Witam
Reasumując sposób wyliczania charakterystyki czujnika NTC polega na "wykreśleniu" dwóch wykresów oporności oraz napięcia,kolor czerwony tworzy wykres jeden,kolor turkusowy tworzy wykres drugi.

- NTC2baza.jpg (197.09 KiB) Viewed 20472 times
Następnie modyfikując wartości zaznaczone na brązowo należy doprowadzić do pokrycia się wykresów.
Dane otrzymane w ten sposób ( A, t, T0 ) przepisujemy do programu UKP

- NTC2.jpg (174.29 KiB) Viewed 20472 times
Poniżej widzimy kilka modyfikacji tych samych parametrów czujnika NTC, teraz pytanie które wpisać do UKP
Powiem szczerze moim zdaniem nie ma różnicy bo temperatura rzeczywista od pokazywanej będzie taka sama z uwzględnieniem błędu na plus lub minus.
Na pierwszych ustawieniach temperaturę cieczy chłodzącej miałem maksymalną w czasie jazdy 92st. C. na drugich osiągał 89st. C.
Więc należy wybrać jedną z opcji,ja miałem możliwość podejrzenia temperatury w ECM i widziałem jak kształtują się wyliczenia w Exelu.

- NTC2a.jpg (174.59 KiB) Viewed 20472 times

- NTC2aaa.jpg (174.82 KiB) Viewed 20472 times

- NTC2aa.jpg (183.19 KiB) Viewed 20472 times
W celu określenia charakterystyki czujnika NTC skorzystałem z rozwiązania kolegi ArT,
ArT wrote:Kolejny pomysł jaki mi przychodzi do głowy to odczytaj napięcie jakie jest na czujniku w danej temperaturze przy przekręconym zapłonie oraz jego oporność przy odłączonej kostce (i wyłączonym zapłonie) i z tych dwóch danych można się domyślać w jaki sposób jest podłączony czujnik fabrycznie (tym bardziej że masz podaną tabelkę oporności i odpowiadających temperatur). Chyba najprościej rozgrzać silnik do tych 90C a potem w miarę stygnięcia odczytywać co jakiś czas napięcie na czujniku (włączony zapłon) i oporność (wyłączony zapłon, odłączona kostka).
Mam nadzieję że niczego nie pominąłem
P.S.
Dodam tylko że czujniki ,które widać wyżej są do Lanosa jedno pinowy obsługuje wskaźnik na desce, dwu pinowy (CTS) podaje informacje do ECM.
Ma on jednak małą wadę poniżej temp.57st. C(napięcie około 3,3V) zmniejsza napięcie znów do 1,1V co odpowiada temp. 128st. C
W przedziale 58-96st. C błędów nie stwierdzam.