Witam
Mam problem z konfiguracją UKP w Vectrze B - silnik z18xe z LPG.
Sygnał zużycia paliwa jest podłączony pod 20 pin z ECU, z którego sygnał wychodzi do komputera pokładowego ( w wersji z komputerem, u mnie ten pin był wolny więc go dołożyłem i pociągnąłem kabel bezpośrednio do UKP). Sygnał użycia LPG wychodzi z elektrozaworu LPG (instalacja sekwencyjna).
I tu zaczynają się schody:
1. W momencie pracy na benzynie UKP prawidłowo pokazuje spalanie. Po przełączeniu na LPG, UKP pokazuje zerowe spalanie.
2. Po odłączeniu kabla od elektrozaworu LPG komputer pokazuje podczas jazdy spalanie zarówno przy zasilaniu LPG jak i przy benzynie - wskazując spalanie benzyny (to oczywiste - nie ma sygnału o pracy LPG, a ECU niezależnie od rodzaju paliwa podaje impulsy o pracy wtrysków). Przy hamowaniu silnikiem wskazuje spalanie LPG jako 0,0 (nie ma zasilania od LPG, więc nie wiadomo dlaczego pokazuje wartości LPG)
3. Przy zmianie ustawień silnika na benzynowy (bez LPG) zarówno podczas jazdy jak i hamowania silnikiem wskazuje spalanie dla benzyny.
Sprawdziłem podłączenia kabli pod odpowiednie piny - zgadzają się.
Nie wiem dlaczego UKP po otrzymaniu sygnału z LPG zaczyna ignorować sygnały z ECU (które mimo zmiany zasilania są cały czas wysyłane - po odpięciu kabla od elektrozaworu impulsy zaczynają być liczone, mimo że samochód pracuje na LPG) i dlaczego podczas hamowania silnikiem brak sygnału z ECU traktuje jako zmianę zasilania na LPG mimo, że na pinie 11 UKP nie występuje napięcie.
W ustawieniach UKP PIN11 to sygnał z elektrozaworu LPG.