UKP PRO - 4x EGT + MAP + ..

Pytania techniczne oraz porady dotyczące kompatybilności i funkcjonalności UKP.
henio098
Posts: 4
Joined: Sun Apr 08, 2018 6:36 pm

UKP PRO - 4x EGT + MAP + ..

Postby henio098 » Sun Apr 08, 2018 7:13 pm

Moi drodzy chciałbym się Was poradzić podczas montażu i dokładania kolejnych czujników oraz późniejszej ich kalibracji.

Na początek to na czym zależy mi najbardziej - EGT, CIŚNIENIE i TEMP OLEJU oraz MAP sensor.

Od jakiegoś czasu jeżdżę już z podłączonymi termoparami i wszystko przebiegło pomyślnie ku mojej radości jako że nie jestem biegły w kabelkologiach. Odczyty są precyzyjne i równomierne a wskazania jakie osiągam to ponad 900 stopni C w ekstremalnych warunkach.

Następnie dołożyłem sobie analogowy czujnik ciśnienia oleju 10 bar który od Was otrzymałem i tu potrzebuję pomocy ponieważ wskazania wahają się znacznie niezależnie od pracy silnika. Na początku pomyślałem, że właśnie w ostatniej chwili czujnik uratował mnie przed poważniejszym remontem bo skoro na niskich obrotach odczyt się wahał na poziomie 1bar to pierwsze do głowy przyszło mi, że panewki właśnie dokonują żywota i za moment usłyszę pierwsze stuki. Jednak później przemyślałem sprawę i teraz wydaje mi się, że to przekłamanie w odczycie ponieważ wahania są takie same przy ciśnieniu 1bar jak i 4bar a na podwyższonych obrotach wahania byłyby zniwelowane, wydaje mi się, całkowicie. Gdzie powinienem szukać przyczyny? Czujnik zasilony jest z UKP poprzez wyjście DS a sygnał na ADC5, przewody lutowane, jedyną nieścisłością z mojej strony jest to że użyłem do podłączenia przewodów skrętki rj45. Czy to może być przyczyną? wiem, że aby się przekonać wystarczyłoby mi użyć odpowiednich przewodów, ale zdecydowałem się jednak zapytać Was o zdanie.

Następna moja rozterka to chęć podłączenia MAP sensora który również u Was zamówiłem. Zastanawiam się jednak gdzie tym razem wejść do UKP z sygnałem skoro wszystkie 5 adc mam już zajęte?

Interesuje mnie również temp oleju, czy jest możliwość skorzystania z obecnego w silniku czujnika takiego jak widoczny poniżej?

Image

Miałby on być jednocześnie podłączony do MFA, jednak jeśli to problem jestem w stanie zrezygnować z odczytu w jednym z miejsc.

Pozdrawiam wszystkich, Przemek.

ArT
Posts: 1538
Joined: Wed Mar 25, 2015 8:54 am
Location: Warsaw, Poland
Has thanked: 56 times
Been thanked: 166 times

Re: UKP PRO - 4x EGT + MAP + ..

Postby ArT » Sun Apr 08, 2018 7:46 pm

Cześć Przemek.

Jeżeli chodzi o brakujące wejścia AdcX, to można przerobić AdcVccX na AdcX (wystarczy pozbyć się wewnątrz jednego elementu dla każdego z wejść - w razie zainteresowania podeślę zdjęcia), wtedy masz dwa dodatkowe wejścia Adc (zamiast AdcVcc1 i AdcVcc2) pod które podłączysz MAP i fabryczny czujnik temperatury. Zasilanie MAP +5V ze sterownika silnika lub z UKP z wolnego wejścia z DS'a.

Fabryczny czujnik temperatury - potrzebna jest jego charakterystyka - najlepiej tabelka:
temperatura / napięcie
40C ...
50C ...
...
90C ...
Temperaturę możesz odczytać interfejsem diagnostycznym (lub z innego wskaźnika), a napięcie w UKP w zakładce "odczyty" (lub też interfejsem diagnostycznym lub woltomierzem). Dopiero jak udostępnisz taką tabelkę to będzie wiadomo czy da się go podłączyć - jak wskazania będą w zakresie 0-5V to pewnie jak najbardziej tak (alternatywnie pozostaje podłączenie dodatkowego czujnika na AdcVccX lub tego samego jeżeli się odłączy go od fabrycznej instalacji)

Wskazania ciśnienia - wygląda na problem z zasilaniem czujnika, tj. albo z samą linią zasilania (5V), albo z masą (jedno z nich za bardzo pływa i dlatego pływa wskazanie). Aby nie rozpruwać wiązki proponowałbym najpierw spróbować podłączyć samą masę do czujnika gdzieś bliżej (masa auta). Jeżeli nie pomoże to pozostaje przeprowadzenie osobnego przewodu - jest wielce prawdopodobne że może to być wina przewodów. W RJ45 przewody są skręcone parami - wykorzystałeś po 2 przewody na jedno połączenie (te co są ze sobą skręcone) czy mieszałeś? Bo jeżeli jest pomieszane to jeden sygnał zakłóca inny. A jeżeli są wykorzystane parami to jakie jeszcze sygnały idą w wiązce? Jeżeli idzie tuż obok (nieekranowany) sygnał z wtryskiwacza, rpm (albo inny szybko zmienny) to również może być powodem zakłóceń. I jeszcze jedno pytanie - zasilanie +5V brałeś z wolnego wejścia DS (bezpośrednio przy UKP) czy rozgałęzia się od DS'a? PS. W ogóle ADC5 jest wejściem 0-30V więc dla 0-5V rozdzielczość pomiaru spada 6x - jak duże są te wahania?

henio098
Posts: 4
Joined: Sun Apr 08, 2018 6:36 pm

Re: UKP PRO - 4x EGT + MAP + ..

Postby henio098 » Tue Apr 10, 2018 5:49 pm

Jak najbardziej chciałbym dowiedzieć się jak pozbawić zasilania AdcVcc, bardzo proszę o wskazówki.

Charakterystykę tego czujnika pewnie najłatwiej będzie mi odczytać woltomierzem podglądając jednocześnie wskazanie na fabrycznym MFA, jak tylko znajdę na to chwile zamieszczę wyniki.

Co do czujnika ciśnienia, chyba wymienię wiązkę na typowo samochodową, ale co wtedy z zakłóceniami? Do zasilenia tego czujnika użyłem pary kolorów skręconej ze sobą a sygnał poleciał osobnym kolorem z tej RJtki i nie ma na tą chwile użytych w niej innych żył. Zasilanie brałem z DSa bezpośrednio tylko do tego jednego czujnika, dla MAF wezmę z kolejnego DSa. Poza tym będę chciał użyć jeszcze sygnał prędkości, obrotomierza oraz spalania z MFA bezpośrednio z tablicy liczników samochodu. Powinny one być osobno ekranowane w takim wypadku? Wahania ciśnienia oleju bardzo szybko zmieniają się wraz z częstotliwością odczytu i są na poziomie ok 1bar. Odczyt przykładowo może wyglądać tak: 1.2; 0.7; 1.9; 1.1; 0.8 itd.. Zalecane będzie podpięcie sygnału tego czujnika pod kolejny Adc jaki uda mi się uzyskać z AdcVcc? Do czego będę mógł użyć wtedy tego Adc5? może akurat dla czujnika temp oleju którego wskazania nie będą się gwałtownie zmieniały?

ArT
Posts: 1538
Joined: Wed Mar 25, 2015 8:54 am
Location: Warsaw, Poland
Has thanked: 56 times
Been thanked: 166 times

Re: UKP PRO - 4x EGT + MAP + ..

Postby ArT » Tue Apr 10, 2018 7:28 pm

Sygnał prędkości, zużycia paliwa i rpm mogą iśc obok siebie ale dobrze aby nie były prowadzone w tej samej izolacji co sygnały analogowe (na wejścia Adc) - chyba że nie ma innego wyjścia.

Podłączyłeś zasilanie czujnika na 2 przewody, które są skręcone między sobą (w parze)? Jeśli tak to rozdziel to, tzn, +5V podłącz na 2 przewody skręcone między sobą, masę na osobne 2 przewody i sygnał na osobne 2 przewody. Ważne jest aby dwa różne sygnały nie były skręcone między sobą.

Adc5 najlepiej użyć na sygnał o większym zakresie napięć (to jest wejście na 0-30V) chyba że wszystkie sygnały masz 0-5V i brakuje Ci wejść wtedy nie ma wyjścia i trzeba podłączać do Adc5 i liczyć się z niższą dokładnością pomiaru (wtedy podłączasz do Adc5 czujnik 0-5V na którym Ci najmniej zależy jeżeli chodzi o super dokładność - ciśnienie oleju w takim przypadku jest dobrym wyborem)

Poniżej zdjęcie wewnątrz UKP-PRO
Pozbycie się R14 zamieni AdcVcc1 na Adc
Pozbycie się R21 zamieni AdcVcc2 na Adc
AdcVccX_to_AdcX_mod.jpg
AdcVccX_to_AdcX_mod.jpg (263.06 KiB) Viewed 5272 times

henio098
Posts: 4
Joined: Sun Apr 08, 2018 6:36 pm

Re: UKP PRO - 4x EGT + MAP + ..

Postby henio098 » Sun May 20, 2018 8:10 pm

Dziś znalazłem w końcu chwile aby zmierzyć się z czujnikiem ciśnienia oleju bo jego wskazania są dla mnie w chwili obecnej najważniejsze. Niestety - poległem całkowicie. W pierwszej kolejności próbowałem jeszcze podziałać na skrętce ale odczyt był ciągle niestabilny. Poszperałem trochę po garażu i znalazłem przewód z wiązki samochodu ekranowany. Użyłem go do podłączenia sygnału a zasilanie osobno do akumulatora i rozkładam ręce ponieważ całkowicie brak jest odczytu a w pomiarach w menu na laptopie widnieje 0.0v przeskakując co chwile na 0.1, 0.2v. Sprawdzałem przejścia od wtyczki przy czujniku do ukp i aku i masy i wszustko jest jak należy.

Nie jestem mistrzem kabelkowania ale myślałem że z kilkoma przewodami sobie poradzę :? jeszcze do tego wrócę może następnym razem zwolnie jeden z adcVcc i wtedy spróbuje szczęścia, najgorszy jest brak czasu. Dodatkowo chciałem podziękować za wyczerpujące odpowiedzi na dotychczasowe moje zapytania :D

ArT
Posts: 1538
Joined: Wed Mar 25, 2015 8:54 am
Location: Warsaw, Poland
Has thanked: 56 times
Been thanked: 166 times

Re: UKP PRO - 4x EGT + MAP + ..

Postby ArT » Sun May 20, 2018 9:32 pm

henio098 wrote:(...)Poszperałem trochę po garażu i znalazłem przewód z wiązki samochodu ekranowany. Użyłem go do podłączenia sygnału a zasilanie osobno do akumulatora i rozkładam ręce ponieważ całkowicie brak jest odczytu a w pomiarach w menu na laptopie widnieje 0.0v przeskakując co chwile na 0.1, 0.2v. Sprawdzałem przejścia od wtyczki przy czujniku do ukp i aku i masy i wszustko jest jak należy.(...)


Przejęzyczenie czy faktycznie podłączyłeś +12V do czujnika, który powinien być zasilany +5V?... :?

henio098
Posts: 4
Joined: Sun Apr 08, 2018 6:36 pm

Re: UKP PRO - 4x EGT + MAP + ..

Postby henio098 » Mon May 21, 2018 9:10 am

Masz racje.. frustracja wzięła góre i zapomniałem czym powinien być zasilony :?
W takim razie odezwę się kiedy zamówię następny czujnik... :mrgreen:


Return to “Wsparcie Techniczne”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests

cron