Sugestie dot. kolejnych aktualizacji

Informacje o nowościach i aktualizacjach, ogólne uwagi, sugestie oraz luźna dyskusja dotycząca UKP.
ArT
Posts: 892
Joined: Wed Mar 25, 2015 8:54 am
Location: Warsaw, Poland
Has thanked: 18 times
Been thanked: 92 times

Sugestie dot. kolejnych aktualizacji

Postby ArT » Sat Mar 28, 2015 11:54 am

W tym temacie można zgłaszać pomysły i sugestie na kolejne funkcje/usprawnienia w kolejnych aktualizacjach UKP. Pomysły powinny się odnosić do zmian programowych, a nie sprzętowych (aby była możliwość dodania funkcjonalności wraz z aktualizacją).

Kilka przykładów poprawnych pomysłów (które już teraz mamy na uwadze)
  • ostrzeżenie o zostawionych włączonych światłach,
  • oddzielny trip dla pb/lpg oraz oddzielne podsumowanie podróży,
  • zwiększenie maksymalnej pojemności zbiornika,
  • data-logger dla UKP-PRO,
  • definiowalna kolejność ekranów,
  • peak-value dla oscyloskopu i wyświetlanie jednostek na oscyloskopie,
  • wybudzenie ukp jednym przyciskiem w celu podejrzenia daty/godziny/napięcia/temperatur na wyłączonym zapłonie

Kilka przykładów pomysłów które wymagają zmian sprzętowych i które nie mogą zostać zrealizowane z aktualizacjami:
  • obsługa czujników cofania,
  • obsługa czujników ciśnienia w kołach,
  • wysokościomierz/barometr,

Pomysły na które będzie największe zainteresowanie mają największe szanse na wdrożenie.

PS. uprzedzając pytania dot. losów UKP 2.5 to jest już temat na forum

pitersik74
Posts: 49
Joined: Wed Mar 25, 2015 8:17 pm
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Sugestie dot. kolejnych aktualizacji

Postby pitersik74 » Sat Mar 28, 2015 4:58 pm

Moja sugestia to możliwość definiowania Inspekcji po dacie.
Np: Za 1 tydz. Kończy się przegląd Lub OC . To sobie by użytkownik sam wpisał a UKP by przypomniał 1 miesiąc wcześniej 2tyg.wcześniej.
Jak by się dało :) Pozdrawiam
Pozdrawiam

Piotr

godot
Posts: 5
Joined: Sat Mar 28, 2015 7:50 pm
Been thanked: 1 time

Re: Sugestie dot. kolejnych aktualizacji

Postby godot » Sat Mar 28, 2015 8:11 pm

Moja sugestia to

Emergency Brake Flashing Lights

czyli po polsku uruchamianie awaryjnych lub pulsowanie świateł stop w przypadku gwałtownego hamowania.

Prawdopodobnie w obecnym hardware (2.5) nie da się tego osiągnąć ale ciekawe co z ukp 3.0 czy pro.

ArT
Posts: 892
Joined: Wed Mar 25, 2015 8:54 am
Location: Warsaw, Poland
Has thanked: 18 times
Been thanked: 92 times

Re: Sugestie dot. kolejnych aktualizacji

Postby ArT » Sat Mar 28, 2015 8:48 pm

Inspekcje na datę miałem na uwadze i o niej zapomniałem - muszę uważniej notować pomysły. Ten temat będzie dobry pod tym względem bo nic nie umknie ;)

W UKP-PRO jest jedno wyjście do sterowania przekaźnikiem. Na razie nie wykorzystane, ale myślałem o sterowaniu manualną klimą. Pomysł z awaryjnymi też niezły.

yacq
Posts: 1
Joined: Thu Apr 16, 2015 1:45 pm

Re: Sugestie dot. kolejnych aktualizacji

Postby yacq » Thu Apr 16, 2015 1:58 pm

Jest to mój pierwszy post. Witam Wszystkich.

Moje sugestie:
- wyświetlanie aktualnie załączonego biegu,
- sugerowanie zmiany biegu na optymalny dla danych obrotów i prędkości (w dół i górę z wyświetlaniem sugerowanego biegu i ew. strzałki),
- sugerowanie zmiany biegu na wyższy tuż przed odcięciem zapłonu (ShiftLight) przez miganie podświetlenia wyświetlacza.

darkdream
Posts: 3
Joined: Sat Mar 28, 2015 9:21 am

Re: Sugestie dot. kolejnych aktualizacji

Postby darkdream » Fri Apr 24, 2015 11:24 am

Poprawiłabym wyświetlanie biegu, na którym jedziemy dla automatów - niestety wyświetla się nieprawidłowo (przeskakuje na różne biegi mimo jednostajnej jazdy)

przemko
Posts: 85
Joined: Fri Mar 27, 2015 8:17 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Sugestie dot. kolejnych aktualizacji

Postby przemko » Mon Apr 27, 2015 11:14 pm

Marzy mi się moduł wykonawczy do UKP. Dodatkowe osobne pudełeczka gadające sobie po protokole 1-Wire (jako slave) z UKP (jako master). Podpinane do wejść termometru cyfrowego (możliwa konfiguracja czy na tych pinach jest termometr czy moduł wykonawczy).

Pudełeczko mogło by zawierać np 4 wyjścia cyfrowe do sterowania różnymi przekaźnikami, dodatkowy termometr zewnętrzny, kilka wejść do monitorowania stanu 12V załączony/wyłączony (np. działający wentylator, włączone światła, niski stan w zbiorniku spryskiwaczy, etc.) oraz jakieś inne rozszerzenia według potrzeb.

W UKP była by konfiguracja kiedy i jak sterować przekaźnikami (np. temperatura równa x + napięcie większe niż + stan wysoki na wejściu y + silnik pracujący dłużej niż z sekund etc...).

UKP co jakiś czas (np 4 razy w ciągu sekundy) odpytywał by moduł wykonawczy (sprawdzał dodatkowe wejścia, termometr, ustawiał stan wysoki albo niski na wyjściach.

Ot taka mała skrzynka rozszerzeń zawierająca dodatkowe wejścia, wyjścia.

Leetveen
Posts: 54
Joined: Tue Apr 21, 2015 11:34 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Sugestie dot. kolejnych aktualizacji

Postby Leetveen » Thu Apr 30, 2015 5:50 pm

Jak wielkim wyzwaniem byloby zaszczepienie w UKP mozliwosci konwersji sygnalu zarowno predkosciomierza jak i obrotomierza? W swiecie tuningowym sa obecne takie urzadzenia, jednak jeszcze nikt nie zrobil tego jako jeden uklad lub jako czesc wiekszej calosci tak jak np. UKP.
Sprawa jest prosta, chodzi o obrobke sygnalu predkosciomierza by mozna bylo skorygowac ilosc impulsow procentowo i dopasowac do prawdy potwierdzonej przez np GPS. Przy zmianie kol na niestandardowe i pozniej opon o niskich profilach czesto sie zdarza ze wskazania predkosciomierza nieco sie rozjezdzaja nawet do 20km/h juz przy 100km/h. Wypuszczenie jednego kanalu VSS out z mozliwoscia podlaczenia fabrycznego licznika zalatwiloby sprawe
Oddzielna kwestia to konwersja impulsow odpowiedzialnych za zliczanie obrotow silnika. Ostatnio czesto sie zdarza kwestia koniecznosci uzycia licznika od silnika ktory zostal wymieniony w aucie tzw. SWAP, np. auto naturalnie mialo tylko silniki 4-cylindrowe, a zamontowano silnik 6-cylindrowy. Wtedy pojawia sie problem z prawidlowym wskazywaniem obrotow silnika przy zalozeniu ze zostawiamy stary licznik. Zadaniem urzadzenia byloby zbieranie impulsow, przetwarzanie ich i wyrzucanie na zewnatrz jako "RPM out" do licznika z wersji 4-cylindrowej.
Mysle ze takie opcje moglyby znaczaco wplynac na popularnosc urzadzenia, szczegolnie za granica, chociaz tutaj tez znalazloby sie wielu entuzjastow takiego rozwiazania.

Jakie sa szanse na takie rozszerzenie UKP?

przemko
Posts: 85
Joined: Fri Mar 27, 2015 8:17 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Sugestie dot. kolejnych aktualizacji

Postby przemko » Fri May 01, 2015 4:43 pm

Różnobrzmiące sygnały dźwiękowe
Istniał by pewien zbiór dostępnych sygnałów dźwiękowych, np. jeden krótki pisk, jeden długi pisk, dwa piski (krótki, krótki), dwa piski (długi, długi), trzy piski (krótki, długi, krótki), trzy piski (długi, krótki, długi), trzy piski (krótki, krótki, krótki), trzy piski (długi, długi, długi), sygnał 2 sekundowy modulowany, itp.

Dla każdego alertu sygnalizowanego dźwiękowo można było by wybrać konkretny sygnał.

Np. przy informacji o temperaturze powietrza niższej niż zero można by skonfigurować trzy długie piski, dla ostrzeżeń o ciśnieniu trzy krótkie piski, dla włączonego wentylatora sygnał modulowany, itd.

Wyświetlanie statystyk podczas resetowania licznika podróży
Ekran konfigurowalny (czy ma być wyświetlany czy też nie) zawierający informacje o:
- łącznej ilości spalonego paliwa (od ostatniego resetu),
- łącznej ilości przejechanych kilometrów (od ostatniego resetu),
- ilości paliwa pozostałego w baku,
- średniego zużycia paliwa (od ostatniego resetu),
- ilości zliczonych impulsów wtrysku (jeśli taka informacja jest dostępna bez większego kombinowania),
- ilości zliczonych impulsów drogi (jeśli taka informacja jest dostępna bez większego kombinowania).

Ekrany byłby wyświetlany po wybraniu resetowania licznika do momentu w którym użytkownik nacisnąłby dowolny przycisk. Ot takie ułatwienie dla osób co prowadzą historię przejechanych kilometrów oraz zużytego paliwa.

Dodano 2015-05-003 17:53

Rozbudowana definicja zdarzeń/alertów
Obecnie można ustawić proste zdarzenie oparte tylko o jedną wartość (np. jeśli temperatura mniejsza niż to wyświetl alarm, jeśli ciśnienie większe niż to wyświetl alarm, etc).

Myślę że dodanie możliwości skonfigurowania zdarzenia opartego na warunku logicznym z kilku sygnałów w tym samym czasie bardzo zwiększyło by możliwości UKP.

Użytkownik mógłby skonfigurować np do sześciu złożonych warunków opartych na iloczynie logicznym z maksymalnie pięciu wybranych sygnałów.

Np. Wyświetlany byłby alarm (ustawiany stan wysoki na wyjściu DigOutUser) jeśli spełniony byłby następujący warunek:
prędkość pojazdu większa niż 10 i temperatura z DS18B20_D mniejsza niż 80 i sygnał na Adc4 większy niż 4V.
((prędkość pojazdu większa niż 10) && (temperatura z DS18B20_D mniejsza niż 80) && (sygnał na Adc4 większy niż 4V))

W obecnej konfiguracji ostrzeń o napięciu mogę skonfigurować tylko dolny i górny pułap napięcia (czyli mogę dodać ostrzeżenie przy skokach napięcia ponad 14,4V, oraz np. spadku napięcia przy zbyt niskim rozruchu - spadek napięcia poniżej 10,5V).
Fajnie było by również mieć również ostrzeżenie kiedy napięcie w stanie spoczynku akumulatora będzie niższe niż 12,4 (akumulator wypadało by doładować) oraz kiedy napięcie w instalacji samochodu podczas pracy alternatora spadnie poniżej 13,8V (uszkodzony regulator napięcia w alternatorze, który nie wyrabia przy zbyt dużym obciążeniu).

Można by to uzyskać przez rozszerzenie możliwości tworzenia zdarzeń/alertów opartych na kilku sygnałach oraz dodanie nowych sygnałów takich jak:
Rozruch samochodu (obecne impulsy z wtryskiwacza, RPM <= 300)
Stan pracy silnika: pracuje (obecne impulsy z wtryskiwacza lub obecne impulsy z sygnału prędkości (przypadek hamowania silnikiem)) lub nie pracuje (brak impulsów z wtryskiwacza i brak impulsów sygnału prędkości).

przemko
Posts: 85
Joined: Fri Mar 27, 2015 8:17 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Sugestie dot. kolejnych aktualizacji

Postby przemko » Mon May 11, 2015 10:04 pm

Miniaturowe ostrzeżenia
Obecnie wszystkie ostrzeżenia są wyświetlane na całym ekranie. Na czas wyświetlania ostrzeżenia traci się widok pozostałych parametrów.

Można by dodać dodatkową opcję aby były wyświetlane miniaturowe ostrzeżenia graficzne w wybranym przez użytkownika obszarze (UL, UR, A, B), lub ostrzeżenia w postaci zwykłego tekstu dla obszarów DL, DR, Obszar X. Czas wyświetlania ostrzeżenia byłby konfigurowalny tak jak do tej pory.

Np. W momencie przekroczenia danego ciśnienia wyświetlany byłby alarm przez 5 sekund zamiast aktualnej prędkości (ekran użytkownika obszar DR). Parametry w pozostałych obszarach były by nadal widoczne i aktualizowane. Po pięciu sekundach znowu w obszarze DR byłaby widoczna aktualna prędkość.


Return to “Aktualizacje, nowości i inne”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests