Szkoda, że nie opisałeś dokładniej co oznaczają błędne wartości było by łatwiej zastanowić się co może być ich przyczyną.
Wydaje mi się, że mogą być dwie możliwości. Masz uszkodzony scalak który mierzy temperaturę (DS18B20), albo termometr lub jego przewody są umieszczone w pobliżu jakiegoś źródła ciepła.
Najpierw wykluczyłbym czy przypadkiem scalak nie jest uszkodzony. Zwróć uwagę na to jaka temperatura jest pokazywana po całonocnym postoju samochodu (kiedy samochód wystygnie i wszystkie jego elementy mają temperaturę otoczenia). Czy pokazywana temperatura jest zgodna z rzeczywistością (z wskazaniami innego termometru np. zaokiennego umieszczonego w cieniu)? Jeśli auto stało w garażu lub w zacienionym miejscu (tak aby słońce nie nagrzało środka) to temperatura mierzona przez zewnętrzny termometr UKP powinna być zbliżona do zmierzonej wewnętrznej temperatury (maksymalnie 1 do 2 stopni różnicy).
Jeśli wskazania temperatury zewnętrznej są prawidłowe ale zaczynają być zawyżane po rozpoczęciu jazdy samochodem to może być to związane z nagrzewaniem się termometru od czynnika zewnętrznego.
Np. termometr umieszczony przed chłodnicą ale jego przewody przebiegają przez komorę silnika. Powietrze w komorze rozgrzewa się podczas pracy silnika, od tego powietrza nagrzewają się przewody w niej umieszczone i przekazują ciepło do termometru, powodując że zaczyna zawyżać mierzone wartości temperatury.
W tym poście
(link) prawie na samym końcu umieściłem opis jak można zaizolować wiązkę przewodów spienioną folią polietylenową.
Możesz też sprawdzić czy termometr jest poprawnie podłączony. Układ pinów w termometrze oraz w UKP znajdziesz w instrukcji
(link) w rozdziale 2.3.4.