VECTRA B - Problem z konfiguracją LPG

Pytania techniczne oraz porady dotyczące kompatybilności i funkcjonalności UKP.
Kajtek_1984
Posts: 2
Joined: Mon Dec 26, 2016 12:24 am

VECTRA B - Problem z konfiguracją LPG

Postby Kajtek_1984 » Mon Dec 26, 2016 12:42 am

Witam
Mam problem z konfiguracją UKP w Vectrze B - silnik z18xe z LPG.

Sygnał zużycia paliwa jest podłączony pod 20 pin z ECU, z którego sygnał wychodzi do komputera pokładowego ( w wersji z komputerem, u mnie ten pin był wolny więc go dołożyłem i pociągnąłem kabel bezpośrednio do UKP). Sygnał użycia LPG wychodzi z elektrozaworu LPG (instalacja sekwencyjna).
I tu zaczynają się schody:
1. W momencie pracy na benzynie UKP prawidłowo pokazuje spalanie. Po przełączeniu na LPG, UKP pokazuje zerowe spalanie.
2. Po odłączeniu kabla od elektrozaworu LPG komputer pokazuje podczas jazdy spalanie zarówno przy zasilaniu LPG jak i przy benzynie - wskazując spalanie benzyny (to oczywiste - nie ma sygnału o pracy LPG, a ECU niezależnie od rodzaju paliwa podaje impulsy o pracy wtrysków). Przy hamowaniu silnikiem wskazuje spalanie LPG jako 0,0 (nie ma zasilania od LPG, więc nie wiadomo dlaczego pokazuje wartości LPG)
3. Przy zmianie ustawień silnika na benzynowy (bez LPG) zarówno podczas jazdy jak i hamowania silnikiem wskazuje spalanie dla benzyny.
Sprawdziłem podłączenia kabli pod odpowiednie piny - zgadzają się.

Nie wiem dlaczego UKP po otrzymaniu sygnału z LPG zaczyna ignorować sygnały z ECU (które mimo zmiany zasilania są cały czas wysyłane - po odpięciu kabla od elektrozaworu impulsy zaczynają być liczone, mimo że samochód pracuje na LPG) i dlaczego podczas hamowania silnikiem brak sygnału z ECU traktuje jako zmianę zasilania na LPG mimo, że na pinie 11 UKP nie występuje napięcie.
W ustawieniach UKP PIN11 to sygnał z elektrozaworu LPG.

pitersik74
Posts: 51
Joined: Wed Mar 25, 2015 8:17 pm
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: VECTRA B - Problem z konfiguracją LPG

Postby pitersik74 » Mon Dec 26, 2016 6:50 pm

Bo pewnie sygnał Pb podpiąłeś pod przewód emulowany przez sterownik Lpg. Dlatego po przejściu na gaz jest zerowy czas wtrysku. :D
Pozdrawiam

Piotr

Kajtek_1984
Posts: 2
Joined: Mon Dec 26, 2016 12:24 am

Re: VECTRA B - Problem z konfiguracją LPG

Postby Kajtek_1984 » Mon Dec 26, 2016 10:09 pm

Właśnie nie.
Sygnał Pb podpiąłem pod wolny pin w ECU odpowiedzialny za przekazywanie sygnałów zużycia paliwa w wersjach z komputerem pokładowym.
Poza tym nawet jak samochód pracuje na gazie a się usunie zasilanie pinu 11 UKP (z elektrozaworu LPG), wtedy UKP zlicza normalny czas wtrysku (pomimo pracy na LPG).

ArT
Posts: 1540
Joined: Wed Mar 25, 2015 8:54 am
Location: Warsaw, Poland
Has thanked: 57 times
Been thanked: 166 times

Re: VECTRA B - Problem z konfiguracją LPG

Postby ArT » Tue Dec 27, 2016 8:15 am

Podczas pracy na LPG nie dochodzi sygnał do UKP lub jest nieprawidłowy.
Podłącz się bezpośrednio pod sygnał sterowania dowolnym wtryskiwaczem z ECU, a nie dedykowany sygnał (który podczas pracy na LPG może nie działać poprawnie) i wszystko będzie śmigać.

Pin A10 - sterowanie dowolnym wtryskiwaczem bezpośrednio z ECU
Pin A11 - sygnał z elektrozaworu LPG (+12V auto pracuje na gazie, 0V auto pracuje na benzynie).

kris4cars
Posts: 44
Joined: Mon Sep 21, 2015 2:43 pm
Been thanked: 2 times

Re: VECTRA B - Problem z konfiguracją LPG

Postby kris4cars » Mon Jan 02, 2017 9:54 pm

podczas hamowania silnikiem czas wtrysku wynosi 0ms więc i spalanie chwilowe wynosi 0ms. Co do sygnału spalania, u mnie mimo checka z powodu niskiego napięcia na wtryskiwaczach sygnał nadal wysyłany jest poprawnie.


Return to “Wsparcie Techniczne”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests