Page 2 of 5

Re: UTComp UKP-V3+ w Audi 80 Competition

Posted: Mon Sep 18, 2017 7:09 pm
by Nocnafuria22
Według tego, co pisał ArT ukp lepiej współpracuje z sekwencją niż full grupą. Dlatego naszedł mnie pomysł. Ustawić silnik (w ukp) jako 1 cylinder oraz stała wtrysku razy cztery. Wtedy nie będzie stosował algorytmu dla sekwencji.

Re: UTComp UKP-V3+ w Audi 80 Competition

Posted: Mon Sep 18, 2017 7:14 pm
by Leetveen
Dobry pomysl! Dzisiaj przestawie i bede testowal ;) Najprostsze rozwiazania sa najlepsze :lol: chodzi mi jeszcze po glowie pewien wytrych - zlapanie sygnalu z DECa przez modul BT i zbudowanie arduino zeby zrobic z niego sygnal do podania do UKP jako sygnal spalania w l/h.. tak czy inaczej i tak sprobuje bo potrzebne mi to jest do innego projektu. Dzialaes moze z modulem BT spietym z DECiem?

Dzieki!

Re: UTComp UKP-V3+ w Audi 80 Competition

Posted: Mon Sep 18, 2017 7:26 pm
by Nocnafuria22
Z początku chciałem właśnie wykorzystać ten moduł bluetooth + smartfon żeby znać spalanie, ale nawet po podłączeniu vss do dec'a i tak spalanie pokazywane jest w L/h + jest mało konfigurowalny wiec go nie kupiłem. Ale myślę nad nim, bo latać z laptopem za każdym razem jest trochę upierdliwe, nawet kiedy chce się podejrzeć jakiś parametr.

Re: UTComp UKP-V3+ w Audi 80 Competition

Posted: Mon Sep 18, 2017 7:31 pm
by Leetveen
Tez rozwazalem zakup BT, tylko nigdy nie podobala mi sie jego cena ;) dlatego postrugam cos swojego i dam znac czy sie udalo. Z drugiej strony ciesze sie ze powstalo UKP i trafilem na niego bo sprzet jest kozacki.

Analizujac AFR po strojeniu napisalem excela ktory obliczyl mi spalanie (z zapisanego loga z DECa) na testowym odcinku 60km i da sie to zrobic w postprocessingu tyle ze marna z tego korzysc w czasie jazdy.

Re: UTComp UKP-V3+ w Audi 80 Competition

Posted: Wed Sep 20, 2017 1:42 pm
by Leetveen
Przestawilem UKP w tryb motoru z jednym garem :) cos tam liczy, ale znow bede musial pojezdzic z banka w bagazniku od odciecia do odciecia :lol: fabryczny wskaznik jest bardzo niedokladny w przedziale do 25L w baku, ale wine zrzucam na wielokomorowosc zbiornika z uwagi na naped quattro. Z dokumentacji dowiedzialem sie ze Audi przewidzialo dodatkowy przekaznik ktory niweluje wskazania ze wzgledu na przelewajace sie paliwo w komorach.

Re: UTComp UKP-V3+ w Audi 80 Competition

Posted: Wed Sep 20, 2017 6:00 pm
by Nocnafuria22
Nie lepiej byłoby testować metodą do pełna? Jedyny ból przy pierwszym zalaniu, ale zdrowiej dla pompy, a paliwo i tak się wyjeździ. Czekam na wynik, bo sam narazie nie mam auta "pod ręką".

Re: UTComp UKP-V3+ w Audi 80 Competition

Posted: Thu Sep 21, 2017 9:22 am
by Leetveen
Jak auto przyjechalo od szkopa to w baku siedziala nowa pompa z tajwanu, wyleciala po kilku tygodniach odgruzowywania i zostala zastapiona oryginalna 25-letnia uzywka z alegro za 75zl. Myslisz ze ja ruszy kilka momentow chwilowego braku paliwa? ;) Tamten smiec nawet nie podawal wymaganych teraz 3barow :D

Re: UTComp UKP-V3+ w Audi 80 Competition

Posted: Thu Sep 21, 2017 7:07 pm
by ArT
Dlatego pytałem czy masz regulator ciśnienia paliwa na stałe ciśnienie (względem ciśnienia w kolektorze). Jeśli tak - to czasy wtrysków załatwiają sprawę . Jeśli nie - wtedy podłącza się czujnik ciśnienia paliwa i w pomiarze zużycia paliwa uwzględnia zmienne ciśnienie na wtryskach (tak jest np. w silnikach common-rail). Zastanawiam się w jaki sposób są sterowane wtryski w Twoim przypadku, bo może to nie być napięciowo (PWM), tylko prądowo i wtedy jest ten dodatkowy błąd pomiaru (przebieg napięcia nie jest ładnym PWM'em), ale to trzeba by sprawdzić na oscyloskopie. W fabrycznym sterowaniu dla tego silnika na pewno jest czysty PWM (pojedynczy szeroki impuls = czas wtrysku). Jeżeli to jest PWM i jest regulator ciśnienia paliwa to pomiar musi być dokładniejszy. Przy hamowaniu silnikiem MUSI być zero - jeżeli tak nie ma to jest coś nie tak z sygnałem. Przestawienie na 1 cylinder i zwiększenie stałej 4x wyjdzie dokładnie na to samo. I jeszcze jedna myśl - na pewno jest tylko 1 sygnał sterujący na 4 wtryski (full grupa) czy może jednak ten Twój sterownik jest w stanie wprowadzać jakieś korekty na poszczególne wtryski? Bo UKP mierzy na podstawie jednego sygnału sterującego.

Re: UTComp UKP-V3+ w Audi 80 Competition

Posted: Thu Sep 21, 2017 7:36 pm
by Leetveen
Modyfikacja ktora oferuje DEC jest prosta jak 1-punktowy wtrysk. Aktualne podlaczenie listwy wtryskowej idzie w batch-fire czyli fullgrupa. Mam zestaw modyfikujacy do zmiany na wasted spark i druga wiazke do obslugi wtryskow parami w polsekwencji, ale na razie tego nie montuje bo nie mam na to czasu.
Z dokumentacji Ottomotive wynika ze wtryski sa sterowane masa wg algorytmu "speed density" czyli bazujacy na pomiarze
cisnienia w kolektorze (czujnik zamontowany jest w DEC, do ktorego dochodzi podcisnienie z kolektora ssacego). Nie wiem w ktorym momencie odbywa sie obliczanie spalonego paliwa ktore mozna podejrzec w "live data" po podlaczeniu do DECa. Mozliwe ze obliczenia ida z uwzglednieniem wartosci podcisnienia, bede robil proby z przechwyceniem danych wysylanych przez modul BT to dam znac co uda mi sie wyciagnac. Gdyby sie udalo to bede dalej probowal wyrzucic sygnal typu PWM z arduino i podpiac go pod UKP i zobacze co sie stanie.
Regulator jest sterowany podcisnieniem, ale raczej na zasadzie 0-1, Bosch 3.0bar 0 280 160 560.

Re: UTComp UKP-V3+ w Audi 80 Competition

Posted: Fri Sep 22, 2017 10:12 am
by Leetveen
Meczy mnie jeszcze jedno: spalanie obliczane w UKP chyba nie idzie bezposrednio ze zliczania czasu otwarcia wtryskow, mnozenie przez stala wtrysku * ilosc cylindrow? Moze trzeba dodac wlasnie taka opcje przy wyborze zasilania?