Na 3.7 było bez problemów. Nie pamiętam dokładnie czy instalacja 3.8 ma związek z tymi resetami czy to się pojawiło później.
ArT wrote:Czy mógłbyś sprawdzić też czy cały czas jest podłączone +12V do UKP?
Podpiąłem miernik do miejsca z którego pobierane jest zasilanie do UKP. Po przekręceniu kluczyka na OFF napięcie spada z 14.1 do 12.7.
ArT wrote:Czy jak ustawisz czas podsumowania podróży na 0s (wyłączony) to efekt też występuje?
Tak nadal, tylko że wtedy jest natychmiast reset. Bez opóźnienia 30 sekund wynikającego z wyświetlania podsumowania.
zawiera ustawienia przed jakimikolwiek zmianami. Wtedy reset następował po wyłączeniu silnika (jeśli to jest bezpośrednio związane z ustawieniami).
W wolnej chwili trochę posprawdzałem trochę różnych rzeczy. Oto lista znalezisk.
Jak na wyłączonym silniku (12V w instalacji) próbuję ustawić wysoki stan na DigOutUser manualnie (naciskając przycisk (chyba SW3) na ekranie od sterowania DigOutUser) następuje natychmiast restart UKP. Nawet wtedy gdy do DigOutUser podpięty jest tylko układ włączający przekaźnik (kondensator 680uF i rezystor 1.6kOm, szczegóły
w tym poście). Jeżeli UKP będzie połączony przez kabel USB z komputerem wtedy jest bez problemów załączany układ (nawet z podpiętą świecą żarową).
Wyczyściłem pamięć urządzenia (CTRL + ALT + SHIFT + R) i ustawiłem ręcznie ponownie wszystkie parametry.
zawiera nowe ustawienia dla których zaobserwowałem to co poniżej. Poprzednie ustawienia miały ręcznie wyłączony tryb dla łodzi (CTRL + ALT + H i wpisany #BOAT) bo na ekranie użytkownika 4 pozostały dystans i paliwo było wyświetlane w godzinach. Może też to być powiązane z tym, że robiłem różne testy (np. załączanie świec żarowych na samym akumulatorze, włączanie i wyłączanie silnika na chwilę, itp) i akumulator może być w jakimś stopniu rozładowany.
Odłączyłem USB i zasilanie od UKP (pin A24). Następne włączenie spowodowało to, że ukp zaczął się cały czas resetować (sygnał dźwiękowy, logo, ekran podsumowania, sygnał dźwiękowy, logo, ekran podsumowania, ...), przekręcenie kluczyka z OFF na ON powoduje przerwanie tego zachowania.
Odłączyłem zasilanie UKP. Odłączyłem układ sterujący świecą żarową od wyjścia pinu B7 (DigOutUser), po czym podpiąłem multimetr. Po włączeniu zasilania UKP natychmiast na pinie B7 pojawiło się napięcie 4.86V, które po 20 sekundach spada do 0.9V. Jeśli przekręci się kluczyk w stacyjce z OFF na ON wtedy spada do 0V. Przekręcenie kluczyka w momencie gdy na wyjściu B7 jest napięcie 4.86V powoduje natychmiastowy spadek do 0V. Stan 0V ustawiony po przekręceniu kluczyka z OFF na ON utrzymuje się do momentu kiedy znowu UKP zostanie zrestartowany (np. poprzez odłączenie zasilania). Po zrestartowaniu sytuacja się powtarza 4.86V na B7 które po 20 sekundach spada na 0.9V i tak zostaje do momentu pojawienia się zasilania na pinie A23.
Jeżeli obecność kondensatora 680uF na wyjściu B7 z jakichś powodów (oprogramowanie, uszkodzenie modułu, zbyt niskie napięcie; obecnie do UKP dochodzi 12.0V) w momencie ustawienia wysokiego stanu powoduje reset UKP. To może znaczyć, że dla ustawień z pliku UKP_v3-8_ustawienia_1.zip po wyłączeniu silnika i wyświetlenia podsumowania pojawia się stan wysoki na B7. Wyjaśnienie przypadku resetu podczas wyłączenia silnika.
Do chwili obecnej nie wgrywałem ponownie oprogramowania. Chociaż teraz minie korci aby przywrócić 3.7 i sprawdzić jak wtedy będzie zachowywał się pin DigOutUser.