Seryjny Czujnik doładowania - wysokie wskazanie

Pytania techniczne oraz porady dotyczące kompatybilności i funkcjonalności UKP.
bugija
Posts: 19
Joined: Fri Jul 29, 2016 6:38 pm

Seryjny Czujnik doładowania - wysokie wskazanie

Postby bugija » Fri Aug 05, 2016 12:01 am

Cześć,

Właśnie przebrnąłem przez instalacje UKP w swoim wozie, podłączyłem na próbę bez lutowania seryjny czujnik doładowania, wpiąłem się pod sygnał i pokazywał na biegu jałowym 0,8 bar :). Mam 1.6 hdi 2007r. nie wiem dlaczego tak pokazuje, być może potrzebna inna kalibracja w zakładce zaawansowane, zmieniłem a= z 1,5 na 0,63 b= pozostawiłem bez zmian a skalibrowałem to dzięki aplikacji na Smartfona Torque i OBD ELM 327 jednak ta kalibracja wygląda bardziej "na oko" niż na obliczenia, bo ustawiałem to w ten sposób by na jałowym w obu wyświetlaczach (UKP i Smartfon) była ta sama wartość czyli 0 bar, później przy przyspieszaniu było na obu tak samo. Zrobiłem tak bo nigdzie nie mogę znaleźć charakterystyki mojego czujnika :( a chętnie ustawiłbym go dokładnie tak jak być powinno :) Może ktoś pomoże ?

Pozdrawiam

kris4cars
Posts: 44
Joined: Mon Sep 21, 2015 2:43 pm
Been thanked: 2 times

Re: Seryjny Czujnik doładowania - wysokie wskazanie

Postby kris4cars » Fri Aug 05, 2016 6:49 pm

ja bym zrobił to inaczej. Znając życie to twój czujnik jest bezwzględny czyli na zgaszonym silniku powinno być około 0,9-1b . Podaj numery tego czujnika a zobaczę co da się zrobić.

bugija
Posts: 19
Joined: Fri Jul 29, 2016 6:38 pm

Re: Seryjny Czujnik doładowania - wysokie wskazanie

Postby bugija » Sat Aug 06, 2016 9:24 am

Cześć

Oto numer czujnik Denso

9639469280

Taki sam problem mam z czujnikiem temp w dolocie i temp silnika. Temperatura inna niż przez obd i nie zmienia się mimo że podłączony pod wyjście sygnał+napięcie zresztą próbowałem tak i tak.

Nr czujnika temp w dolocie

24K72860

Do nr czujnika temp.silnika spróbuję się dobrać i dam znać ale jest taki

http://www.4cars.pl/samochodowe/PEUGEOT ... cego,0.php

Pozdrawiam

kris4cars
Posts: 44
Joined: Mon Sep 21, 2015 2:43 pm
Been thanked: 2 times

Re: Seryjny Czujnik doładowania - wysokie wskazanie

Postby kris4cars » Sun Aug 07, 2016 11:02 pm

Image
powinno ci wystarczyć ;)


odnośnie temp. miernik (multimetr) w dłoń i mierzysz:
napięcie na przewodzie czujnika temp w dolocie lub wody, wpinasz obd i patrzysz jakie stopnie i notujesz na kartce (oczywiście zapłon włączony)
http://reveltronics.com/downloads/adds/NTC.xls
tu masz arkusz, nie wiem ile jest minimalnych punktów

ArT
Posts: 1539
Joined: Wed Mar 25, 2015 8:54 am
Location: Warsaw, Poland
Has thanked: 56 times
Been thanked: 166 times

Re: Seryjny Czujnik doładowania - wysokie wskazanie

Postby ArT » Mon Aug 08, 2016 10:05 am

MAP to czujnik ciśnienia bezwględnego, czyli na włączonym zapłonie powinien pokazać ciśnienie atmosferyczne (1bar). Jakbyś chciał żeby pokazywał tylko ciśnienie doładowania to wtedy odejmujesz od wskazan offset (1bar), tj. zmniejszach wspołczynik b o 1.

Wystarczą Ci dwa punkty charakterystyki (czujnik jest liniowy), jeden dla cisnienia atmosferycznego - czyli odczytujesz samo napięcie na włączonym zapłonie oraz drugi dla jakiegoś wyższego ciśnienia. Kris wrzucił notę że czujnik ma 0,95V - 4,71V dla ciśnienia od 0.1 bar do 2.5 bar. Jak wpiszesz te parametry w kalkulatorze UKP to wyjdą Ci stałe a=0,64 i b=-0,51. Jak chcesz odjąć ciśnienei atmosferyczne to b=-0,51 - 1 = -1,51. Podsumowując prawie idealnie trafiłeś ze stałymi :mrgreen:

bugija
Posts: 19
Joined: Fri Jul 29, 2016 6:38 pm

Re: Seryjny Czujnik doładowania - wysokie wskazanie

Postby bugija » Tue Aug 09, 2016 3:29 pm

Z seryjnym czujnikiem doładowania jakoś sobie poradziłem bo dało się skalibrowac z obd.

Co do czujnika temp oleju, wody, dolotu u ciśnienia oleju to poszedłem po rozum i do dolotu jakoś włoże dodatkowy czujnik który był w komplecie z ukp i jest wyskalowany, ciśnienia oleju mam taką biała głuche widziałem na forum jak zamontować więc pewnie będzie coś o kalibracja, temp oleju kupie od was cyfrowy i złożę do analogowego tak jak w poradniku.

A najfajniejsze jest z seryjnym czujnikiem temp wody bo na kablu od.sygnału nie ma napięcie dopiero jak mierze sygnał i masę pojawia się napięcie. Nie działało po.podpięciu ani do wejście z zasilaniem ani do zwykłego bez zasilania w ukp ;)

Teraz musze wymyślęć gdzie wkręcić te czujniki ;)

kris4cars
Posts: 44
Joined: Mon Sep 21, 2015 2:43 pm
Been thanked: 2 times

Re: Seryjny Czujnik doładowania - wysokie wskazanie

Postby kris4cars » Wed Aug 10, 2016 10:11 pm

napięcie zawsze mierzy się w odniesieniu do czegoś, zazwyczaj do masy.
Do wszystkich istniejących czujników ZAWSZE dopinamy się wejściami bez zasilania (wiedział byś o tym gdybyś przeczytał dokładnie instrukcję ;) )
Jestem świerzo po montażu ukp i jakoś nie miałem takich dziwnych problemów... chociaż myślę czy nie podłączyć czujnika temp. silnika :D

bugija
Posts: 19
Joined: Fri Jul 29, 2016 6:38 pm

Re: Seryjny Czujnik doładowania - wysokie wskazanie

Postby bugija » Sat Aug 13, 2016 11:52 am

być może, dodam że nie jestem wykształconym elektrykiem ale mierząc sygnał z czujnika doładowania widzę zmieniające się napięcie, a mierząc sygnał z czuj temp silnika nie widzę napięcia 0, dlatego to dla mnie dziwne bo po podpięciu do VCC nie działa i po podpięciu do Adc nie działa, a w OBD wskazuje jak trzeba :)


Return to “Wsparcie Techniczne”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests