UKP-PRO resetuje się po wyłączniu silnika

Pytania techniczne oraz porady dotyczące kompatybilności i funkcjonalności UKP.
przemko
Posts: 88
Joined: Fri Mar 27, 2015 8:17 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

UKP-PRO resetuje się po wyłączniu silnika

Postby przemko » Fri Sep 24, 2021 9:46 pm

Witam

Od pewnego czasu mam mały problem z UKP-PRO (3.8). Za każdym razem po wyłączeniu silnika pokazuje ekran podsumowania ostatniej podróży. Bez problemów tak jak powinien, jednak kiedy zakończy się czas na wyświetlanie tego ekranu to następuje reset UKP (sygnał dźwiękowy, logo reveltronics, ekran podsumowania podróży). Po przekręceniu kluczyka w stacyjce ustawiony jest domyślny ekran zamiast ostatniego wybranego, na ekranie użytkownika wyświetlane w DL/DR są pierwsze dostępne parametry zamiast ostatnio wybranych. Po przywróceniu ustawień wyświetlanych parametrów, ostatniego ekranu UKP mogę przekręcać kluczykiem między ON a OFF co nie powoduje utraty ustawień. Do momentu odpalenia i wyłączenia silnika. Co ciekawe. Jeśli po wyłączeniu silnika natychmiast przekręce kluczyk na ON (przed upływem czasu na wyświetlenie podsumowania podróży) to następuje reset. Wygląda to tak jakby ten reset czekał w kolejce aż zakończy się wyświetlanie podsumowania podróży.

Co może być przyczyną takiego zachowania i jak się tego pozbyć?

Pozdrawiam

PS: Przepraszam przez pomyłkę dałem to do poradnika. Czy administrator/moderator forum mógłby go przesunąć do sekcji "Wsparcie techniczne"?

ArT
Posts: 1497
Joined: Wed Mar 25, 2015 8:54 am
Location: Warsaw, Poland
Has thanked: 51 times
Been thanked: 160 times

Re: UKP-PRO resetuje się po wyłączniu silnika

Postby ArT » Mon Sep 27, 2021 7:54 am

Wygląda jakby w momencie wyłączenia kluczyka na głównej linii UKP zanikało zasilanie +12V i później znów się pojawiało. W jakich okolicznościach tak się zaczęło dziać? Czy mógłbyś sprawdzić też czy cały czas jest podłączone +12V do UKP? Niektóre auta po zgaszeniu silnika odcinają część linii +12V. Z drugiej strony - wtedy by tak było od początku.

Czy jak ustawisz czas podsumowania podróży na 0s (wyłączony) to efekt też występuje?

Próbowałeś jeszcze raz przeprogramować moduł na najnowszą wersje? Coś się zmieniło?

Udostępnij też proszę swój plik ustawień, sprawdzę go na drugim module.

przemko
Posts: 88
Joined: Fri Mar 27, 2015 8:17 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: UKP-PRO resetuje się po wyłączniu silnika

Postby przemko » Sun Oct 03, 2021 11:41 am

Na 3.7 było bez problemów. Nie pamiętam dokładnie czy instalacja 3.8 ma związek z tymi resetami czy to się pojawiło później.

ArT wrote:Czy mógłbyś sprawdzić też czy cały czas jest podłączone +12V do UKP?


Podpiąłem miernik do miejsca z którego pobierane jest zasilanie do UKP. Po przekręceniu kluczyka na OFF napięcie spada z 14.1 do 12.7.

ArT wrote:Czy jak ustawisz czas podsumowania podróży na 0s (wyłączony) to efekt też występuje?

Tak nadal, tylko że wtedy jest natychmiast reset. Bez opóźnienia 30 sekund wynikającego z wyświetlania podsumowania.

UKP_v3-8_ustawienia_1.zip
(6.22 KiB) Downloaded 130 times
zawiera ustawienia przed jakimikolwiek zmianami. Wtedy reset następował po wyłączeniu silnika (jeśli to jest bezpośrednio związane z ustawieniami).

W wolnej chwili trochę posprawdzałem trochę różnych rzeczy. Oto lista znalezisk.

Jak na wyłączonym silniku (12V w instalacji) próbuję ustawić wysoki stan na DigOutUser manualnie (naciskając przycisk (chyba SW3) na ekranie od sterowania DigOutUser) następuje natychmiast restart UKP. Nawet wtedy gdy do DigOutUser podpięty jest tylko układ włączający przekaźnik (kondensator 680uF i rezystor 1.6kOm, szczegóły w tym poście). Jeżeli UKP będzie połączony przez kabel USB z komputerem wtedy jest bez problemów załączany układ (nawet z podpiętą świecą żarową).

Wyczyściłem pamięć urządzenia (CTRL + ALT + SHIFT + R) i ustawiłem ręcznie ponownie wszystkie parametry.

UKP_v3-8_ustawienia_2.zip
(6.21 KiB) Downloaded 115 times
zawiera nowe ustawienia dla których zaobserwowałem to co poniżej. Poprzednie ustawienia miały ręcznie wyłączony tryb dla łodzi (CTRL + ALT + H i wpisany #BOAT) bo na ekranie użytkownika 4 pozostały dystans i paliwo było wyświetlane w godzinach. Może też to być powiązane z tym, że robiłem różne testy (np. załączanie świec żarowych na samym akumulatorze, włączanie i wyłączanie silnika na chwilę, itp) i akumulator może być w jakimś stopniu rozładowany.

Odłączyłem USB i zasilanie od UKP (pin A24). Następne włączenie spowodowało to, że ukp zaczął się cały czas resetować (sygnał dźwiękowy, logo, ekran podsumowania, sygnał dźwiękowy, logo, ekran podsumowania, ...), przekręcenie kluczyka z OFF na ON powoduje przerwanie tego zachowania.

Odłączyłem zasilanie UKP. Odłączyłem układ sterujący świecą żarową od wyjścia pinu B7 (DigOutUser), po czym podpiąłem multimetr. Po włączeniu zasilania UKP natychmiast na pinie B7 pojawiło się napięcie 4.86V, które po 20 sekundach spada do 0.9V. Jeśli przekręci się kluczyk w stacyjce z OFF na ON wtedy spada do 0V. Przekręcenie kluczyka w momencie gdy na wyjściu B7 jest napięcie 4.86V powoduje natychmiastowy spadek do 0V. Stan 0V ustawiony po przekręceniu kluczyka z OFF na ON utrzymuje się do momentu kiedy znowu UKP zostanie zrestartowany (np. poprzez odłączenie zasilania). Po zrestartowaniu sytuacja się powtarza 4.86V na B7 które po 20 sekundach spada na 0.9V i tak zostaje do momentu pojawienia się zasilania na pinie A23.

Jeżeli obecność kondensatora 680uF na wyjściu B7 z jakichś powodów (oprogramowanie, uszkodzenie modułu, zbyt niskie napięcie; obecnie do UKP dochodzi 12.0V) w momencie ustawienia wysokiego stanu powoduje reset UKP. To może znaczyć, że dla ustawień z pliku UKP_v3-8_ustawienia_1.zip po wyłączeniu silnika i wyświetlenia podsumowania pojawia się stan wysoki na B7. Wyjaśnienie przypadku resetu podczas wyłączenia silnika.

Do chwili obecnej nie wgrywałem ponownie oprogramowania. Chociaż teraz minie korci aby przywrócić 3.7 i sprawdzić jak wtedy będzie zachowywał się pin DigOutUser.

ArT
Posts: 1497
Joined: Wed Mar 25, 2015 8:54 am
Location: Warsaw, Poland
Has thanked: 51 times
Been thanked: 160 times

Re: UKP-PRO resetuje się po wyłączniu silnika

Postby ArT » Mon Oct 04, 2021 11:41 am

Czy jak odłączysz DigOutUser to UKP się nie resetuje?

W ustawieniach na DigOutUser masz sterowanie w zależności od temperatury silnika - powyżej 50C lub poniżej 40C (+ wyłączenie sterowania jak napięcie jest poniżej 13,5V). Wygląda na to że po uruchomieniu UKP warunki są spełnione przez 20 sekund i stąd na wyjściu jest stan wysoki. Pytanie czemu się resetuje - pewnie obciążenie jest zbyt duże i spada napięcie na samym UKP. Jeżeli podłączysz USB to UKP ma dwa źródła zasilania, jeżeli spadnie to pierwsze to nadal podtrzymuje go USB i dlatego się nie resetuje. Otwórz moduł, znajdziesz tam dwa zielone kondensatory obok siebie - obok nich jest linia 5V (wyjście z przetwornicy) - sprawdź woltomierzem jakie napięcie tam jest w momencie kiedy DigOutUser jest odłaczony (powinno być około 5V) i co się dzieje w momencie kiedy podłączasz obciążenie na DigOutUser - podejrzewam że to napięcie na chwilę spada poniżej 4,5V i dlatego całość się resetuje. Zobacz przy okazji czy oba te kondensatory nie są spuchnięte. Możesz też podesłać sam moduł sterujący i go posprawdzam.

przemko
Posts: 88
Joined: Fri Mar 27, 2015 8:17 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: UKP-PRO resetuje się po wyłączniu silnika

Postby przemko » Thu Oct 07, 2021 10:02 pm

ArT wrote:Czy jak odłączysz DigOutUser to UKP się nie resetuje?

Tak. Teraz jeżdżę z odłączonym układem załączającym świece żarowe i nie ma żadnych resetów.

ArT wrote:W ustawieniach na DigOutUser masz sterowanie w zależności od temperatury silnika - powyżej 50C lub poniżej 40C (+ wyłączenie sterowania jak napięcie jest poniżej 13,5V). Wygląda na to że po uruchomieniu UKP warunki są spełnione przez 20 sekund i stąd na wyjściu jest stan wysoki.


Raczej jeżeli temperatura jest pomiędzy -40 a 50. Ten stan wysoki jest na wyłączonym silniku czyli 12.3V na zasilaniu 0V na pinie od stacyjki. Dlaczego jeżeli zasilanie jest niższe niż 13,5V to UKP uważa że są spełnione warunki przez 20 sekund lub do pojawienia się zasilania na pinie od stacyjki (w zależności co pojawi się pierwsze)? Żeby to zasymulować (przynajmniej na moim module) wystarczy przy braku zasilania na pinie od stacyjki odłączyć zasilanie od UKP, poczekać chwilę aż się kondensatory rozładują i ponownie włączyć zasilanie UKP.

Bardzo krótki stan wysoki (poniżej jednej sekundy) pojawia się zaraz po zgaszeniu ekranu podsumowania podróży, z wstępnych obserwacji dzieje się to zawsze po podróży samochodem około 20 min. Podsumowanie u mnie wyświetla się przez 30 sekund, więc po takim czasie mamy poniżej 13.5V na zasilaniu i brak napięcia na pinie od stacyjki. Mimo to UKP przez chwile ustawia stan na wysoki.

W wolnej chwili spróbuję sprawdzić napięcia na płycie, oraz chyba wrócę do 3.7 i tam sprawdzę czy się pojawia stan wysoki w wyżej wymienionych sytuacjach.


Return to “Wsparcie Techniczne”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests

cron