Dżon wrote:2. Napiszcie jeszcze do czego mogą się przydać poniższe parametry (na czym można skorzystać znając je):
- ciśnienie w dolocie,
- temperaturę powietrza w dolocie
Informacje o ciśnieniu w dolocie oraz kącie otwarcia przepustnicy można wykorzystać do zmniejszenia zużycia paliwa podczas jazdy poprzez "właściwe" operowaniem gazem. Troszkę teorii na ten temat w języku angielskim można znaleźć tutaj.
Temperaturę powietrza w dolocie dodałem do UKP-PRO aby mieć możliwość jej logowania. Według różnej literatury na wzbogacanie mieszanki przez ECU ma między innymi temperatura płynu chłodniczego oraz temperatura powietrza (jeżeli będzie niższa niż 20 stopni to ECU będzie wzbogacał mieszankę). W dalekiej przyszłości chodzi mi po głowie aby przetestować jaki będzie miał wpływ podgrzewania powietrza dolotowego do temperatury powiedzmy 25 stopni na zużycie paliwa.
Dżon wrote:3. Dogrzanie płynu bardzo ciekawa sprawa - będę myślał. Ciekawe czy obciążenie alternatora nie powoduje większego spalania co w konsekwencji przekłada się na podobny koszt gdyby nie dogrzewać i samochód dłużej chodził na gazie.
Też mnie to zastanawia. Z obserwacji na chwile obecną przy temperaturze płynu około 0 stopni zużycie paliwa na jałowym wynosi około 1l/h, przy około 70 stopniach spada do około 0.7l/h. Mam tyko jeszcze dorobić uchwyt dla podgrzewacza do silnika, dorobić małego pajączka elektrycznego do przekaźnika i modyfikacja będzie gotowa do zainstalowania.
Co do instalacji UKP, zastanów się jeszcze gdzie umieścisz skrzynkę z UKP oraz przyciski. Biorąc pod uwagę zapowiedź aplikacji na androida, zastanowiłbym się też nad tym aby port USB od UKP był łatwo dostępny (albo skrzynka od UKP będzie w łatwo dostępnym miejscu albo wyprowadziłbym gniazdo USB w jakieś łatwo dostępne miejsce). Bo mam wrażenie, że ta aplikacja w bardzo interesujący sposób zwiększy możliwości UKP