Postby przemko » Fri May 01, 2015 4:43 pm
Różnobrzmiące sygnały dźwiękowe
Istniał by pewien zbiór dostępnych sygnałów dźwiękowych, np. jeden krótki pisk, jeden długi pisk, dwa piski (krótki, krótki), dwa piski (długi, długi), trzy piski (krótki, długi, krótki), trzy piski (długi, krótki, długi), trzy piski (krótki, krótki, krótki), trzy piski (długi, długi, długi), sygnał 2 sekundowy modulowany, itp.
Dla każdego alertu sygnalizowanego dźwiękowo można było by wybrać konkretny sygnał.
Np. przy informacji o temperaturze powietrza niższej niż zero można by skonfigurować trzy długie piski, dla ostrzeżeń o ciśnieniu trzy krótkie piski, dla włączonego wentylatora sygnał modulowany, itd.
Wyświetlanie statystyk podczas resetowania licznika podróży
Ekran konfigurowalny (czy ma być wyświetlany czy też nie) zawierający informacje o:
- łącznej ilości spalonego paliwa (od ostatniego resetu),
- łącznej ilości przejechanych kilometrów (od ostatniego resetu),
- ilości paliwa pozostałego w baku,
- średniego zużycia paliwa (od ostatniego resetu),
- ilości zliczonych impulsów wtrysku (jeśli taka informacja jest dostępna bez większego kombinowania),
- ilości zliczonych impulsów drogi (jeśli taka informacja jest dostępna bez większego kombinowania).
Ekrany byłby wyświetlany po wybraniu resetowania licznika do momentu w którym użytkownik nacisnąłby dowolny przycisk. Ot takie ułatwienie dla osób co prowadzą historię przejechanych kilometrów oraz zużytego paliwa.
Dodano 2015-05-003 17:53
Rozbudowana definicja zdarzeń/alertów
Obecnie można ustawić proste zdarzenie oparte tylko o jedną wartość (np. jeśli temperatura mniejsza niż to wyświetl alarm, jeśli ciśnienie większe niż to wyświetl alarm, etc).
Myślę że dodanie możliwości skonfigurowania zdarzenia opartego na warunku logicznym z kilku sygnałów w tym samym czasie bardzo zwiększyło by możliwości UKP.
Użytkownik mógłby skonfigurować np do sześciu złożonych warunków opartych na iloczynie logicznym z maksymalnie pięciu wybranych sygnałów.
Np. Wyświetlany byłby alarm (ustawiany stan wysoki na wyjściu DigOutUser) jeśli spełniony byłby następujący warunek:
prędkość pojazdu większa niż 10 i temperatura z DS18B20_D mniejsza niż 80 i sygnał na Adc4 większy niż 4V.
((prędkość pojazdu większa niż 10) && (temperatura z DS18B20_D mniejsza niż 80) && (sygnał na Adc4 większy niż 4V))
W obecnej konfiguracji ostrzeń o napięciu mogę skonfigurować tylko dolny i górny pułap napięcia (czyli mogę dodać ostrzeżenie przy skokach napięcia ponad 14,4V, oraz np. spadku napięcia przy zbyt niskim rozruchu - spadek napięcia poniżej 10,5V).
Fajnie było by również mieć również ostrzeżenie kiedy napięcie w stanie spoczynku akumulatora będzie niższe niż 12,4 (akumulator wypadało by doładować) oraz kiedy napięcie w instalacji samochodu podczas pracy alternatora spadnie poniżej 13,8V (uszkodzony regulator napięcia w alternatorze, który nie wyrabia przy zbyt dużym obciążeniu).
Można by to uzyskać przez rozszerzenie możliwości tworzenia zdarzeń/alertów opartych na kilku sygnałach oraz dodanie nowych sygnałów takich jak:
Rozruch samochodu (obecne impulsy z wtryskiwacza, RPM <= 300)
Stan pracy silnika: pracuje (obecne impulsy z wtryskiwacza lub obecne impulsy z sygnału prędkości (przypadek hamowania silnikiem)) lub nie pracuje (brak impulsów z wtryskiwacza i brak impulsów sygnału prędkości).