Aktualizacja v3.4 dla UKP-3 oraz UKP-PRO

Informacje o nowościach i aktualizacjach, ogólne uwagi, sugestie oraz luźna dyskusja dotycząca UKP.
ArT
Posts: 1497
Joined: Wed Mar 25, 2015 8:54 am
Location: Warsaw, Poland
Has thanked: 51 times
Been thanked: 160 times

Aktualizacja v3.4 dla UKP-3 oraz UKP-PRO

Postby ArT » Fri Sep 30, 2016 1:05 pm

Drodzy Użytkownicy UKP-3 i UKP-PRO :!: Cieszymy się, że jesteście z nami :D Dziś udostępniamy Wam kolejną aktualizacje do UKP-3 oraz UKP-PRO w wersji 3.4:

UKP_v3-4_Setup-PL



Dla kogo aktualizacja i jak zaktualizować?

Wasza satysfakcja jest dla nas najważniejsza, dlatego tradycyjnie już aktualizacja jest udostępniania bezpłatnie :mrgreen: Aktualizacja jest kompatybilna z każdym modułem UKP-3 i UKP-PRO Sposób aktualizacji jest opisany w instrukcji aktualizacji (w programie menu pomoc -> instrukcje). W przypadku problemów z przejściem w tryb aktualizacji należy wpierw wyczyścić pamięć urządzenia (kombinacja klawiszy CTRL + ALT + SHIFT + R - wszystkie ustawienia i statystyki zostaną wyczyszczone) a dopiero potem aktualizować. Po aktualizacji należy zapisać ustawienia domyślne do UKP (CTRL + ALT + R)

Opis zmian w wersji v3.4 dla UKP-3 i UKP-PRO

Nowe, zaktualizowane instrukcje znajdują się już na naszej stronie. W poniższym temacie zamieszczam opis wprowadzonych zmian, tak aby nie było potrzeby po ponowne sięganie do instrukcji. W pierwszej kolejności wymienione są zmiany wspólne dla UKP-3 i UKP-PRO, następnie zmiany które dotyczą tylko UKP-PRO. Na końcu znajdują się inne drobne niuanse/poprawki nie wymagające specjalnego opisu.

Pomiary AFR i LAMBDA z dwóch sond szerokopasmowych

Dodano możliwość pomiaru AFR z drugiej sondy szerokopasmowej, co może być przydatne w silnikach z dwiema głowicami. W konfiguracji wejść/wyjść można wybrać AFR1/AFR2. Obie sondy powinny być tego samego typu. W GUI oba wskazania zostały rozdzielone i dla ekranów użytkownika można wybrać niezależnie AFR1/AFR2. Konfiguracja alertów jest wspólna, ale w momencie przekroczenia ustawionych wartości progowych wyświetlane jest AFR1 lub AFR2. W data-loggerze również AFR zostały rozdzielone.

Ponadto dodano możliwość wyświetlania wartości LAMBDA1/LAMBDA2 zamiast AFR1/AFR2. Dla odczytów LAMBDA wskazania są wyświetlane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Konfiguracja znajduje się w menu Ustawienia -> Zaawansowane -> Afr/Lambda


Pomiar ciśnienia paliwa

Doszła możliwość wyskalowania czujnika ciśnienia paliwa (BAR lub PSI) oraz jego wyświetlenia w jednym z ekranów użytkownika. Zakres pomiaru ciśnienia paliwa jest zdecydowanie wyższy niż w przypadku ciśnienia w dolocie czy ciśnienia oleju. Dla wartości poniżej 99.9 BAR wskazania są wyświetlane z dokładnością jednego miejsca po przecinku. Dla wartości powyżej 100 BAR wskazania są wyświetlane z dokładnością 1 BAR. W ten sposób można podłączyć ciśnienie paliwa w silniku benzynowym np. z osobnego czujnika 0-10 bar, jak również podłączyć się pod fabryczny czujnik ciśnienia na listwie common-rail w silniku diesla (gdzie ciśnienie przekracza 1000 bar).

Sygnalizacja nagrzanego oleju

Zmodyfikowano alert dla temperatury oleju. Od teraz istnieje możliwość ustawienia alertu "powyżej dwóch progów". Pierwszy próg służy do informacji kiedy olej osiągnie optymalną temperaturę (np. 60C). Drugi próg - tutaj bez zmian - to alert zbyt wysokiej temperatury.

Tutaj warto dodać że informacja o nagrzanym oleju wyświetli się (w formie alertu) tylko wówczas gdy silnik został uruchomiony z niedogrzanym olejem. Jeżeli uruchomimy silnik z już nagrzanym olejem (np. po krótkim postoju) to informacja nie wyświetli się.

Inspekcje na datę

Dodano dwie nowe inspekcje - tym razem na datę, np. do przeglądu i ubezpieczenia. W tej chwili jest dostępnych w sumie 8 konfigurowalnych inspekcji: 4 na przebieg, 2 na motogodziny i 2 na datę. Nowym inspekcjom - tak samo jak poprzednim - można nadać własną nazwę, np "PRZEGLAD" i "UBEZP.". Przypomnienie o zbliżającym się terminie inspekcji wyświetlane jest jeżeli zostało mniej niż 15 dni. Inspekcje ustawia się z poziomu aplikacji na komputerze. Z poziomu ustawień w UKP można tylko zresetować inspekcje (o kolejny rok).

Tutaj warto dodać że jeżeli upłynął termin inspekcji, to przez kolejne 30 dni będą się wyświetlać wartości ujemne. Np. -7 będzie oznaczać że jesteśmy spóźnieni tydzień czasu. Jeżeli przez miesiąc nie zresetujemy inspekcji to po 30 dniach UKP ją dezaktywuje aby się dłużej nie wyświetlała.

Konfiguracja analogowego czujnika temperatury (NTC-3)

Dodano możliwość podłączenia i wyskalowania trzeciego analogowego czujnika temperatury (NTC-3). Ustawienia i konfiguracja analogiczna jak w przypadku NTC-1 i NTC-2.

Inteligentny algorytm pomiaru temperatury zewnętrznej

Dodano możliwość aktywowania "inteligentnego" algorytmu do pomiaru temperatury zewnętrznej (Ustawienia -> Preferencje). Algorytm zapobiega wyświetleniu zawyżonej temperatury zewnętrznej podczas postoju kiedy czujnik się nagrzewa od silnika lub od spalin auta poprzedzającego. Działa to w następujący sposób:
  • jeżeli odczytana temperatura jest niższa od aktualnej - pomiar aktualizowany jest natychmiast
  • jeżeli odczytana temperatura jest wyższa od aktualnej - wtedy dokonywane jest 20 pomiarów dla prędkości powyżej 25km/h i wyświetlana jest wartość średnia z tych 20 pomiarów (jeżeli prędkość jest niższa - pomiar nie jest uwzględniany),
  • ponadto przez pierwsze 30 sekund od wybudzenia UKP (przekręcenia kluczyka w stacyjce) algorytm jest nieaktywny i temperatura jest aktualizowana na bieżąco.

W praktyce odświeżenie temperatury na ekranie może nastąpić po kilkudziesięciu sekundach (a nawet po kilku minutach jeżeli się wolno poruszamy, np. w korku) - dotyczy to przypadku kiedy odczytana temperatura jest wyższa niż obecnie wyświetlana wartość. Jeżeli jest niższa to aktualizacja następuje natychmiast.

Algorytm domyślnie jest nieaktywny. Aby go włączyć, należy zaznaczyć odpowiednią opcje w Ustawienia -> Preferencje

Sterowanie wyjściem cyfrowym (DigOutUser) w UKP-PRO

Dodano możliwość sterowania wyjściem cyfrowym w zależności od temperatury lub prędkości. Wyjście to może posłużyć np. do sterowania przekaźnikiem.

Funkcja ta została szczegółowo opisana w osobnym temacie:
viewtopic.php?f=27&p=830#p830




Tryb HUD dla wyświetlacza OLED w UKP-PRO

Na koniec iście gadżeciarska funkcja :mrgreen: Możliwość ustawienia trybu HUD (Head-Up Display) dla wyświetlacza OLED w UKP-PRO. W tym trybie obraz na wyświetlaczu jest wyświetlany w odbiciu lustrzanym. Obraz można odbijać w szybie czołowej (zalecana jest specjalna folia HUD) lub na dedykowanej szybce umieszczonej przed szybą czołową. W dzień czytelność średnia, ale jak to wygląda po zmroku to sami oceńcie:



W praktyce proponowałbym dwa wyświetlacze (wymagane są dwa moduły - ale mogą być podłączone z jednej wspólnej wiązki) - jeden na szybę drugi na desce.


Pozostałe zmiany

  • dodano reinicjalizacje transmisji USB przy każdym wybudzeniu UKP (zwiększa niezawodność transmisji w przypadku kiedy kabel od USB jest podłączony na stałe do modułu),
  • poprawiono wyświetlanie ikony ciśnienia oleju dla obszarów 1-4 w ekranie użytkownika (4),
  • zmieniono alert rezerwy paliwa - od teraz minimalna wartość to 10 km (wcześniej 100 km) oraz dodano możliwość wyłączenia alertu poziomu paliwa dla benzyny kiedy auto jest wyposażone w LPG,
  • w kalibracji RPM dodano możliwość wpisania wartości mniejszej od 1
  • dodano możliwość przygotowania pliku ustawień w trybie offline (bez podłączonego UKP)

Jeżeli masz pomysł na kolejne usprawnienia to podziel się w tym temacie. Mimo że nie na wszystkie pomysły odpowiadamy to czytamy wszystkie wypowiedzi. Temat zawiera już parę ciekawych propozycji - jak widać te bardziej interesujące i możliwe do zrealizowania (poprzez zmiany w samym oprogramowaniu) są wprowadzane - czego przykładem jest niniejsza aktualizacja.

Return to “Aktualizacje, nowości i inne”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests