Page 1 of 4
Prędkość i temperatura silnika
Posted: Thu Mar 18, 2021 11:17 am
by Lambada700
Prędkość wskazywana na wyświetlaczu jest dokładnie o połowę mniejsza od faktycznej. Czy to kwestia ustawień wartości vss? Druga sprawa temperatura silnika od razu po uruchomieniu podaje wartość ok. 120 stopni. Co może być przyczyną i jak to rozwiązać? Trzeci problem to spalanie na 100km, ciągle podawana jest wartość 99,00. Chciałbym też zapytać jakie wartości powinienem wprowadzić do ustawień ciśnienia oleju? Proszę o pomoc.
Re: Prędkość i temperatura silnika
Posted: Fri Mar 19, 2021 8:25 am
by ArT
Wygląda na to że zignorowałeś całkowicie kwestie kalibracji wskazań, zapraszam do procedury opisanej w instrukcji rozdział 3.3
https://www.reveltronics.com/downloads/ ... ontazu.pdfRozwiąże to kwestie z pomiarem prędkości oraz zużyciem paliwa.
Wskazanie z czujnika temperatury należy skalować z wykorzystaniem excela z tego tematu:
viewtopic.php?f=27&t=57Jakbyś miał problem z czujnikiem temperatury to wrzuć tabelkę napięcie/temperatura i wtedy pomogę.
Czujnik ciśnienia oleju - jeżeli jest to czujnik REVELTRONICS to parametry są w nocie katalogowej:
https://www.reveltronics.com/downloads/ ... ASHEET.pdfa = 2.59 b = -1.29 (z minusem!)
Re: Prędkość i temperatura silnika
Posted: Tue Oct 05, 2021 3:51 pm
by Lambada700
1. Kalibracja zrobiona - prędkość i zużycie paliwa OK
2. Wskazania z czujnika temperatury - czy muszę sprawdzić jaką rezystencję lub napięcie ma fabryczny czujnik temperatury i wtedy uda się skalibrować wskazania?
3. Jest to fabryczny czujnik
Re: Prędkość i temperatura silnika
Posted: Tue Oct 05, 2021 4:07 pm
by ArT
Re2. Jeżeli jest fabryczny i jest już podłączony w aucie to musisz pomierzyć napięcia (rezystancje się mierzy jak czujnik jest podłączony tylko do UKP) i podłączasz sygnał na wejście AdcX. W arkuszu korzystasz z zakładki NTC(U) do kalibracji
Re3. analogicznie jak wyżej, mierzysz napięcia, podłączasz na wejście AdcX i korzystasz z kalkulatora dla AdcX
Re: Prędkość i temperatura silnika
Posted: Tue Oct 05, 2021 5:00 pm
by Lambada700
Proszę o precyzyjniejsze wyjaśnienie laikowi co oznacza, że trzeba pomierzyć napięcia. W sensie ile tych wartości napięć powinienem sprawdzić i w czy w jakichś określonych momentach?
Re: Prędkość i temperatura silnika
Posted: Tue Oct 05, 2021 5:15 pm
by ArT
Czujnik temperatury:
- dla pomiarów z dokładnością rzędu 5% wystarczą pomiary 2 temperatur (temperatura / napięcie) dla jakichś skrajnych wartości, np. dla 20C oraz 90C
- dla dokładniejszych pomiarów (1%) dobrze jest zrobić pomiar co 5C (w aucie można dokładniej podejrzeć aktualną temperaturę przez złącze diagnostyczne)
Tabelkę temperatura/napięcie przenosimy do excela, który wyliczy współczynniki
Czujnik ciśnienia:
- wystarczą 2 pomiary (ciśnienie/napięcie), np. dla ciśnienia atmosferycznego (zgaszony silnik = ciśnienie oleju 0 bar, ale przekręcony zapłon) oraz jakiegoś drugiego ciśnienia, najlepiej kilku bar
Re: Prędkość i temperatura silnika
Posted: Tue Oct 05, 2021 6:01 pm
by Lambada700
Odczyt temperatury i ciśnienia może być na podstawie wskazań z UKP? Auto ze starym złączem diagnostycznym OBD-I więc nie odczyta się z niego wartości
Re: Prędkość i temperatura silnika
Posted: Tue Oct 05, 2021 7:58 pm
by ArT
Odczyt napięcia może być z UKP (zakładka odczyty), ale przed wyskalowaniem UKP nie będzie pokazywał poprawnych wartości więc nie można na tym bazować. W takim razie trzeba bazować na odczycie ciśnienia i temperatury wykorzystując zewnętrzny czujnik temperatury (ewentualnie wskazania z deski) oraz manometr.
Re: Prędkość i temperatura silnika
Posted: Wed Oct 06, 2021 8:25 pm
by Lambada700
jak zewnętrznym czujnikiem zmierzyć temperaturę silnika albo ciśnienie oleju w samochodzie? Z deski na podstawie analogowego wskaźnika (temp. silnika) nie odczytam żadnej wartości.
Re: Prędkość i temperatura silnika
Posted: Thu Oct 07, 2021 10:12 am
by ArT
Jeżeli nie ma możliwości po obd2 to niestety ale trzeba zamontować tymczasowo inny czujnik. W przypadku ciśnienia oleju trzeba wkręcić manometr w magistralę olejową.
W przypadku temperatury silnika jest jeszcze jeden pomysł - po całej nocy nie uruchamiać auta, tylko zobaczyć jaka jest temperatura pod maską zwykłym termometrem - temperatura silnika będzie zbliżona. W tym samym czasie zobaczyć napięcie na czujniku, więc będziemy mieli jeden pomiar temperatura/napięcie. Następnie rozgrzać silnik do momentu aż otworzy się termostat (rura termostatu zrobi się gorąca). Sprawdzić jaki jest zamontowny termostat (83C, 87C czy inny) i w ten sposób mamy drugi pomiar.
Inna opcja to nie skalować fabrycznych czujników tylko zamontować dodatkowe, których charakterystyka jest znana, np
https://www.reveltronics.com/pl/sklep/6 ... -5v-detailhttps://www.reveltronics.com/pl/sklep/5 ... eju-detail