Zbyt wysoka temperatura Termopara typ-K do EGT

Pytania techniczne oraz porady dotyczące kompatybilności i funkcjonalności UKP.
Xrafalx
Posts: 9
Joined: Tue Sep 24, 2019 10:29 pm

Zbyt wysoka temperatura Termopara typ-K do EGT

Postby Xrafalx » Tue Nov 19, 2019 8:35 am

Witam, po zamontowaniu zestawu z Termoparą typ-K do EGT oraz wzmacniaczem, wyświetlacz pokazuje głupoty. Temperatura EGT według osoby strojącej pojazd jest za wysoka około 150st. Parametry w UKP są ustawione poprawnie czy termopara 4mv/c. Wskazania nie skaczą jakoś drastycznie, raczej odbywa się to liniowo. Kabel sondy nie jest nigdzie uszkodzony... Proszę o informację i pomoc.

ArT
Posts: 919
Joined: Wed Mar 25, 2015 8:54 am
Location: Warsaw, Poland
Has thanked: 18 times
Been thanked: 93 times

Re: Zbyt wysoka temperatura Termopara typ-K do EGT

Postby ArT » Tue Nov 19, 2019 1:18 pm

Jaką temperaturę pokazuje po nocy (kiedy silnik zupełnie zimny po wielogodzinnym staniu)?
Jeżeli jest temperatura otoczenia +/- 3C to jest wszystko OK, a prawdopodobnie zabawki tunera pokazują za niską temperaturę.
Jeżeli pokazuje ~150C to albo coś jest źle podłączone, albo wyskalowane, albo na przewodach tworzy się offset. W takim przypadku muszę dokładnie wiedzieć w jaki sposób zostało to podłączone to rzucę okiem i pomogę. I sprawdzić czy ekran termopary do niczego nie dotyka (np. alternator) bo wtedy zakłocenia przechodzą na sygnał (można podłączyć ekran termopary do masy).

gadziuWLKP
Posts: 7
Joined: Fri Jul 12, 2019 8:24 am
Has thanked: 2 times

Re: Zbyt wysoka temperatura Termopara typ-K do EGT

Postby gadziuWLKP » Thu Mar 19, 2020 9:49 am

Ja borykam się ze zbyt wysoką temperaturą wg mnie podczas jazdy. Nie sposób ocenić czy temperatura wskazuje prawidłowo (nie będę dokładał drugiej sondy do kolektora wydechowego). Podczas normalnej jazdy mam temperatury 470-700 stopni. Podczas deptania 900 to norma, 950 mam na wyższym biegu przy dłuższym przyspieszaniu, max 1050 st zalogowało. Wg mnie może mi kłamać o ok 100-150 stopni. Termopara, moduł oraz revel zakupiony w komplecie od firmy. Czy ktoś ma też takie spostrzeżenia?
Po nocy temperatura jest zbliżona do temperatury otoczenia. Tłoki jeszcze żyją - stąd podejrzenie błędnego pomiaru. Inne osoby z tego typu silnikami mają niższe EGT.


Return to “Wsparcie Techniczne”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests