UKP do samochodu z bezpośrednim wtryskiem paliwa + LPG

Pytania techniczne oraz porady dotyczące kompatybilności i funkcjonalności UKP.
Grzes
Posts: 16
Joined: Tue Sep 15, 2015 7:48 pm

UKP do samochodu z bezpośrednim wtryskiem paliwa + LPG

Postby Grzes » Mon Sep 11, 2017 1:35 pm

Cześć,
jak podejść do pomiaru dotrysku benzyny przy pracy na lpg w takim silniku?
Przegapiłem może coś w instrukcji czy nie ma takiej możliwości?

Pozdrawiam

ArT
Posts: 1555
Joined: Wed Mar 25, 2015 8:54 am
Location: Warsaw, Poland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 166 times

Re: UKP do samochodu z bezpośrednim wtryskiem paliwa + LPG

Postby ArT » Mon Sep 11, 2017 1:50 pm

Nie ma obsługi. Jak podłączysz dwa osobne sygnały sterujące (wtryskiwacz benzyny i gazu) to będzie zliczał oba ale ekran będzie się przełączał między pb a lpg, więc w praktyce to nie zdaje egzaminu. Domyślna opcja (sygnał lpg z elektrozaworu) wtedy każdy dotrysk benzyny będzie zakwalifikowany jako lpg wprowadzając dodatkowy błąd pomiaru. Na szczęście w praktyce wiele to nie zmienia bo nie będzie to duży błąd.

Grzes
Posts: 16
Joined: Tue Sep 15, 2015 7:48 pm

Re: UKP do samochodu z bezpośrednim wtryskiem paliwa + LPG

Postby Grzes » Tue Sep 12, 2017 7:14 am

Liczyłem na to że istnieje jednak możliwość podłączenia tego. Błąd faktycznie byłby niewielki gdyby ilość dodawanej benzyny była by w miarę nazwijmy to stabilna.
Problem w tym że to 2l 203 konny ecoboost i instalacja ac stag 400dpi. Chciałem znaleźć sposób na sprawdzenie ilości dotryskiwanej benzyny ale pozostaje chyba tylko zalewanie baku do pełna i policzenie średniej.
Na trasie śląsk -> sopot i spowrotem zjadł mi beny za około 60zł ale w mieście mam wrażenie że ten potworek zjada ją z gazem na poziomie 50% jak się go przyciśnie.

Dodatkowy błąd (z punktu widzenia poziomu paliwa w zbiorniku) wprowadza webasto które ciągnie paliwko na boku - tego to już chyba w ogóle nie ogarne.

Stag tworzył aplikacje GasComputer na telefony ale nie działa jeszcze z tym sterownikiem.

Macie w planach (gdzieś tam na przyszłość) opcje dla tego typu instalacji?

ArT
Posts: 1555
Joined: Wed Mar 25, 2015 8:54 am
Location: Warsaw, Poland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 166 times

Re: UKP do samochodu z bezpośrednim wtryskiem paliwa + LPG

Postby ArT » Tue Sep 12, 2017 8:32 am

Jesteś pewien że instalacja jest poprawnie wyregulowana? Wygląda tak jakby była ustawiona w ten sposób że przy każdym trochę większym obciążeniu chodzi w 100% na benzynie a nie na gazie.

Dotychczas nie było tego w planach (nie było takiej praktycznej potrzeby) - z drugiej strony w UKP-PRO jest dodatkowe wejście i można by je wykorzystać jako trzeci sygnał do pomiaru zużycia paliwa (1x wtrysk benzynowy 1x wtrysk gazu 1x sygnał z elektrozaworu lpg) i nie powinno być to trudne do zaimplementowania z obecnym hardware. Pomyślimy.

kris4cars
Posts: 44
Joined: Mon Sep 21, 2015 2:43 pm
Been thanked: 2 times

Re: UKP do samochodu z bezpośrednim wtryskiem paliwa + LPG

Postby kris4cars » Tue Sep 12, 2017 11:15 am

Niestety Stag 400 dpi nie jest pozbawiony wad. Jeśli jest ustawiony w dziwny sposób to może pod obciążeniem dolewac więcej benzyny niż jest to potrzebne. Druga sprawa jest taka że po mieście auto częściej jest gaszone i odpalane. Może być też tak że auto na wolnych obrotach pracuje tylko na benzynie. Opcji dużo, bez wpiecia się w sterownik i obejrzenia ustawień ciężko powiedzieć dlaczego tak się dzieje

ArT
Posts: 1555
Joined: Wed Mar 25, 2015 8:54 am
Location: Warsaw, Poland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 166 times

Re: UKP do samochodu z bezpośrednim wtryskiem paliwa + LPG

Postby ArT » Tue Sep 12, 2017 11:26 am

kris4cars też masz tą instalacje? Jakie u Ciebie są różnice?

Grzes
Posts: 16
Joined: Tue Sep 15, 2015 7:48 pm

Re: UKP do samochodu z bezpośrednim wtryskiem paliwa + LPG

Postby Grzes » Tue Sep 12, 2017 2:51 pm

Co do regulacji instalacji to nie daje głowy za nic, wręcz przeciwnie - wymaga pewnie jeszcze regulacji.
Auto od gazownika odebrałem w piątek, w sobotę na sopot i teraz trochę po mieście jeździłem. W sumie niby wyszło 1600km ale tankowałem auto na różnych stacjach więc w tej chwili to mogę sobie liczyć spalanie ;)
Z gazownikiem na jutro jestem umówiony ale tu nie będzie problemów. To już trzecie auto jakie u niego zagazowaliśmy. Gościu wie co robi.

kris4cars też jestem ciekaw jak to u Ciebie wygląda jeśli masz tą instalacje. Na forum staga ludzie często zgłaszają się po korektę ustawień w celu zmniejszenia zużycia benzyny.

Wracając do ukp :) Fajnie by było zobaczyć możliwość podłączenia go do takich instalacji. Możliwość zobaczenia chwilowego spalania lpg i benzyny jednocześnie na jednym ekranie to po prostu bajka.

ArT
Posts: 1555
Joined: Wed Mar 25, 2015 8:54 am
Location: Warsaw, Poland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 166 times

Re: UKP do samochodu z bezpośrednim wtryskiem paliwa + LPG

Postby ArT » Wed Sep 13, 2017 9:42 am

Temat jest ciekawy, jeżeli ktoś jeszcze jest zainteresowany taką funkcją to niech piszę. Jeżeli będzie zainteresowanie i dojdzie do realizacji to będziemy potrzebować testerów z taką instalacją, którzy posiadają już moduł UKP-PRO.

Grzes
Posts: 16
Joined: Tue Sep 15, 2015 7:48 pm

Re: UKP do samochodu z bezpośrednim wtryskiem paliwa + LPG

Postby Grzes » Wed Sep 13, 2017 10:05 am

Dajcie znać jak podejmiecie decyzję o przejściu do realizacji. Kupie wtedy ukp-pro i jedno autko będzie do testów.
Aktualizacja:

Jest mały problem. Już w fieście impulsy do pomiaru prędkości brałem z konwertera can. Tutaj magistrale blokuje mi teraz komputer staga. Kurde jeszcze się okaże że tego nie da się ogarnąć. Musze rozgrzebać temat ....

kris4cars
Posts: 44
Joined: Mon Sep 21, 2015 2:43 pm
Been thanked: 2 times

Re: UKP do samochodu z bezpośrednim wtryskiem paliwa + LPG

Postby kris4cars » Thu Sep 14, 2017 9:39 pm

Niestety jestem tylko monterem instalacji i nie posiadam takiego auta (jak na razie to kupuje tylko auta z mojego rocznika).
Mogę pomóc od strony technicznej ale nic od strony testów.

Co do prędkości to magia can-u polega na tym że powinno działać jak podłączysz can conventer. A ostatecznie Stagowi do poprawnego działania nie jest wymagane podpięcie obd2. W przypadku k-line lub kkl faktycznie blokada.


Return to “Wsparcie Techniczne”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 53 guests