Obroty silnika RPM w UKP-PRO

Pytania techniczne oraz porady dotyczące kompatybilności i funkcjonalności UKP.
Lambada700
Posts: 20
Joined: Tue Mar 09, 2021 2:07 pm
Has thanked: 9 times

Obroty silnika RPM w UKP-PRO

Postby Lambada700 » Sat Apr 15, 2023 11:22 am

ArT jakaś propozycja jak uzyskać sygnał RPM w UKP-PRO bez fabrycznego czujnika w aucie? Przygotowałem wiązkę z czujnikiem halla zgodnie z "instrukcją podłączenia czujnika prędkości [...]" tylko, gdzie zamontować magnesy neodymowe?

ArT
Posts: 1497
Joined: Wed Mar 25, 2015 8:54 am
Location: Warsaw, Poland
Has thanked: 51 times
Been thanked: 160 times

Re: Obroty silnika RPM w UKP-PRO

Postby ArT » Mon Apr 17, 2023 10:15 am

Sam tego nie robiłem (zawsze był fabryczny sygnał) ale wiem że ludzie montują na kole zamachowym w ten sposób żeby nie zakłócało też fabrycznego czujnika indukcyjnego. Jeżeli w kole zamachowym jest już magnes, to wystarczy sam czujnik w odległości 1-3mm (w zależności jak duży jest magnes). Druga opcja to na kołach rozrządu (na zewnątrz). Może ktoś ma jeszcze jakiś inny pomysł.

Lambada700
Posts: 20
Joined: Tue Mar 09, 2021 2:07 pm
Has thanked: 9 times

Re: Obroty silnika RPM w UKP-PRO

Postby Lambada700 » Tue Jul 04, 2023 8:47 pm

Czy sygnał z obrotomierza w aucie będzie odpowiedni do wykorzystania żeby uzyskać pomiar RPM w UKP-PRO? I jeśli tak to czy podłączam go pod wejście B1 jak czujnik halla czy pod wejście Adc?

ArT
Posts: 1497
Joined: Wed Mar 25, 2015 8:54 am
Location: Warsaw, Poland
Has thanked: 51 times
Been thanked: 160 times

Re: Obroty silnika RPM w UKP-PRO

Postby ArT » Wed Jul 05, 2023 7:43 am

RPM podłącza się pod dedykowane wejście, B1 lub A11.
Sygnał z obrotomierza - to zależy - jeżeli jest cyfrowy (0-5 lub 0-12V) to jak najbardziej tak. W dokumentacjach/schematach do auta zwykle taki sygnał jest zaznaczany w liczniku właśnie jako RPM.
Jeżeli dochodzi tam sygnał np. bezpośrednio z cewki zapłonowej - to niestety nie, będzie zakłócać pracę UKP.

Lambada700
Posts: 20
Joined: Tue Mar 09, 2021 2:07 pm
Has thanked: 9 times

Re: Obroty silnika RPM w UKP-PRO

Postby Lambada700 » Wed Oct 04, 2023 3:12 pm

Sygnał RPM z obrotomierza podłączony pod wejście B1 - działa, ale wyświetlane w UKP wartości wydają mi się nieco zawyżone w stosunku do tego co widzę na tarczy obrotomierza. Czy odczyt można jakoś kalibrować?

ArT
Posts: 1497
Joined: Wed Mar 25, 2015 8:54 am
Location: Warsaw, Poland
Has thanked: 51 times
Been thanked: 160 times

Re: Obroty silnika RPM w UKP-PRO

Postby ArT » Wed Oct 04, 2023 4:42 pm

Zwykle jest tak że może zaniżać/zawyżać 2 czy 4x
W ustawieniach -> zaawansowane -> RPM ustawiasz stałą RPM (ilość impulsów na 1 obrót wału).

Lambada700
Posts: 20
Joined: Tue Mar 09, 2021 2:07 pm
Has thanked: 9 times

Re: Obroty silnika RPM w UKP-PRO

Postby Lambada700 » Thu Oct 12, 2023 9:29 pm

Czy istnieje możliwość wstawienia dodatkowych wartości 3,5 oraz 4,5 bo brakuje mi tych połówek? Ustawiłem na 4, ale nie koresponduje idealnie z obrotomierzem, zwykle o 0,5 tys. się rozmija, ale ustawienie 3 lub 5 powoduje jeszcze większe rozbieżności

ArT
Posts: 1497
Joined: Wed Mar 25, 2015 8:54 am
Location: Warsaw, Poland
Has thanked: 51 times
Been thanked: 160 times

Re: Obroty silnika RPM w UKP-PRO

Postby ArT » Fri Oct 13, 2023 10:10 am

Nigdy nie miałem takiej sytuacji, zresztą jest to trochę sprzeczne z logiką żeby były ułamkowe wartości na jeden obrót wału. Spróbuj może pobrać sygnał RPM z innego miejsca, bo najwidoczniej ten z obrotomierza jest jakoś przekształcony.


Return to “Wsparcie Techniczne”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests