Sugestie dot. kolejnych aktualizacji

Informacje o nowościach i aktualizacjach, ogólne uwagi, sugestie oraz luźna dyskusja dotycząca UKP.
ArT
Posts: 1497
Joined: Wed Mar 25, 2015 8:54 am
Location: Warsaw, Poland
Has thanked: 51 times
Been thanked: 160 times

Re: Sugestie dot. kolejnych aktualizacji

Postby ArT » Sun Feb 19, 2017 1:24 pm

Dzięki za sugestie, zapisane :-)
Odniosę się do sugestii dot sterowania wyjściem to z RPM nie zda egzaminu gdyż jest to wyjście do wartości wolno zmiennych i jego stan jest aktualizowany raz na sekundę.

mikado22b
Posts: 2
Joined: Sat Feb 18, 2017 5:44 pm

Re: Sugestie dot. kolejnych aktualizacji

Postby mikado22b » Sun Feb 19, 2017 5:10 pm

Witam! Dziękuje za bardzo szybką odpowiedź. Szkoda, że tak wygląda sprawa z shift light-em, ale sekundowe opóźnienie rzeczywiście wyklucza funkcjonalność. Czyli pewnie to + podświetlenie wskaźników w moim moto (mam 4 analogowe zegary) zrobię samemu. Sam ukp jest dla mnie ok, pewnie nie ma w ofercie wodoszczelnej obudowy wyświetlacza, ale da się taką zrobić na drukarce 3D + wklejona szybka ze szkła lub poliwęglanu, to ogarnę. Klawiatura jest 3 przyciskowa, znalazłem dla niej alternatywę bardziej pasującą do motocykla:
http://www.ebay.com/itm/401217315903
czy będzie pasować? Pewnie się dowiem przy montażu. Na sterowanie przy pomocy enkodera obrotowego z przyciskiem też pewnie nie ma co liczyć, dużo zmian w logice sterowania programem. Pozdrawiam i życzę dużo inspiracji przy rozwoju urządzenia.

Dudi
Posts: 15
Joined: Tue Mar 08, 2016 7:04 pm
Has thanked: 1 time

Re: Sugestie dot. kolejnych aktualizacji

Postby Dudi » Wed Feb 22, 2017 8:23 pm

Dałoby radę dorzucić możliwość odwrócenia ekranu o 180 stopni dla UKP? Opcja dostępna jest tylko dla UKP-PRO, a przydałaby się taka możliwość dla tych biedniejszych wersji (nawet, żeby dla OLED była taka możliwość, bardzo pomocne dla niektórych aut, przy montażu wyświetlacza).

ArT
Posts: 1497
Joined: Wed Mar 25, 2015 8:54 am
Location: Warsaw, Poland
Has thanked: 51 times
Been thanked: 160 times

Re: Sugestie dot. kolejnych aktualizacji

Postby ArT » Thu Feb 23, 2017 9:25 am

Temat już przerabiany i niestety dla UKP-3 nie ma takiej możliwości. Rozumiem, że byłoby to pomocne przy montażu, ale tylko wyświetlacz od UKP-PRO daje taką możliwość. Chodzi o samą organizacje pamięci w sterownikach wyświetlaczy - przy odwróconym ekranie rysowanie GUI byłoby wolne i nieefektywne, a ilość przeróbek jakie trzeba by wykonać w bibliotekach aby działało to w porządku jest nieadekwatna do efektu..

kris4cars
Posts: 44
Joined: Mon Sep 21, 2015 2:43 pm
Been thanked: 2 times

Re: Sugestie dot. kolejnych aktualizacji

Postby kris4cars » Thu Mar 02, 2017 10:06 pm

Takie pytanko, dało by się wyłączyć ostrzeżenie o niskim ciśnieniu oleju przy zerowych obrotach? Moje UKP podłączone jest pod "kluczyk" ale wyłącza się dopiero po wyjęciu kluczyka ze stacyjki a wiadomo że silnik wtedy już nie pracuje. Druga rzecz że znowu miałem zawieche ale to opisze w moim poście.

ArT
Posts: 1497
Joined: Wed Mar 25, 2015 8:54 am
Location: Warsaw, Poland
Has thanked: 51 times
Been thanked: 160 times

Re: Sugestie dot. kolejnych aktualizacji

Postby ArT » Fri Mar 03, 2017 11:27 am

Tak, myślałem o tym. Też mam czujnik ciśnienia w aucie i mnie czasem irytuje ten alert - tylko że ja nie mam pomiaru RPM ale coś z tym zrobimy. Jakiś pomysł jak to ugryźć inaczej? Myślałem w odniesieniu do pomiaru napięcia - napięcie powyżej 13V niemal jest gwarancją uruchomionego silnika i tylko wtedy mógłby działać ten alert.

kris4cars
Posts: 44
Joined: Mon Sep 21, 2015 2:43 pm
Been thanked: 2 times

Re: Sugestie dot. kolejnych aktualizacji

Postby kris4cars » Fri Mar 03, 2017 9:50 pm

Napięcie lub obroty, raczej innych odniesień nie wyobrażam sobie.

przemko
Posts: 88
Joined: Fri Mar 27, 2015 8:17 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Sugestie dot. kolejnych aktualizacji

Postby przemko » Thu May 11, 2017 12:26 am

Asystent Płynnej Jazdy
Podczas jazdy w korkach kierowcy stosują właściwie dwa zachowania. Albo szybko dojeżdżają do poprzedniego pojazdu i stoją, albo próbują dobrać prędkość tak aby następny pojazd już ruszył zanim do niego dojadą. Myślę że UKP mógłby wprowadzić udogodnienie dla drugiego typu kierowców, poprzez dodanie nowych parametrów. Parametry te można by wyświetlać na ekranach użytkownika (możliwy wybór tego co ma być, podobnie jak z pozostałymi parametarmi typu: RPM, aktualna prędkosć, czas, itp).

Pierwszy, który obliczałby odcinkową średnią prędkość od momentu zatrzymania
samochodu do końca następnego postoju. Wartość była by wyliczana według:
(przebyty dystans między postojami w metrach * 3600 / (czas pierwszego postoju w sekundach + czas jazdy w sekundach + czas drugiego postoju w sekundach))/1000 (żeby uzyskać wynik w km/h).

Dawało by to orientacyjną informację z jaką średnią prędkością porusza się korek, którą można by wykorzystać aby przejechać go z mniejszą liczbą zatrzymań.

Przykład:
Pojazd dojeżdża do zatoru, zatrzymuje się, stoi 5 sekund, następnie jedzie 50 metrów w ciągu 10 sekund (średnio z prędkością 18 km/h), znowu się zatrzymuje po czym po 6 sekundach rusza, przejeżdża 30 metrów w ciągu 11 sekund (średnio jedzie z prędkością 10 km/h), zatrzymuje się i rusza po 4 sekundach.

Pokazywana przez UKP obliczona odcinkowa średnia prędkość po drugim ruszeniu była by równa około 9 km/h ((50m * 3600 / (5s + 10s + 6s))/1000) = 8,57, natomiast po trzecim ruszeniu UKP wyświetliłby 5km/h ((30m * 3600 / (6s + 11s + 4s))/1000) = 5,14

Drugim parametrem który można by było zaimplementować to średnia prędkość liczona od ruszenia pojazdu, każde zatrzymanie pojazdu by ją zerowało.

Fajnie by też było aby można przez naciśnięcie przycisku zakończyć obliczanie odcinkowej średniej i rozpocząć jej liczenie od nowa (taki wirtualny postój trwający 0 sekund), umożliwiło by to dokładniejsze wyliczenie średniej prędkości zatoru już po pierwszym zakończonym postoju (zresetowanie średnich wyliczonych dla odcinka nie objętego zatorem).

[Dodano 2017-05-11 7:59]
Tak się teraz zastanawiam czy wystarczyło by liczyć odcinkową średnią prędkość od momentu ruszenia do ponownego ruszenia (czas jazdy + czas następnego postoju).

Oscyloskop dla napięcia w instalacji samochodowej
Obecnie UKP monitoruje napięcie w instalacji samochodowej. Czy była by możliwość wyświetlenia przebiegu tego sygnału w oknie oscyloskopu.

tomybb
Posts: 10
Joined: Tue Apr 21, 2015 10:20 pm

Re: Sugestie dot. kolejnych aktualizacji

Postby tomybb » Thu Jun 22, 2017 9:18 pm

DigOutUser w zależności od obrotów silnika - tzn. po przekroczeniu jakiś obrotów mogłaby załączać się dioda LED lub buzer - jak dla mnie opcja bardzo przydatna.

Dudi
Posts: 15
Joined: Tue Mar 08, 2016 7:04 pm
Has thanked: 1 time

Re: Sugestie dot. kolejnych aktualizacji

Postby Dudi » Fri Aug 18, 2017 4:29 pm

Będzie możliwość pokazywania danych (spalanie, pozostała ilość paliwa, etc) z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku?


Return to “Aktualizacje, nowości i inne”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests