Sugestie dot. kolejnych aktualizacji

Informacje o nowościach i aktualizacjach, ogólne uwagi, sugestie oraz luźna dyskusja dotycząca UKP.
przemko
Posts: 88
Joined: Fri Mar 27, 2015 8:17 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Sugestie dot. kolejnych aktualizacji

Postby przemko » Thu Jun 18, 2015 10:41 pm

Tylko dźwiękowe ostrzeżenia
Jeżeli byłaby możliwość wyboru różnych sygnałów dźwiękowych do różnych zdarzeń to można by dodać nowy sposób sygnalizacji ostrzeżeń "tylko dźwiękowe". UKP nie wyświetlałby informacji graficznej tylko odegrałby sekwencję dźwięków przypisanych dla danego zdarzenia.

Wejścia ADCVcc do monitorowania stanu niski/wysoki
Możliwość skonfigurowania ADCVcc jako podpięte do przełączników zwieranych do masy. Dwa stany 5V przełącznik otwarty, 0V przełącznik zamknięty. Możliwość konfigurowania ostrzeżeń jeśli przełącznik jest otwarty lub zamknięty. Potrzebne opóźnienie przy określaniu nowego stanu przełącznika aby wyeliminować częste przeskoki pomiędzy stanem wysokim i niskim przy zwieraniu styków (zjawisko iskrzenia styków).

Wejście ADCVcc1 do monitorowania wyjścia z LPG
Możliwość skonfigurowania wejścia jako monitorujące LPG (zamiast pinu a11). Podpięcie pod LPG byłoby realizowane przy użyciu przekaźnika podpiętego do zasilania sterującego zaworem LPG który zwierałby wejście ADCVcc1 do masy w przypadku pojawienia się zasilania sterującego. Możliwość ustawienia LPG do ADCVcc1 zwolniłoby pin a11 który mógłby być podłączony do RPM (uzyskanie możliwości równoczesnej obsługi LPG wraz z odczytem RPM dla UKP 3.0 lub UKP 2.5). Można by też rozważyć rozszerzenie funkcjonalności pinu a21 (monitorowanie świateł lub wentylatora) do monitorowania LPG (zasilanie sterujące zaworem lpg połączone bezpośrednio do pinu a21).

przemko
Posts: 88
Joined: Fri Mar 27, 2015 8:17 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Sugestie dot. kolejnych aktualizacji

Postby przemko » Wed Jul 15, 2015 10:56 pm

Pomysł wymaga zmian w hardware, umieściłem tutaj aby nie zakładać niepotrzebnie nowych tematów (żeby potem gdzieś się nie zawieruszył)

GPS w UKP-PRO
Było wspomniane, że w przyszłości UKP-PRO ma mieć możliwość data-loggera. Obecnie UKP bardzo ładnie potrafi wyliczyć spalanie. Dodanie możliwości logowania odczytów z GPS wraz z informacją o zużytym paliwie dla danych odcinków może być bardzo interesującą opcją dla ludzi którzy kupili UKP w celu dążenia do jak najbardziej ekonomicznej jazdy. Musiałby powstać UKP z GPS, lub moduł GPS który pracował by jako rozszerzenie dla UKP (np. moduł zwracający aktualną pozycję przy użyciu protokołu 1-wire, pracujący jako slave, odpytywany przez UKP, podobnie jak przy pracy z termometrem).

Regularny eksport danych do np. google maps mógłby pozwolić w przyszłości wybrać najbardziej korzystną trasę (pod względem zużycia paliwa), lub pomagać przy nauce ekonomicznej jazdy.

ArT
Posts: 1507
Joined: Wed Mar 25, 2015 8:54 am
Location: Warsaw, Poland
Has thanked: 51 times
Been thanked: 161 times

Re: Sugestie dot. kolejnych aktualizacji

Postby ArT » Sun Jul 19, 2015 7:06 am

Dziękuje za wszystkie dotychczasowe sugestie. Mimo że nie są komentowane na bieżąco, to na pewno są uważnie analizowane. Wiele z nich wymaga zmian sprzętowych - w tym temacie chciałbym się jednak skupić nad samymi aktualizacjami oprogramowania (jeżeli ktoś już posiada moduł - to jakie funkcje można dodać bez zmiany tego modułu). Także takie rzeczy jak GPS, obsługa czujników ciśnienia w kołach czy czujników cofania - to tematy na osobne produkty.

Trwają prace nad data-loggerem do UKP-PRO (dodatkowe sugestie mile widziane). Chcemy też wprowadzić odmianę UKP do ciągników rolniczych (np. pomiar zużycia paliwa w litrach na hektar, większa rozdzielczość pomiaru prędkości). Mamy też plany na dodanie wskazań graficznych dla takich odczytów jak ciśnienia, afr i temperatury - w szczególności dla OLED'a z UKP-PRO. Powoli też przerabiamy soft z UKP-3 na starsze moduły UKP 2.5, ale na razie końca nie widać, więc nie wiem co z tego finalnie wyjdzie. Pomysłów nie brakuje, dostajemy też dużo maili - wdrożymy to, na co będzie największe zainteresowanie i realne możliwości. Dlatego tym bardziej zachęcam do podzielenia się swoją opinią, sugestiami nowych funkcji oraz usprawnieniami aktualnych - ułatwi to nam zorientowanie się na co jest większe, a na co mniejsze zainteresowanie.

przemko
Posts: 88
Joined: Fri Mar 27, 2015 8:17 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Sugestie dot. kolejnych aktualizacji

Postby przemko » Sun Jul 19, 2015 6:52 pm

ArT wrote:Chcemy też wprowadzić odmianę UKP do ciągników rolniczych (np. pomiar zużycia paliwa w litrach na hektar, większa rozdzielczość pomiaru prędkości).


Ciągniki + ciężkie maszyny rolnicze + błoto = bardzo duże prawdopodobieństwo ślizgania się kół ciągnika. Myślę że będzie bardzo ciężko precyzyjnie wyliczyć przebyty dystans w polu przez ciągnik na podstawie impulsów z kół (koła mogą się szybko kręcić a ciągnik będzie poruszał się w żółwim tempie bo właśnie się zakopał). Może przydałby się dodatkowa możliwość określenia przebytego dystansu. Np moduł GPS, albo moduł oparty na akcelerometrze który konwertował by aktualne przyśpieszenie pojazdu na impulsy odpowiadające przebytej drodze (można tutaj wspomóc działanie układu monitorując impulsy z kół do detekcji czy pojazd powinien się poruszać lub do korekcji aktualnego dystansu).

tomybb
Posts: 10
Joined: Tue Apr 21, 2015 10:20 pm

Re: Sugestie dot. kolejnych aktualizacji

Postby tomybb » Tue Jul 21, 2015 12:33 am

Moje sugestie:

- możliwość jeszcze większego ściemnienie wyświetlacza (mówię o OLED, nie wiem jak w LCD), nie wiem czy jest to kwestia softwarowa czy już hardwarowa jednak jak dla mnie świeci trochę za mocno w nocy pomimo ustawienia na min.

- jasność wyświetlacza mogłaby także zmieniać się nie tylko po włączeniu świateł, ale także od godziny tak jak to jest w nawigacjach (oczywiście sposób wyboru itd. konfigurowalne przez użytkownika)

- co do wskaźnika biegu - ja bym jednak dodał wsteczny bieg, autor wspominał że nie zrobił tego z uwagi na podobne przełożenia co do pierwszego biegu ale pewnie w niektórych samochodach to by jednak się sprawdziło, jeśli nie to najwyżej użytkownik wróciłby sobie do pierwotnej wersji

- wskaźnik biegu mógłby także wykorzystywać jednocześnie dwie metody - z przekładni oraz z czujnika, tzn. biegi od 1 do 5 wyświetlane byłyby z przekładni natomiast wsteczny na podstawie pojawienia się sygnału (napięcie z krańcówki które zapala światła cofania - jest tam 12v ale 5v też by się dało uzyskać, np stabilizator zastosować)

- więcej możliwości co do ekranów użytkownika, więcej ekranów, także takie ekrany jak np. do temperatury są, albo dystansów, każdy by sobie wybrał coś dla siebie

- alert na zbyt wysokie obroty silnika, dodatkowo jak ktoś wcześniej wspominał, w UKP Pro wyjście 5v mogło by także służyć do zapalenia się diody led/kontrolki ostrzegawczej

- autor wspominał w przyszłości o sterowaniu klimatyzacją w UKP Pro, myślę że była by to jedna z najciekawszych opcji, zastanawiam się tylko czy jeden przekaźnik wystarczy, byłoby to wtedy na zasadzie włącz/wyłącz samą klimę bez regulacji prędkości nawiewów ale i tak z niecierpliwością czekam na to

- myślę że jeszcze bardzo ciekawą zmianą było by wyświetlanie niektórych parametrów (np. spalania) w postaci analogowej, np jakaś wskazówka zmieniająca swoje położenia - coś takiego było chyba w BMW

- możliwość ustawienia, cyklicznego zmieniania się poszczególnych ekranów, np co 10 sekund wyświetla nam się godzina na przemian z datą itd. itp.

Leetveen
Posts: 57
Joined: Tue Apr 21, 2015 11:34 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Sugestie dot. kolejnych aktualizacji

Postby Leetveen » Tue Jul 28, 2015 1:51 pm

Czy bylaby szansa na zastosowanie jakiegos wyswietlacza OLED w orientacji pionowej?? pojawily sie juz oledy 2.42 SPI.. moze rozdzielczosc nie powala chociaz jest wyzsza (128x64) niz przy aktualnym 2.3" (128x32), ale czasem uklad pionowy jest zbawieniem

http://www.ebay.com/itm/Blue-2-42-12864-OLED-IIC-I2C-SPI-OLED-Display-Module-New/321589924176?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D29979%26meid%3Df2496323bce6429189eac86ab61ccab3%26pid%3D100005%26rk%3D5%26rkt%3D6%26sd%3D261653661724

jakie sa szanse na zaadaptowanie ich w UKP? Patrzac na VAG/Audi i ich FIS mogloby to zwiekszyc mozliwosci montazowe w wielu bardziej lub mnej niemieckich licznikach ;) oczywiscie fajnie by bylo gdyby istniala mozliwosc adaptacji samego takiego lub podobnego wyswietlacza pod zakupiony juz modul UKP 3.0

pozdrawiam!

przemko
Posts: 88
Joined: Fri Mar 27, 2015 8:17 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Sugestie dot. kolejnych aktualizacji

Postby przemko » Thu Aug 06, 2015 10:32 pm

tomybb wrote:...
- autor wspominał w przyszłości o sterowaniu klimatyzacją w UKP Pro, myślę że była by to jedna z najciekawszych opcji, zastanawiam się tylko czy jeden przekaźnik wystarczy, byłoby to wtedy na zasadzie włącz/wyłącz samą klimę bez regulacji prędkości nawiewów ale i tak z niecierpliwością czekam na to
...


Dla mnie dużo bardziej interesująca była by możliwość sterowania podgrzewaczem płynu chłodniczego (włączania go kiedy płyn chłodniczy nie ma optymalnej temperatury). Mam nadzieję, że sterowanie tym przekaźnikiem zostanie zaimplementowane w elastyczny sposób który pozwoli każdemu skonfigurować go do własnych potrzeb. Fajnie by było gdyby dodali możliwość tworzenia warunków opartych na iloczynie logicznym z kilku parametrów i przekaźnik byłby załączany kiedy warunek jest spełniony (wyłączany w przeciwnym wypadku).

Dla zabezpieczenia przed ewentualnym przegrzaniem płynu brakuje mi tyko dodatkowych warunków: możliwości sprawdzenia czy dane z dwóch termometrów mają taką samą wartość (ewentualnie nie ma większej różnicy między nimi niż 1-2 stopnie) oraz czy dany termometr jest podłączony (odpowiada na zapytania o aktualną temperaturę).

ArT
Posts: 1507
Joined: Wed Mar 25, 2015 8:54 am
Location: Warsaw, Poland
Has thanked: 51 times
Been thanked: 161 times

Re: Sugestie dot. kolejnych aktualizacji

Postby ArT » Sun Aug 09, 2015 5:44 pm

Układ pionowy wyświetlacza to temat niszowy - z naszych wcześniejszych obserwacji wynika zbyt małe zainteresowanie. Poza tym transmisja szeregowa (spi/i2c) nie mogłaby być na taśmie (wyświetlacz musiałby być zintegrowany w moduł)

Sterowanie przekaźnikiem - tutaj każdy widzi dla siebie inne zastosowanie. Procesor ma ograniczone zasoby i niestety nie możemy sobie pozwolić na implementacje funkcji z których tylko nieliczni będą korzystać (ta zasada się tyczy wszystkich niszowych funkcji). W chwili obecnej realizujemy indywidualne softy na tą funkcje, jest to dużo bardziej elastyczne (wycena na mail).

Wkrótce będziemy chcieli udostępnić kilku testerom funkcje data loggera w UKP-PRO. Jeżeli jesteś zainteresowany - odezwij się do mnie na PM lub na mail - jak tylko się pojawi wersja beta do testów to udostępnie chętnym osobom. W tej chwili to wygląda tak:
datalogger_beta_ustawienia.jpg
datalogger_beta_ustawienia.jpg (82.83 KiB) Viewed 8307 times

- logowanie do 10 parametrów jednocześnie (można wybrać z poziomu softu)
- próbkowanie co 1/2/3/5/10 sekund
- przy 10 parametrach i najszybszym próbkowaniu (każdy parametr co 1s) można nagrać 3 godziny danych
- dane można wyeksprotowac do pliku .csv i otworzyć w excelu albo openoffice, poniżej przykład wykresów na "surowych" danych,
- logowanie przy włączonej stacyjce LUB przy włączonej stacyjce oraz przy prędkości większej od zera LUB przy włączonej stacyjce i prędkości lub chwilowym zużyciu paliwa większym od zera

Możliwe parametry do wyboru:
  • wyłączone
  • czas podróży (od uruchomienia)
  • prędkość
  • chwilowe zużycie paliwa
  • średnie zużycia paliwa
  • napięcie
  • rpm
  • temperatura wewnętrzna
  • temperatura zewnętrzna
  • temperatura silnika
  • temperatura oleju
  • temperatura użytkownika1
  • temperatura użytkownika 2
  • ciśnienie doładowania
  • ciśnienie oleju
  • AFR
  • EGT

Jeżeli macie jakieś dodatkowe sugestie to jest to najlepszy moment aby nimi się podzielić.

datalogger_beta_wykres1.jpg
datalogger_beta_wykres1.jpg (499.87 KiB) Viewed 8307 times

datalogger_beta_wykres2b.jpg
datalogger_beta_wykres2b.jpg (483.67 KiB) Viewed 8306 times

datalogger_beta_wykres3.jpg
datalogger_beta_wykres3.jpg (134.88 KiB) Viewed 8306 times


przykładowe zaimportowane dane w excelu z 30 minut jazdy
(arkusz 1 - surowe dane, arkusz 2 - wykresy stworzone na podstawie surowych danych):
datalogger_beta.xlsx
(207.04 KiB) Downloaded 329 times

Grid
Posts: 3
Joined: Fri Aug 14, 2015 10:20 pm

Re: Sugestie dot. kolejnych aktualizacji

Postby Grid » Fri Aug 14, 2015 11:01 pm

Pomysł loggera fajny, ale jeżeli miałby być przydatny dla użytkowników typu "tuner - amator" to logowanie powinno być co najmniej kilka razy na sekundę kosztem całkowitego czasu logowania. Typowa sesja tuningowa na drodze trwa nie więcej niż godzinę.

Np. używając Evoscana można logować już wiele parametrów, możnaby też dodatkowo logować za pomocą UKP parametry takie jak EGT, AFR, czujniki temperaturowe, ciśnienie doładowania a potem takie zapisy złączyć jakimś zewnętrznym programikiem.

EGT, AFR i inne czujniki mierzące parametry przepływającego gazu potrafią dość szybko zmieniać wskazania. Logowanie 1/s jest wg. mnie zbyt wolne.

rondoval
Posts: 2
Joined: Thu Sep 17, 2015 10:32 pm
Has thanked: 1 time

Re: Sugestie dot. kolejnych aktualizacji

Postby rondoval » Thu Sep 17, 2015 10:48 pm

Kasowanie alarmu z ACT.
Przekroczenie progu temperatury z ACT powoduje włączenie sygnału ciągłego z buzzera (przynajmniej w UKP 2.5.10). Przydałby się jakiś sposób na "skasowanie" alarmu, np. naciśnięcie dowolnego klawisza, dwukrotne naciśnięcie, cokolwiek. W tej chwili są tylko dwa sposoby:
1. wyłączyć zapłon
2. spowodować powrót temperatury do normy

Oba trochę mało praktyczne dajmy na to w przypadku przerwy w obwodzie czujnika. :)


Return to “Aktualizacje, nowości i inne”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests