Witam,
mialbym pytanie dotyczace instalacji analogowego, napieciowego czujnika cisnienia oleju (np. https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisni ... 9167478119) bo nie znalazlem informacji na ten temat na forum.
Podlaczylem czujnik do pinow (UKP-PRO):
- Red/power (+5V) do A6 (DS18B20-A_VCC (+5V OUT)) [napiecie jakie pojawia sie na wyjsciu to 4,8V]
- Black/ground do A4 (DS18B20-A_GND)
- Green/output do A8 (Adc1)
Problem jest taki ze w stanie spoczynku pokazuje mi ok. 4 barow (a bywalo ze nawet bylo 5,2 barow po nocnym postoju bez uruchamiania silnika) i napiecie ok 2V (po podlaczeniu komputera pokazuje taka wartosc). Po uruchomieniu silnika nieznacznie cisnienie wzrasta do ok. 4,7 barow. Probowalem kalibrowac i wydaje mi sie ze zrobilem wszystko dobrze ale nadal wartosci cisnienia sa niewiarygodne.
Co jeszcze dziwniejsze po odlaczeniu czujnika od UKP cisnienie nadal bylo w okolicy 4 barow, czasami malalo ale nigdy nie spadlo ponizej 2 barow. Prosilbym o podpowiedz jaka moze byc przyczyna takiego zachowania UKP i co moglbym zrobic zeby poprawic wyniki wskazania cisnienia oleju.