje stałe ciśnienie paliwa względem kolektora ssącego) to tego ciśnienia nie trzeba mierzyć i bez niego pomiar musi być prawidłowy.

Nocnafuria22
Posts: 13
Joined: Sun Sep 17, 2017 4:17 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: UTComp UKP-V3+ w Audi 80 Competition

Postby Nocnafuria22 » Fri Dec 01, 2017 1:15 pm

U mnie sukces. Przy spaleniu 63.3l beny ukp pokazało 62,8. Liczone metodą od pełna do pełna. Problem z odcinaniem wtrysków (hamowanie silnikem) wynikał z nieszczelnego przewodu od map sensora.


Return to “Przykłady Montażu”

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 6 guests