Moi drodzy chciałbym się Was poradzić podczas montażu i dokładania kolejnych czujników oraz późniejszej ich kalibracji.
Na początek to na czym zależy mi najbardziej - EGT, CIŚNIENIE i TEMP OLEJU oraz MAP sensor.
Od jakiegoś czasu jeżdżę już z podłączonymi termoparami i wszystko przebiegło pomyślnie ku mojej radości jako że nie jestem biegły w kabelkologiach. Odczyty są precyzyjne i równomierne a wskazania jakie osiągam to ponad 900 stopni C w ekstremalnych warunkach.
Następnie dołożyłem sobie analogowy czujnik ciśnienia oleju 10 bar który od Was otrzymałem i tu potrzebuję pomocy ponieważ wskazania wahają się znacznie niezależnie od pracy silnika. Na początku pomyślałem, że właśnie w ostatniej chwili czujnik uratował mnie przed poważniejszym remontem bo skoro na niskich obrotach odczyt się wahał na poziomie 1bar to pierwsze do głowy przyszło mi, że panewki właśnie dokonują żywota i za moment usłyszę pierwsze stuki. Jednak później przemyślałem sprawę i teraz wydaje mi się, że to przekłamanie w odczycie ponieważ wahania są takie same przy ciśnieniu 1bar jak i 4bar a na podwyższonych obrotach wahania byłyby zniwelowane, wydaje mi się, całkowicie. Gdzie powinienem szukać przyczyny? Czujnik zasilony jest z UKP poprzez wyjście DS a sygnał na ADC5, przewody lutowane, jedyną nieścisłością z mojej strony jest to że użyłem do podłączenia przewodów skrętki rj45. Czy to może być przyczyną? wiem, że aby się przekonać wystarczyłoby mi użyć odpowiednich przewodów, ale zdecydowałem się jednak zapytać Was o zdanie.
Następna moja rozterka to chęć podłączenia MAP sensora który również u Was zamówiłem. Zastanawiam się jednak gdzie tym razem wejść do UKP z sygnałem skoro wszystkie 5 adc mam już zajęte?
Interesuje mnie również temp oleju, czy jest możliwość skorzystania z obecnego w silniku czujnika takiego jak widoczny poniżej?
Miałby on być jednocześnie podłączony do MFA, jednak jeśli to problem jestem w stanie zrezygnować z odczytu w jednym z miejsc.
Pozdrawiam wszystkich, Przemek.