Czujnik wału indukcyjny
Posted: Fri Aug 07, 2020 4:47 pm
Muszę jeszcze raz w tym temacie prosić o wsparcie
w moim silniku oryginalnie znajduje się czujnik indukcyjny do sprawdzania prędkości wału korbowego 2 przewodowy
Bosch 0261210203
Nie potrafię znaleźć żadnych schematów, czy opisów dla tego czujnika.
Instrukcja serwisowa samochodu nic konkretnego nie wspomina również, dlatego że:
"Czujnik prędkości obrotowej K46 przesyła sygnał o zmiennej częstotliwości do styków 10 i 59 konektora B do centralki M10 zawierający informację o prędkości obrotowej silnika"
Moja wiedza mówi mi że taki czujnik powinien mieć zasilanie +12V i to co wyjdzie z drugiej strony z takiego czujnika powinno być sygnałem informującym sterownik.
Natomiast śledząc wszelką dostępną wiedzę w internecie wygląda na to że czujniki 2 przewodowe indukcyjne są typu rezystancyjnego i prawdopodobnie działają na zasadzie jak NTC czyli potrzebują wejścia z podciągnięciem zasialnia a drugi przewód powinien być masowy....
Mam mocno rozgrzebany silnik więc nawet nie mam opcji sobie uruchomić i przebadać miernikiem co tam się dzieje, dysponuje jedynie schematem elektrycznym ale z niego za wiele dla mnie nie wynika.
Czy wie ktoś może jak prawidłowo podpiąć się do takiego czujnika?
P.S.
Na schemacie czujnik obrotów wału to K46
w moim silniku oryginalnie znajduje się czujnik indukcyjny do sprawdzania prędkości wału korbowego 2 przewodowy
Bosch 0261210203
Nie potrafię znaleźć żadnych schematów, czy opisów dla tego czujnika.
Instrukcja serwisowa samochodu nic konkretnego nie wspomina również, dlatego że:
"Czujnik prędkości obrotowej K46 przesyła sygnał o zmiennej częstotliwości do styków 10 i 59 konektora B do centralki M10 zawierający informację o prędkości obrotowej silnika"
Moja wiedza mówi mi że taki czujnik powinien mieć zasilanie +12V i to co wyjdzie z drugiej strony z takiego czujnika powinno być sygnałem informującym sterownik.
Natomiast śledząc wszelką dostępną wiedzę w internecie wygląda na to że czujniki 2 przewodowe indukcyjne są typu rezystancyjnego i prawdopodobnie działają na zasadzie jak NTC czyli potrzebują wejścia z podciągnięciem zasialnia a drugi przewód powinien być masowy....
Mam mocno rozgrzebany silnik więc nawet nie mam opcji sobie uruchomić i przebadać miernikiem co tam się dzieje, dysponuje jedynie schematem elektrycznym ale z niego za wiele dla mnie nie wynika.
Czy wie ktoś może jak prawidłowo podpiąć się do takiego czujnika?
P.S.
Na schemacie czujnik obrotów wału to K46