UKP 2.0.6 - resetuje się

Pytania techniczne oraz porady dotyczące kompatybilności i funkcjonalności UKP.
bendus
Posts: 1
Joined: Sun Jul 19, 2015 6:47 pm

UKP 2.0.6 - resetuje się

Postby bendus » Sun Jul 19, 2015 6:56 pm

Mam problem z UKP 2.0.6 zamontowanym w Hondzie Civic Aerodeck VTi 1998 z silnikiem 1.8. Niektóre dane (przebiegi, średnie spalanie, godzina, ilość paliwa) resetują się po zgaszeniu silnika, po przekręceniu kluczyka, a czasem po odpaleniu silnika. Nie dzieje się to zawsze i nie zawsze resetują się wszystkie z powyższych wartości, ale zestaw danych jeszcze nigdy nie wytrzymał dłużej niż kilka dni użytkowania.
Jest to dosyć problematyczne i znacznie ogranicza użyteczność urządzenia.

ArT
Posts: 1539
Joined: Wed Mar 25, 2015 8:54 am
Location: Warsaw, Poland
Has thanked: 56 times
Been thanked: 166 times

Re: UKP 2.0.6 - resetuje się

Postby ArT » Mon Jul 20, 2015 10:35 am

Moduły w wersji 2.0 i 2.5 wymagają minimum 8V na zasilaniu (chociaż zwykle działają do 6.5V). Nawet chwilowy spadek napięcia poniżej tej wartości zresetuje moduł (podtrzymanie wewnątrz jest tylko na kondensatorach - dopiero wersje v3 mają goldcapy, czyli takie odpowiedniki małych baterii) - objawem jest najczęściej utrata daty i godziny, a rzadziej innych parametrów.

Przyczyn może być kilka (przy założeniu że instalacja jest wykonana poprawnie) - nie jest Pan pierwszy i za pewne nie ostatni z tym problemem.

Jeżeli problem nie występuje za każdym razem, to najczęstszą z przyczyn w starszych pojazdach jest problem z masą. Już kilka aut do nas przyjeżdżało (i o dziwo są to w szczególności hondy :D) gdzie napięcie podczas rozruchu spadało do 5V (sam nie wierzyłem dopóki nie zobaczyłem na oscyloskopie). W jednym przypadku okazał się problem z zaśniedziałą główną masą pojazdu (w tym przypadku na błotniku). W drugim zaś, problem z rozrusznikiem (wybita tulejka przez co rozrusznik podczas zimnego startu pobierał bardzo duży prąd). Przy sprawnej instalacji w aucie i akumulatorze w nienagannej kondycji napięcie podczas rozruchu nigdy nie spada poniżej 10V (niestety nie da się tego sprawdzić zwykłym woltomierzem gdyż ten uśrednia pomiar w czasie). Także chcąc postawić dobrą diagnozę trzeba najpierw sprawdzić oscyloskopem przebieg napięcia podczas rozruchu, nastawy w granicach 2V/20ms do 5V/100ms, trigger na <7V. Bez tego rozwiązania można szukać jedynie w ciemno (np. przeczyścić wszystkie punkty masy i zasilania, sprawdzić stan akumulatora, zregenerować rozrusznik), ewentualnie przerobić moduł i dodać wewnątrz dodatkowe podtrzymanie napięcia zaadoptowane z wersji v3 (proszę pisać na pm lub mail).

Jeżeli problem występuje za każdym razem to przyczyny wpierw bym szukał w samej instalacji (np. chwilowy brak podtrzymania stałego napięcia - np. niektóre stacyjki w pozycji pośredniej odłączają niektóre linie zasilania aby ograniczać pobór prądu podczas rozruchu). Druga możliwość to ustawienia samego UKP - w trybie głębokiego uśpienia po prostu są wyłączane zegar i data - wtedy też po każdym uruchomieniu będzie zresetowana data i godzina.


Return to “Wsparcie Techniczne”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests