Witam.
Mam problem z poprawnymi odczytami w ukp pro. Opiszę po krótce konfigurację zestawu.
- silnik multijet 1.9 16v
- czujnik ciśnienia oleju rezystancyjny, liniowy 0-10bar 240-33ohm dokładnie taki sam jak montował u siebie kolega JTDpower
- czujnik temperatury oleju od autogauge, identyczny jak jest w sklepie reveltronics
- mapsensor bosch 0281002437 do odczytu ciśnienia doładowania
- termopara typu K do pomiaru EGT wraz ze wzmacniaczem
W zasadzie jedynie termopara daje realne (chyba) odczyty. Natomiast pozostałe czujniki pokazują pogodę. Urządzenie skonfigurowałem posługując się informacjami z forum (współczynniki do cisnienia oleju odgapiłem od kolegi JTDpower), współczynnik do temperatury oleju wziąłem z karty charakterystyki w sklepie), do mapsensora mam charakterystykę boscha, niestety jest lipa z odczytami. Boost pokazuje na postoju przy zgaszonym silniku 0,9bara, ciśnienie oleju jest w trakcie jazdy pomiedzy 2,6 a 9barów nawet. Temperatura oleju też nie ma nic wspólnego z rzeczywistością. Myślałem że może wzięcie do wyliczeń napięcia referencyjnego 5,2V bo tyle daje mój egzemplarz ukp coś zmieni, niestety jest jeszcze gorzej.
Chyba że ja robię jakieś błędy, no ale jak wklepuje gotowe ustawienia to raczej nie ma możliwości pomyłki.
W załączniku charakterystyka mapsensora, zakres pomiarowy to 0,2 do 3bary, napiecia dla ciśnień odpowiednio 0,4 i 4,65V co w kalkulatorze ukp daje mi współczynniki a=0,66 i b=-0,06
Czy moje rozumowanie jest właściwe?
Jeśli tak to skąd takie rozbieżności co do parametrów?
edit: problem rozwiązano - dochodzene i odpowiedzi w kolejnych postach