Page 1 of 1

TLE4905L i problem

Posted: Tue May 13, 2025 9:00 pm
by pbi
Czołem,

Zakupiłem TLE4905L. Podłączyłem zgodnie z instrukcją, dodałem rezystor 4.7k. Nóżkę sygnałową oczywiście do A22.

Siedząc w aucie przykładałem magnes z każdej możliwej strony czujnika - po kilka/kilkanaście razy. Obracałem magnes biegunami. Prędkościomierz / przebieg cały czas wynosiły 0. Ustawiłem parametr "Stała drogi VSS" na 20, 200 itp (żeby zasymulować prędkość).

Potem jeszcze podmieniłem zasilanie z 12V na 5 z A6.

Co mogę robić źle? Może algorytm wymaga np. 5 dobrych próbek a ja to robię w powietrzu ;-)

Pozdrawiam,
P

Re: TLE4905L i problem

Posted: Wed May 14, 2025 12:19 pm
by ArT
A jak podłączysz woltomierz to widzisz na nim skoki napięcia jak przechodzisz magnesem obok czujnika? :)
Szczelina powinna być max 2mm.
do testów ustaw VSS = 0.200

Re: TLE4905L i problem

Posted: Wed May 14, 2025 8:18 pm
by pbi
Sprawdziłem i jest 5V przed przyłożeniem magnesu i 0 po przyłożeniu :?

Kupiłem tutaj:

https://allegro.pl/oferta/stcs-tle4905l ... 7285860645

Re: TLE4905L i problem

Posted: Thu May 15, 2025 2:24 pm
by ArT
no to musi działać. A ja podłączysz sygnał z tego czujnika na RPM to zlicza jakieś RPMy? (na wejście A11 lub B1 - trzeba w ustawieniach wybrac RPM).

Re: TLE4905L i problem

Posted: Fri May 30, 2025 7:43 pm
by pbi
Przetestowałem również na wejściu B1 po uprzednim wyłączeniu RPM na A11. Cały czas to samo. Podpiąłem dziś zwykły czujnik indukcyjny, ale oczywiście lipa.
Brakuje mi już pomysłów...

Co potencjalnie mogę robić źle?

Prędkościomierz nie na żadnych ustawień po za tym parametrem VSS?

Re: TLE4905L i problem

Posted: Mon Jun 02, 2025 9:14 am
by ArT
Może być tryb łodzi aktywowany i wtedy VSS jest wyłączony całkiem, ale wtedy w zakładce "informacje" po podłączeniu UKP widać BOAT MODE. Proszę o zrzut ekranu z zakładki informacje po podłączeniu UKP.

Po podłączeniu na B1 trzeba uaktywnić RPM dla tego wejścia.

Czujnik indukcyjny z reguły nie będzie działał. Musi być czujnik halla. Ale jak na woltomierzu z TL4905 widzisz skoki napięcia to jest ok. Sprawdź czy sygnał na pewno wchodzi do UKP przy samym pinie - czy przewód nie jest pęknięty/poluzowany.

Samo zwieranie wejścia do +12V i puszczanie (częściej niż 2x na sekundę) już powinno zliczać impulsy.

Możemy sprawdzić ten moduł, aby upewnić się że sam UKP jest sprawny na tych wejściach.

Re: TLE4905L i problem

Posted: Mon Jun 02, 2025 8:10 pm
by pbi
Nie mam jak zrobić zrzutu, więc wrzucam fotkę.

Screenshot_2025-06-02-20-05-27-924_com.miui.gallery-edit.jpg
Screenshot_2025-06-02-20-05-27-924_com.miui.gallery-edit.jpg (677.16 KiB) Viewed 4099 times


Sprawdziłem przewód i zwierałem A22 do plusa i nic to nie daje. Inna sprawa że robiłem to na wyłączonym silniku. Rozumiem, że prędkość nie ma korelacji z innymi parametrami jak np. RPM?

Re: TLE4905L i problem

Posted: Wed Jun 04, 2025 10:46 am
by ArT
Wystarczy żeby był włączony zapłon. Prędkość działa tak samo jako RPM, ale na innym wejściu.
Proponuje sprawdzenie tego modułu u nas. Szczegóły na maila.