Postby Mietzsche » Tue Aug 29, 2017 2:08 am
Korzystałem z analogowego oscyloskopu produkcji rosyjskiej (jakiś taki model: C1-112A), więc żeby coś pokazać musiałbym filmik nakręcić,
co do sygnału - to jestem przekonany że jest to właściwy sygnał:
- w serwisówce od mojego auta pin ten jest opisany jako sygnał do kontroli głośności radia (dorobiłem kabelek bo oryginalnie nie było)
- oscyloskopem sprawdzałem czy jest tam sygnał (miałem podniesiony przód samochodu - auto musiało jechać w miejscu, ponieważ oscyloskop jest zasilany 220v;
gdy miałem załączony bieg - na oscyloskopie zmieniało się wskazanie napięcia (linia "pulsowała" od 0 do 1 - ustawiłem zakres na 10mV) ,
im szybciej jechałem tym szybciej "pulsował" wykres na lampie, a gdy wcisnołem sprzęgło i koła wytracały stopniowo prędkość - pulsowanie zwalniało).
napięcie sygnału jeszcze sprawdziłem miernikiem - i podczas jazdy było w granicy 12mV
czytając serwisówke dowiedziałem się, ze inne miejsca występowania sygnału vss są niejako zakodowane - podawane są po CAN: z ABS do licznika i z licznika do komputera auta.
słyszałem, że tranzystor można wykorzystać jako przekaźnik, który sterowany byłby tak małym napięciem, ale brak mi wiedzy na temat tranzystorów. za każdy inny działający sposób będę wdzięczny.