Witaj
Dżon wrote:Myślę nad UKP 3 z wyświetlaczem LCD (białe litery na czarnym tle).
Wartości na wyświetlaczu LED, UKP zmienia co sekundę, natomiast dla OLED 4 razy na sekundę (jeśli dobrze pamiętam i nic się nie zmieniło). Odświeżanie wartości 1 raz na sekundę powoduje, że korzystanie z prędkościomierza na UKP z ekranem LED do utrzymania stałej prędkości, lub obrotomierza do określenia momentu zmiany biegów jest mało komfortowe (zbyt duże opóźnienie między reakcją na gaz a wyświetlonymi wartościami). Przy ujemnych temperaturach LCD zaczyna przycinać się (nie jest w stanie poprawnie odświeżyć wartości co jedną sekundę, niestety potrzebuje dużo więcej czasu aby tego dokonać) czego nie ma przy wyświetlaczu OLED. Ponad to OLED jest konstrukcyjnie bardziej cienki od LED co ułatwia umieszczenie go np. w zegarach.
Dlatego też sugeruje, rozważenie kupna UKP z wyświetlaczem OLED zamiast LED.
Dżon wrote:1. Obrotomierz - nie wiem jak.
W przypadku braku cyfrowego sygnału z którego można by wyliczyć obroty silnika można użyć wyliczania RPM przez UKP na podstawie częstotliwości pracy wtryskiwaczy. Niestety tak uzyskany wynik będzie zaokrąglony do 100 RPM. W UKP podłączysz albo obroty silnika albo zużycie gazu przez LPG do pinu A11. Jeśli chciałbyś podłączyć te dwie rzeczy razem to wymagane będzie użycie UKP-PRO.
Dżon wrote:2. Spalanie benzyny - nie wiem jak i gdzie trzeba się wpiąć.
5. Temperatura cieczy chłodzącej - muszę zobaczyć gdzie są czujniki i jakie
7. Temperatura wewnątrz i na zewnątrz
Spalanie benzyny potrzebne dwie wartości, czas pracy wtrysku i aktualna prędkość.
Wydaje mi się że czas pracy wtryskiwacza będzie można pobrać z jednego z poniższych pinów
"
E3 2 Szary A – 3 Wtryskiwacz cylindra 1
E4 2 Szary A – 3 Wtryskiwacz cylindra 2
E5 2 Szary A – 2 Wtryskiwacz cylindra 3
"
podłączyć do UKP A10.
Z sygnałem prędkości dobrze kombinujesz. Wygląda na to że trzeba będzie dołożyć czujnik halla przy wale.
Temperaturę płyny chłodzącego można spróbować pobrać z:
"E6 2 Szary B – 2 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej"
podłączyć do jednego z pinów ADCx (np. UKP A8)
prawdopodobnie będzie to czujnik NTC (wymagane będzie wyliczenie R25 i Beata na podstawie pomiarów napięcia występującego w danej temperaturze).
Temperatura zewnętrzna i wewnętrzna przy użyciu cyfrowych termometrów dołączonych do zestawu DS18B20 podłączonych do pinów (od A4 do A6 i drugi termometr od A16 do A18). Unikaj umieszczenia termometru wewnętrznego gdzieś na desce rozdzielczej ponieważ latem rozgrzewa się ona do 60-70 stopni.
Widzę, że planujesz zainstalować też instalację gazową, więc może Ciebie zainteresować informacja, że aktualnie jestem na etapie dokładania przepływowego ogrzewacza płynu chłodniczego sterowanego przez UKP-PRO do mojego samochodu. Z tego co mi się rzuciło w oczy przeglądając różne fora to osoby posiadające LPG i zamontowany podgrzewacz chwalą sobie znaczne skrócenie czasu potrzebnego żeby zimny silnik przełączył się na gaz.
Prawdopodobnie skończę tą modyfikację tuż po nowym roku. Zamierzam opisać to tutaj na forum, myślę że jeśli taki opis byłby tutaj na forum to mogło by to mieć wpływ na twoją decyzję jaki UKP wybrać.