UKP problem z odczytami ( egt i map sensor )

Pytania techniczne oraz porady dotyczące kompatybilności i funkcjonalności UKP.
bugija
Posts: 19
Joined: Fri Jul 29, 2016 6:38 pm

UKP problem z odczytami ( egt i map sensor )

Postby bugija » Wed Mar 29, 2017 10:52 pm

Siema

Mam problem z wiarygodnością odczytów wartości z ukp. Chodzi o seryjny map i egr + wzmacniacz.

Po przekreceniu stacyjki przez pewien czas egt wynosi 0 a doładowanie dużo poniżej 0bar: 0,4 - 0,7 bar vac. Mimo tego że wartości są zgodne z charakterystyka i swierzo po ustawieniu wskazywało 0bar.

Egt wskazuje 0 przez pewien czas od uruchomienia silnika aż w koncu wskakuje np 70st. Potrafi skakać między 70 a 160.

Po jakimś czasie wydaje się że wszystko znowu działa.

O co chodzi czy to może być przez to że podłączyłem masę do ukp nie od akumulatora tylko od masy, którą znalazłem w okolicy radia, to samo z egt uziemilem je od śruby która wskazywała masę. Oczywiście jutro spróbuje podłączyć bezpośrednio masę od aku jednak wole sie upewnic czy to cos da.

W aplikacji ukp na kompie napięcie przed odpaleniem wynosi ponad +-11v a po odpaleniu +-13v. Gdy sprawdzam napięcie na wyjsciach np od map sensor to gdy jest w okolicach 2,6 wskazuje 0bar ale po kilku przekreceniach albo przy normalnym użytkowaniu zaczyna wskazywać 1,5 wtedy wartosc to 0,7 bar vac czyli na 0,7 na minusie. Sprawdzałem to na dwóch takich samych map sensorach które podłączyłem do swojego samochodu (c4 picasso 2007 ).

Proszę podpowiedz co robić?

edit: problem rozwiązano - problemem okazało się słabe połączenie do masy

ArT
Posts: 1572
Joined: Wed Mar 25, 2015 8:54 am
Location: Warsaw, Poland
Has thanked: 60 times
Been thanked: 166 times

Re: UKP problem z odczytami ( egt i map sensor )

Postby ArT » Thu Mar 30, 2017 8:12 am

Cześć,

Jeżeli MAP sensor daje Ci na wyjściu dla tego samego ciśnienia czasem 2,5V a czasem 1,5V no to ewidentnie coś tu nie gra i moim zdaniem nie jest to problem wiarygodności odczytów przez UKP a problem wiarygodności sygnału z samych czujników.

Zacznijmy od kluczowej informacji której zabrakło - w jaki sposób jest to podłączone, jakie są charakterystyki czujników i w jaki sposób je ustawiłeś? Czy czujniki są dokładane i podłączone tylko do UKP czy jeszcze gdzieś?

Nie napisałeś też jakie są napięcia dla EGT, ale moim zdaniem w ogóle tak jakby zły sygnał był podłączony bo na przekręconym zapłonie powinna być w przybliżeniu temperatura otoczenia (jeżeli silnik nie był wcześniej uruchamiany), a po uruchomieniu silnika temperatura spalin ma zdecydowanie więcej niż 70C czy 160C :-) Z jakiego źródła zasilony wzmacniacz? (można go zasilić z tego samego źródła co UKP). Może termopara na odwrót podłączona? (poradnik EGT) Jak odłączysz termoparę od wzmacniacza i zewrzesz we wzmacniaczu TC+ z TC- to UKP powinien wyświetlać temperaturę samego wzmacniacza, a przy rozwartych TC+/TC- (i odłączonej termoparze) UKP pokaże temperaturę maksymalną (co sygnalizuje otwarty obwód). Rozpisz proszę wszystkie swoje połączenia razem z ustawieniami dla czujników.

Masa jest kluczowa dla samych czujników - brak dobrego połączenia z masą = czujnik nie będzie pokazywał wiarygodnie.

Czekam na więcej informacji i będziemy szukać (aż znajdziemy) przyczyny 8-)

bugija
Posts: 19
Joined: Fri Jul 29, 2016 6:38 pm

Re: UKP problem z odczytami ( egt i map sensor )

Postby bugija » Thu Mar 30, 2017 11:30 am

Więc tak:

MAP sensor jest seryjny a ja dolitowalem się do sygnału

https://goo.gl/images/m5hIXh

W kalkulator ukp wpisałem przeliczone dane: wyszło a=0,64 b=-0,51 odjąłem atmosferę i jest -1,51.

Bardzo dziwne ale to coś z napięciem bo podczas jazdy po.pewnym czasie wskazanie są ok ( jeśli chodzi o map sensor to muszę sprawdzić faktyczne doładowanie manometrem ale Ecu pokazuje maks 1.5bar w ukp maks 1.3 - 1.4 I nie wiem czego się trzymać a zależy mi żeby turbo nie przeladowywalo bo mapy ustawione na 1.33, regulacja gruszki daje słyszalny efekt i brak dobijania zaworu n75 a mimo to doładowanie w Ecu 1.5 bar :) więc coś jest nie tak.

Wzmacniacz termopary zasiliłem z aku (vcc) termoparę podłączyłem w tym samym rzędzie co zasilanie tylko + czerwony - niebieski, masa (gnd) obok zasilania że śrubki na której sprawdziłem masę przy silniku, a sygnał do analogowego ukp do środka auta(wyjście out po drugiej stronie termopary) i na wszelki wypadek minus (gnd) obok sygnału uziemilem tą samą śrubką.

UKP zasilanie ma z aku a masę że śrubki przy radiu gdzie sprawdziłem.

Chce przejść z masami do aku odwlekalem to tak długo ze względu na to ze dojście do masy aku jest tak złe, że muszę rozebrać cały dolot i zdjąć osłonę i to jedyny sposób który mam nadzieję da dobre wskazania przynajmniej w egr, które nie jest seryjne jeżeli się powiedzie to żeby sprawdzić faktyczne doładowanie kupię od was czujnik doladowania ( może jakaś promocja? ) :))

Dzisiaj podłącze masy od aku i dam znać bo przyznam że niechcący przy dłuższej diagnostyce kablem PSA trzymałem samochód na włączone stacyjce wtedy ukp zaczęło migac to związane było z zasilaniem i "Economy mode" W moim samochodzie.

ArT
Posts: 1572
Joined: Wed Mar 25, 2015 8:54 am
Location: Warsaw, Poland
Has thanked: 60 times
Been thanked: 166 times

Re: UKP problem z odczytami ( egt i map sensor )

Postby ArT » Thu Mar 30, 2017 1:43 pm

bugija wrote:Więc tak:

MAP sensor jest seryjny a ja dolitowalem się do sygnału

https://goo.gl/images/m5hIXh

W kalkulator ukp wpisałem przeliczone dane: wyszło a=0,64 b=-0,51 odjąłem atmosferę i jest -1,51.


Policzone to wygląda w porządku - przy założeniu że rzeczywiście to jest charakterystyka tego czujnika. Łatwo to sprawdzić - wg. tego na przekręconym zapłonie (i zgaszonym silniku) powinno być ciśnienie atmosferyczne 1 bar, czyli 2,36V na samym czujniku - jeżeli czujnik daje inne napięcie to znaczy że ma inną charakterystykę - sprawdź to.

Wzmacniacz termopary zasiliłem z aku (vcc) termoparę podłączyłem w tym samym rzędzie co zasilanie tylko + czerwony - niebieski, masa (gnd) obok zasilania że śrubki na której sprawdziłem masę przy silniku, a sygnał do analogowego ukp do środka auta(wyjście out po drugiej stronie termopary) i na wszelki wypadek minus (gnd) obok sygnału uziemilem tą samą śrubką.


Skąd masz termoparę że masz czerwony i niebieski? Chyba czerwony i biały? (patrz na kolory przewodów, nie izolacje końcówek) Bo jeżeli czerwony i niebieski to nie jest termopara typu K.

Poza tym zrób proszę test o którym pisałem wyżej - na odłączonej termoparze. Będzie wiadomo w którym miejscu leży problem.

UKP zasilanie ma z aku a masę że śrubki przy radiu gdzie sprawdziłem.


Z tymi masami przy radiu różnie bywa, jeżeli jesteś w 100% pewien że to masa to bym nie zmieniał, ale jeżeli nie jesteś pewien (może to być sygnał cyfrowy gdzie 90% czasu jest masa a czasem jakiś sygnał, a może to być słaby punkt masy - można sprawdzić opór między znalezioną masą a masą akumulatora - powinno być <1 ohm) to lepiej zmienić na pewne źródło masy.


Podsumowując - mi się wydaje że UKP mierzy poprawnie, tylko sygnały które do niego dochodzą nie są w porządku.
Samo UKP łatwo sprawdzić - podaj mu na wejście analogowe jakieś napięcie, sprawdź to napięcie woltomierzem i zobacz jakie napięcie widzi UKP w zakładce "odczyty". Możesz sprawdzić dla kilku różnych napięć (w taki sposób każdy moduł jest u nas testowany i każdy UKP-PRO jest kalibrowany na przyrządach).

bugija
Posts: 19
Joined: Fri Jul 29, 2016 6:38 pm

Re: UKP problem z odczytami ( egt i map sensor )

Postby bugija » Thu Mar 30, 2017 9:56 pm

Wszystko jasne, masa przy radiu nie dokrecona i sygnał był osłabiany, po przejechaniu się samochód amortyzowal i masa czasem był ok a czasem mniej ok :) dokrecilem i sprawdziłem opornosc: 0,9 więc chyba jest ok tak samo jak śruba przy silniku.

Podłączyłem wszystko i czujnik map sensor działa perfekcyjnie tak jak w Ecu wskazuje, egt zwarlem na próbę i w garażu było 16st ale downpippe widocznie jeszcze nie ostygl bo wskazywało ok 18, 20 st. Na biegu jalowym mam ok 140st (1.6 hdi) po mocnej jeździe 170pst na postoju także Egt też działa perfekcyjnie.

Poza nawiasem podłączyłem manometr do dolotu w celu sprawdzenia faktycznego doładowania bo mój map sensor wskazuje tylko do 1,5bar, na manometrze wyskakiwalo 2,4 bara a stabilizacja na 2 bary ;) muszę pomyśleć nad takim manometrem do auta połączonym rurka z dolotem.

Dziękuję za uwagę oraz szybkie odpowiedzi.

Pozdrawiam

ArT
Posts: 1572
Joined: Wed Mar 25, 2015 8:54 am
Location: Warsaw, Poland
Has thanked: 60 times
Been thanked: 166 times

Re: UKP problem z odczytami ( egt i map sensor )

Postby ArT » Fri Mar 31, 2017 11:20 am

Super. Cieszę się że szybko udało się rozwiązać problem - dodatkowa wiedza dla potomnych :-)

Trochę niska ta temperatura spalin - zgaduje że czujnik nie jest bezpośrednio na wejściu spalin do turbo ewentualnie zaraz na wyjściu? Moim zdaniem i tak powinno być wyżej, więc jeszcze bym się przyjrzał bliżej EGT.

bugija
Posts: 19
Joined: Fri Jul 29, 2016 6:38 pm

Re: UKP problem z odczytami ( egt i map sensor )

Postby bugija » Fri Mar 31, 2017 3:21 pm

Obrazu po zatrzymaniu po dłuższej jezdzie 200st, spada w ciągu 2 minut do ok. 160st. Egt jest za turbo na downpippe ok 20-30cm za turbo. Jak mogę "przyjrzeć" się bliżej Egt ?

ArT
Posts: 1572
Joined: Wed Mar 25, 2015 8:54 am
Location: Warsaw, Poland
Has thanked: 60 times
Been thanked: 166 times

Re: UKP problem z odczytami ( egt i map sensor )

Postby ArT » Sat Apr 01, 2017 1:22 pm

Niestety nie wiem jak tu wypada konstrukcyjnie 1.6 HDI ale w uturbionym, seryjnym dieslu to 400-600C podczas normalnej jazdy to jest standard, a 800C przy butowaniu nie jest niczym niezwykłym. Stąd pytanie - jaką masz sondę EGT? I czy jest podłączona tylko do wzmacniacza EGT-K czy gdzieś jeszcze?

bugija
Posts: 19
Joined: Fri Jul 29, 2016 6:38 pm

Re: UKP problem z odczytami ( egt i map sensor )

Postby bugija » Tue Apr 04, 2017 4:39 pm

Mam termoparę od was że sklepu. Może źle coś wyskalowalem ale zrobiłem tak jak w poradniku + uziemienie. :(

ArT
Posts: 1572
Joined: Wed Mar 25, 2015 8:54 am
Location: Warsaw, Poland
Has thanked: 60 times
Been thanked: 166 times

Re: UKP problem z odczytami ( egt i map sensor )

Postby ArT » Wed Apr 05, 2017 10:15 am

W przypadku uszkodzonej termopary pomiar by wskazywał cały czas stałą wartość maksymalną (~1250C).

Nastawy dla EGT-K powinny być jak na poniższym zrzucie:
EGT-K_ustawienia.jpg
EGT-K_ustawienia.jpg (27.97 KiB) Viewed 11133 times


Ponadto termopara z naszej oferty ma dwa przewody: biały (TC-) i czerwony (TC+) - wcześniej coś pisałeś że masz czerwony i niebieski (tylko izolacja samej końcówki może mieć inny kolor).

I jeszcze jedna istotna kwestia - jakie jest napięcie na zasilaniu wzmacniacza? EGT-K musi mieć zasilanie minimum 8V (jeżeli będzie mniej to będzie ograniczać zakres pomiaru). Sprawdź też jaką temperaturę pokaże jak odłączysz termoparę - powinien to być zakres maksymalny (ok 1250C).


Return to “Wsparcie Techniczne”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 16 guests