Page 1 of 1

Czujnik poziomu paliwa

Posted: Wed Aug 15, 2018 1:57 am
by Overkill
Witam.

Szukałem na forum, ale chyba nikt nie miał problemu z podłączeniem poziomu paliwa w zbiorniku. Obecnie sygnał z baku podłączony jest pod Adc1 i nie działa poprawnie (w zakładce odczyty pojawia się napięcie 0.20-0.30v tylko po uruchomieniu silnika)
A może to powinno być wyjście AdcVcc1?
Auto: Ford Sierra 2.0 DOHC 91'
UKP-PRO

Re: Czujnik poziomu paliwa

Posted: Wed Aug 15, 2018 9:44 am
by ArT
AdcVcc tylko w przypadku kiedy odłączysz czujnik od fabrycznej instalacji i wtedy jedno wejście podłączasz pod AdcVcc a drugie do masy. Musisz zmierzyć też rezystancje czujnika min/max - jego zakres nie powinien być mniejszy niż 300ohm.

Adc podłączasz kiedy czujnik jest podłączony do fabrycznej instalacji. Sprawdź wpierw woltomierzem jakie jest napięcie na pełnym, a jakie na pustym zbiorniku - różnica powinna wynosić co najmniej 1V.

W Twoim przypadku wygląda jakbyś podłączył nie ten sygnał bo 0,2 - 0,3V to jest za mało. Albo sygnał poziomu paliwa jest przesyłany w sposób cyfrowy a nie analogowy (np. impulsowo).

Re: Czujnik poziomu paliwa

Posted: Wed Aug 15, 2018 1:42 pm
by Overkill
Znalazłem w czeluściach forum taki schemat działania pływaka od sierry.

Re: Czujnik poziomu paliwa

Posted: Wed Aug 15, 2018 7:22 pm
by Overkill
updejt:
na włączonym silniku pokazuje już 0.37 a poziom paliwa blisko rezerwy. Na wyłączonym silniku, mogę zmierzyć oporność, wychodzi 47om
natomiast gdy sprawdzam sygnał na wskaźnik paliwa na włączonym silniku 0.39, oporność 126,5om

Re: Czujnik poziomu paliwa

Posted: Fri Aug 17, 2018 7:50 pm
by ArT
Ta różnica jest zbyt mała. Prawdopodobnie w fabrycznych zegarach jest wzmacniacz, który działa tylko różnicowo. Do UKP potrzebujesz sygnału co najmniej o różnicy 1,00V (lub większej). W takim przypadku proponuje zostać przy ustawieniu domyślnym (pomiar poziomu w baku na podstawie zużycia paliwa). Albo zamontować inny pływak o szerszym zakresie rezystancji... (ale wtedy tracisz fabryczne wskazanie na desce)