Subaru Libero - jaki UKP i czy się da podłączyć

Pytania techniczne oraz porady dotyczące kompatybilności i funkcjonalności UKP.
przemko
Posts: 88
Joined: Fri Mar 27, 2015 8:17 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Subaru Libero - jaki UKP i czy się da podłączyć

Postby przemko » Wed Dec 20, 2017 12:18 am

Dżon wrote:2. Napiszcie jeszcze do czego mogą się przydać poniższe parametry (na czym można skorzystać znając je):
- ciśnienie w dolocie,
- temperaturę powietrza w dolocie


Informacje o ciśnieniu w dolocie oraz kącie otwarcia przepustnicy można wykorzystać do zmniejszenia zużycia paliwa podczas jazdy poprzez "właściwe" operowaniem gazem. Troszkę teorii na ten temat w języku angielskim można znaleźć tutaj.

Temperaturę powietrza w dolocie dodałem do UKP-PRO aby mieć możliwość jej logowania. Według różnej literatury na wzbogacanie mieszanki przez ECU ma między innymi temperatura płynu chłodniczego oraz temperatura powietrza (jeżeli będzie niższa niż 20 stopni to ECU będzie wzbogacał mieszankę). W dalekiej przyszłości chodzi mi po głowie aby przetestować jaki będzie miał wpływ podgrzewania powietrza dolotowego do temperatury powiedzmy 25 stopni na zużycie paliwa.

Dżon wrote:3. Dogrzanie płynu bardzo ciekawa sprawa - będę myślał. Ciekawe czy obciążenie alternatora nie powoduje większego spalania co w konsekwencji przekłada się na podobny koszt gdyby nie dogrzewać i samochód dłużej chodził na gazie.


Też mnie to zastanawia. Z obserwacji na chwile obecną przy temperaturze płynu około 0 stopni zużycie paliwa na jałowym wynosi około 1l/h, przy około 70 stopniach spada do około 0.7l/h. Mam tyko jeszcze dorobić uchwyt dla podgrzewacza do silnika, dorobić małego pajączka elektrycznego do przekaźnika i modyfikacja będzie gotowa do zainstalowania.

Co do instalacji UKP, zastanów się jeszcze gdzie umieścisz skrzynkę z UKP oraz przyciski. Biorąc pod uwagę zapowiedź aplikacji na androida, zastanowiłbym się też nad tym aby port USB od UKP był łatwo dostępny (albo skrzynka od UKP będzie w łatwo dostępnym miejscu albo wyprowadziłbym gniazdo USB w jakieś łatwo dostępne miejsce). Bo mam wrażenie, że ta aplikacja w bardzo interesujący sposób zwiększy możliwości UKP :)

kris4cars
Posts: 44
Joined: Mon Sep 21, 2015 2:43 pm
Been thanked: 2 times

Re: Subaru Libero - jaki UKP i czy się da podłączyć

Postby kris4cars » Mon Jan 01, 2018 3:44 pm

Temp. w dolocie to dość istotny parametr. Im cieplej w dolocie tym powietrze rzadsze i mniej paliwa aby spalić je całkowicie. Wiadomo że ciepłe powietrze = niej paliwa= mniej mocy więc coś za coś. Jestem ciekaw czy podgrzanie powietrza na stałe do 25 stopni sprawi mniejsze spalanie niż np. 0 stopni.

przemko
Posts: 88
Joined: Fri Mar 27, 2015 8:17 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Subaru Libero - jaki UKP i czy się da podłączyć

Postby przemko » Thu Jan 04, 2018 10:37 am

Dżon wrote:3. Dogrzanie płynu bardzo ciekawa sprawa - będę myślał.


Opisałem pierwszą część montażu przepływowego ogrzewacza w tym temacie (na razie moduł sterujący pracą świec żarowych, montaż w aucie i testy wkrótce ;) ).

kris4cars wrote:Im cieplej w dolocie tym powietrze rzadsze i mniej paliwa aby spalić je całkowicie. Wiadomo że ciepłe powietrze = niej paliwa= mniej mocy więc coś za coś. Jestem ciekaw czy podgrzanie powietrza na stałe do 25 stopni sprawi mniejsze spalanie niż np. 0 stopni.


Wydaje mi się, że im zimniejsze powietrze tym gorzej paruje benzyna, więc ze spadkiem temperatury pogarsza się mieszanka paliwowo-powietrzna (łatwiej spalić gaz, niż ciecz która musi najpierw odparować przed zapłonem). Mam wrażenie, że wzbogacanie mieszanki wraz ze spadkiem temperatury powietrza ma zrównoważyć spadek mocy wynikający ze spalenia gorszej mieszanki paliwowo-powietrznej.

Teraz muszę zakończyć sprawę z dodaniem ogrzewacza płynu chłodniczego. Po zamontowaniu go zamierzam przeprowadzić parę testów. Mogę je ponowić kiedy będzie gorąco na dworze i spróbować porównać, czy coś jeszcze będzie się dało ugrać. Niestety UKP-PRO dysponuje obecnie jednym wyjściem do sterowania. Gdyby było jeszcze kolejne które by dawało sygnał PWM to można by to wykorzystać do jakiegoś podgrzewacza powietrza dolotowego, a tak to trzeba będzie pomyśleć o stworzeniu jakiegoś układu elektronicznego jakby co.


Return to “Wsparcie Techniczne”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests