Dear Customers - REVELTRONICS company will be closed from 13th Sept to 25th Sept. Support will be limited during this time. We are sorry for inconvenience. Thank you in advance for your patience.

Czujniki NTC

Pytania techniczne oraz porady dotyczące kompatybilności i funkcjonalności UKP.
PpabloS
Posts: 4
Joined: Wed Sep 02, 2015 7:53 pm

Re: Czujniki NTC

Postby PpabloS » Sun Sep 06, 2015 9:49 pm

Probowalem sie podpiac pod czujnik przy termostacie i jakies dziene rzeczy napiecia nie ma stalego tylko skacze od 0,7-1,2V. Ida tam dwa kable. Ktos cos doradzi?

ArT
Posts: 834
Joined: Wed Mar 25, 2015 8:54 am
Location: Warsaw, Poland
Has thanked: 16 times
Been thanked: 80 times

Re: Czujniki NTC

Postby ArT » Tue Sep 08, 2015 8:26 am

Zacznijmy od zidentyfikowania jaki to jest dokładnie czujnik? Jeżeli to jest fabryczny to numer katalogowy stosunkowo łatwo zdobyć z jakiegoś rozbudowanego katalogu części np. sklep.intercars.com.pl albo iparts.pl
Następnie trzeba zobaczyć w jaki sposób jest podłączony w aucie (schemat) - jakie to jest auto? silnik? rok produkcji?

PpabloS
Posts: 4
Joined: Wed Sep 02, 2015 7:53 pm

Re: Czujniki NTC

Postby PpabloS » Tue Sep 08, 2015 3:18 pm

Na pewno zasilany 5V przynajmniej tyle bylo na zaplonie. Potem napiecie skakalo a wg. Tabelki tego czujnika powinno raczej byc stale. Auto to Volvo v70 2.3 t5 2000r
Bede jeszcze probowal podlaczyc pod ecu auta i zobaczyc co jest tam.
Attachments
rps20150908_152428.jpg
rps20150908_152428.jpg (36.74 KiB) Viewed 3916 times
rps20150908_151807.jpg
rps20150908_151807.jpg (58.04 KiB) Viewed 3916 times

pitersik74
Posts: 49
Joined: Wed Mar 25, 2015 8:17 pm
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Czujniki NTC

Postby pitersik74 » Tue Sep 08, 2015 6:12 pm

PpabloS wrote:Potem napiecie skakalo a wg. Tabelki tego czujnika powinno raczej byc stale.

Być może czujnik ci wariuje. Jak mierzone napięcie na podpiętym czujniku pinu sygnałowego względem masy?
Pozdrawiam

Piotr

ArT
Posts: 834
Joined: Wed Mar 25, 2015 8:54 am
Location: Warsaw, Poland
Has thanked: 16 times
Been thanked: 80 times

Re: Czujniki NTC

Postby ArT » Tue Sep 08, 2015 7:03 pm

Czujnik NTC, więc sterownik musi podawać na niego napięcie referencyjne 5V. Nie powinno skakać - może sam miernik na danym zakresie bocznikuje. Może masa nie kontaktowała podczas pomiaru. Masz możliwość odczytu napięcia na czujniku przez jakiś interfejs diagnostyczny w aucie?

PpabloS
Posts: 4
Joined: Wed Sep 02, 2015 7:53 pm

Re: Czujniki NTC

Postby PpabloS » Tue Sep 08, 2015 8:42 pm

pitersik74 wrote:
PpabloS wrote:Potem napiecie skakalo a wg. Tabelki tego czujnika powinno raczej byc stale.

Być może czujnik ci wariuje. Jak mierzone napięcie na podpiętym czujniku pinu sygnałowego względem masy?

na dwóch przewodach co idą do czujnika mierzone napięcie
być może miernik bo dziś podobnie było z boostem a jak podłaczyłem pod ukp to było git
choć do ukp dawał takie napięcie że w tabeli odczytów też skakało 0,4-0,6-0,8 itp.

a sam czujnik dobry elm 327 płynnie wszystko pokazuje i odczyty ma dobre
muszę to wszystko pomierzyć dobrze dzięki za odzew :)

pitersik74
Posts: 49
Joined: Wed Mar 25, 2015 8:17 pm
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Czujniki NTC

Postby pitersik74 » Wed Jun 21, 2017 9:28 pm

Witam
Zabrałem się za edycję kalkulatora w związku z możliwością aktualizacji do wersji 3,5 .
Czy wyliczone dane są poprawne?
R(25C) [ohm] b (B25/100) [K]
2852 .__________. 4123
Attachments
Bez tytułu.jpg
Bez tytułu.jpg (84.42 KiB) Viewed 2410 times
Lanos.jpg
Lanos.jpg (312.47 KiB) Viewed 2410 times
Last edited by pitersik74 on Wed Jun 21, 2017 9:45 pm, edited 1 time in total.
Pozdrawiam

Piotr

ArT
Posts: 834
Joined: Wed Mar 25, 2015 8:54 am
Location: Warsaw, Poland
Has thanked: 16 times
Been thanked: 80 times

Re: Czujniki NTC

Postby ArT » Wed Jun 21, 2017 9:38 pm

Idealnie :-)
Jedna uwaga tylko jeżeli to jest fabryczny czujnik to na dole arkusza musisz wpisać vref sterownika zamiast vref ukp (5v w większości przypadków, a można to zmierzyć na wtyczce przy odłączonym czujniku i przekreconym zapłonie) oraz rpullup sterownika więc prościej może być operować bezpośrednio na napięciu czujnika a nie rezystancji. Jeżeli czujnik jest podłączony tylko do ukp to nie ma problemu,

pitersik74
Posts: 49
Joined: Wed Mar 25, 2015 8:17 pm
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Czujniki NTC

Postby pitersik74 » Thu Jun 22, 2017 9:23 pm

ArT wrote: rpullup sterownika więc prościej może być operować bezpośrednio na napięciu czujnika

Jednak te wyliczenia nie dla mnie :( Jak zmierzyć rpullup sterownika? :oops:
Pozdrawiam

Piotr

ArT
Posts: 834
Joined: Wed Mar 25, 2015 8:54 am
Location: Warsaw, Poland
Has thanked: 16 times
Been thanked: 80 times

Re: Czujniki NTC

Postby ArT » Fri Jun 23, 2017 12:15 pm

Problem jest taki że tak naprawdę nie wiesz jak jest zrealizowany układ pomiarowy w sterowniku silnika.
Gdybyś podłączył ten czujnik tylko do UKP to wszystko by pięknie działało na powyższych danych, bo układ pomiarowy w UKP jest znany i to UKP zamieni rezystancje na napięcie.

Jeżeli się podłączasz pod czujnik który już jest zasilany przez sterownik, to nie powinieneś operować na oporności tylko bezpośrednio na odczycie napięcia, czyli tak naprawdę powinieneś mieć tabelkę (albo co najmniej dwa punkty pomiarowe) temperatura/napięcie.

Możesz zrobić trik pośredni że odłączasz czujnik, mierzysz rezystancje czujnika, podłączasz i mierzysz napięcie. Trochę to naokoło ale wtedy da się powiązać oporność/temperatura z danym napięciem.


Return to “Wsparcie Techniczne”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron