Zasilanie oryginalnego czujnika temperatury płynu chłodniczego w Fiat Punto 2 1.2 16v (ECU bosch me7.3h4) jest zrealizowane w dość nietypowy sposób. Mianowicie, zasilanie idzie "bezpośrednio" z akumulatora poprzez czujnik fazy rozrządu do czujnika płynu chłodniczego.
gdzie K047 czujnik fazy rozrządu, K045 czujnik temperatury płynu chłodniczego.
Charakterystyka rezystancji dla danych temperatur czujnika:
Temperatura w stopniach -> rezystancja w omach
-20 -> 15971
0 -> 5975
20 -> 2502
40 -> 1152
60 -> 576
80 -> 300
90 -> 240
100 -> 170
Wyliczone parametry wynoszą:
R25 = 1894.1
Beta = 3576
Po pierwszych przymiarkach odnoszę wrażenie, że w tym przypadku dostępny kalkulator będzie raczej bezużyteczny. Po wprowadzeniu wyliczonych parametrów, wskazywana temperatura przez UKP na postoju jest stabilna, różnica dla
następujących po sobie odczytach temperatury wynosi do +- 1 stopnia, ale zaniżona.
Po odpaleniu silnika i podczas jazdy, wskazania są zawyżone oraz odczyty stają się bardzo niestabilne, oscylują do +- 10 stopni.
Jaka jest możliwość odczytu przez UKP czujnika płynu chłodniczego zasilanego w powyższy sposób? Co można zrobić aby odczytać poprawnie temperaturę silnika przy takim schemacie?