Dotyczy: Suzuki Dl650 V-Strom 2004-2011r.
Mój konkretny model: Suzuki Dl650 AK8 V-Strom 2008 ABS
Ok, mój krótki poradnik jak to montować krok po kroku :
Wszystko przygotowałem w pliku 1mb
https://www.dropbox.com/s/a40p6031xlskd ... stroma.rar
Przyda się jeszcze instrukcja do UKP:
http://www.reveltronics.com/downloads/u ... ownika.pdf
chociaż do samego montażu wystarczy jej skrócona wersja :
http://www.reveltronics.com/downloads/u ... nterow.pdf
To tak, żeby rozczytać do których kabelków we wtyczce UKP podłączać kabelki
Czego nie było w zestawie, a warto przed montażem zakupić :
-kable, polecam wziąć 4 żyłową linkę, ponad 3m będą potrzebne.
-elementy do zamocowania ekranu, to już kwestia tego, kto jak zamontuje, jeżeli chcecie zrobić tak jak u mnie, to ja zakupiłem 4 kątowniczki 16x16mm w castoramie (po 1zł sztuka). Śrubki M4x20 -2szt i M4x10 stożkowe - 4szt. Nakrętki i podkładki do tego, w tym 2 duże podkładki, żeby nie przeszły przez duże otwory w płycie mocującej owiewki. Do tego znalazłem takie ładne osłonki na śrubki w mrówce, jednak musiałem kupić całą dużą paczkę.
-W drugim sposobie mocowania wykonałem metalowy wspornik szyby/UKP, więcej poniżej.
To teraz tak kolejno :
Etap pierwszy do wykonania na stole.
Przylutowałem do wtyczki UKP - bzyczek, termometr i przewody przycisków z przyciskami (długość przewodów taka jak taśma)
Polecam jeszcze przed montażem UKP do motocykla, podłączyć kablem USB (taki jak do drukarki) to komputera i wklepać ustawienia - podane na końcu poradnika. To możliwe, że nie będziecie musieli więcej się podpinać pod komputer.
Następnie montaż obudowy na motocyklu, wykorzystałem oryginalne otwory w uchwycie owiewki, owiewkę mam wysoko podniesioną.
Ja zastosowałem śruby z łbem stożkowym do skręcenia obudowy i kątownik ze sobą.
Następnie miejsce w którym umiejscowiłem sterownik, ważne jest, żeby gniazdo na USB było łatwo dostępne, potem będzie można wykonać niezbędne ustawienia UKP przez usb.
Z wtyczki po lewej stronie od zegarów, bierzemy większość potrzebnych kabli
-3 kabel, różowy to jest sygnał czujnika drogi VSS
-kabel czerwony to jest stały sygnał +12V, nawet po wyłączeniu stacyjki.
-potrzeba jeszcze masę i sygnał +12V po stacyjce, przyznam, że sam podłączyłem to u siebie pod zapalniczkę, ale w tej wtyczce też to znajdziemy, najprawdopodobniej to są kable czarny z białym paskiem - masa i pomarańczowy z zielonym +12V po stacyjce. Lepiej sprawdzić to z multimetrem, prosiłbym pierwszą osobę co to sprawdzi o informację.
Następnie pod siodłem mamy komputer, potrzebujemy z niego sygnały:
-biegów - różowy kabel 1 pin w szerokiej wtyczce
-wtrysków- możemy wybrać który cylinder, mi było łatwiej wlutować się do kabla od dołuwtyczki. są to piny drugie od lewej górny i dolny
Jak również wycinek z manuala
Proszę jak to wygląda po zamontowaniu :
Jak to wygląda w całości Ekran+Sterownik
A teraz jak to wygląda w ciemności :
I to by było wszystko na prawdę nie ma z tym dużo roboty, kilka kabelków.
Następnie kalibracja.
Tutaj zrzut ekranu 1 z ustawień :
Ważne jest, żeby był ustawiony tak samo.
Co jest zmienione w stosunku do standartu zaraz po uruchomieniu :
-zaznaczona opcja biegu
-stała drogi - powinna mieć wartość 0,262 - ale to się może różnić między naszymi modelami motocykla, ustawcie wpierw taką wartość, a potem sprawdźcie, czy wskazania km z UKP pokrywają się z tymi z licznika. Jak nie, to korekta
-stała wtrysku - tutaj jeszcze sam ustawiam, aktualnie mam ustawione 0,00395 - tutaj może być już znacznie różnie w zależności od modelu. Trzeba ustawić raz, zatankować do pełna, wyjeździć paliwo, jeszcze raz zatankować i sprawdzić czy weszło tyle litrów, co wskazał UKP. Jeżeli nie, to zmieniamy wartość
Zmiany powyższych wartości wykonujemy procentowo. Można to zrobić przez proporcję np.
Jeżeli mamy ustawione 380 i spaliśmy 20l a UKP wskazał 19l, to robimy tak : 380x20/19 = 400 i taką wartość wpisujemy w stałą wtrysku.
Analogicznie do stałej drogi, gdyby zaszła taka potrzeba.
Jest jeszcze druga opcja znacznie prostsza - podłączamy się kablem usb i w programie do obsługi UKP jest taka bardzo fajna opcja to wyliczająca.
No to jeszcze jedną rzeczą którą należy ustawić to wartości napięć na biegach. Teoretycznie powinny być takie same, w praktycie wiadomo jak to jest podaje jednak moją sprawdzoną tabelę :
Potem cieszymy się, że mamy bardzo rozbudowany komputer pokładowy w naszym DL
W międzyczasie przetestowałem też wodoodporność, bo złapał mnie ładny deszcz i zalało wyświetlacz
Przez to następnym moim etapem było wykonanie wodoodpornej obudowy i wspornika UKP pod mocowanie szyby.
Zakupiona obudowa wodoodporna, i przyciski wodoodporne wywierciłem otwory w obudowie, wkręciłem przyciski,od tyłu dokręcone małe kątowniki. Wyjście kabla obkleję klejem, albo zasylikonuję, całość pomaluję na czarno, zostawiając tylko wycięty pasek na wyświetlacz. zestawione wraz z poprzednią obudową, niestety jest trochę większa
i żeby można to było mocować w różnych ustawieniach szyby właśnie narysowałem sobie wspornik, dałem to do wypalenia na laser (cholera, ale się nasi kooperanci cenią, powiem wam, że za samo wypalenie+materiał tego wspornika chcą 30-50zł)
jak ktoś będzie zainteresowany tym wspornikiem, to mogę podesłać plik dxf na laser (wysłać mi PW)
wyświetlacz złożony i wygląda tak:
(czeka jeszcze na pomalowanie na czarno)
Czyli moją zmorę braku wodoodporności można uznać za załatwioną.
Pomalowałem wypalony na laserze wspornik
Całość pomalowana i poskładana teraz mogłem żagiel Airflow ustawić w najniższym położeniu
Obudowa jest z przodu wodoodporna, a z tyłu ma otwór na przeciągnięcie kabli - może kiedyś i go uszczelnię