Dość popularne moto na 125, trochę ciężko z dobrą dokumentacją do niego (zwłaszcza do polifta na wtrysku) więc wrzucam trochę informacji. Instrukcja dotyczy tylko wersji poliftowej
UKP potrzebuje do:
- wskaźnik biegu
- ilość paliwa
- spalanie
- alerty (zmiana oleju itp)
Sygnały które trzba podpiąć do UKP:
-> +12 bat
-> +12 acc
-> GND
-> prędkość
-> obroty
-> sygnał wtrysku
wiekszość jest w wiązce która idzie do zegarów, żeby się tam dostać trzeba odkręcić cztery śróby oraz sześć zatrzasków - zaznaczone tutaj:
nie trzeba wyjmować zegarów kompletnie, wystarczy lekko wysunąć żeby dostać się do gniazda i wyciągnąć wtyczkę która znajduje się po lewej stronie o tu:
Nie mam zdjęcia wtyczki ale patrząc na nięd od przodu (czyli od strony kabla brzydko mówiąc a nie od strony gniazda w zegarach) z zatrzaskiem na górze sygnały idą tak (kolory nie odpowiadają kolorom przewodów):
Zostaje Nam jeszcze sygnał z wtryskiwacza, da się to pewnie wyciągnąć z ECU które jest pod kanapą ale nie mogłem znaleźć schematu więc podłączyłem gdzieś w wiązce nieopodal wtryskiwacza, jest to ten przewód który jest bliżej silnika (wyżej). Zdjęcia niestety nie mam.
Finalnie zaprojektowałem mocowanie i obudowe oraz wydrukowałem w 3D z ABSu; póki co w surowej wersji:
Obudowa ma miejsce na wymiar na kawałek pleksi (przyciemniana/dymiona) która od spodu jest podklejona transparentną folią co zapewni wodoodporność - na to dopiero idzie wyświetlacz któy jest już wklejony po prostu na klej na ciepło. Przyciski są hermetyczne (mają uszczelki) i podświetlane, środek obudowy jest dodatkowo pociągnięty żywicą epoksydową.
Moduł centralny UKP jest ulokowany pod lewym plastikiem - woda tam nie dociera. Wszystkie złącza to hermetyczne ohw /superseal jak to:
Podsumowanie:
Moto zyskał w końcu tak zaawansowane funkcje jak wskaźnik poziomu paliwa czy pozostały do przejechania dystans. Wskaźnik biegu też wydaje się być bardzo pomocny dla takiego moto-nie-ogara jak ja. Z minusów to niestety przy bezpośrednim słońcu wyświetlacz nie jest super czytelny.
Do zrobienia:
Wykończyć obudowę (może aceton, może po prostu pomalować, może tak zostawić)